• Mon 12 Aug 2019 22:33
    531 visningar
    21 svar
    21
    531

    öppet förhållande

    Hej

    Vi har varit gifta i flera år och bestämt oss att det är okej att ha sex med andra

    Finns det andra som har gjort likadant?

    Berätta gärna

    Tack

  • Svar på tråden öppet förhållande
  • Anonym (Radhu­skille­n)
    Tue 13 Aug 2019 10:16
    #1

    Har försökt ta upp det i flera längre förhållanden men tjejerna har alltid tyvärr sagt att de kan de inte alls tänka sig. Men inte har de så stor sexlust heller.. 

    De är väl uppfostrade så. Men skumt är det. Förhållande utan sex håller inte om inte båda är asexuella. Och de asexuella är väldigt få...

  • Anonym (K)
    Tue 13 Aug 2019 13:54
    #2
    Anonym (Radhuskillen) skrev 2019-08-13 10:16:40 följande:

    Har försökt ta upp det i flera längre förhållanden men tjejerna har alltid tyvärr sagt att de kan de inte alls tänka sig. Men inte har de så stor sexlust heller.. 

    De är väl uppfostrade så. Men skumt är det. Förhållande utan sex håller inte om inte båda är asexuella. Och de asexuella är väldigt få...


    Ja vad skumt att man inte vill få hem äckliga könssjukdomar av partnern som inte tycker att en själv duger.

    Det skumma är killar som offrar allt bara för att få ligga.
  • Anonym (Radhu­skille­n)
    Tue 13 Aug 2019 14:04
    #3
    Anonym (K) skrev 2019-08-13 13:54:52 följande:
    Ja vad skumt att man inte vill få hem äckliga könssjukdomar av partnern som inte tycker att en själv duger.

    Det skumma är killar som offrar allt bara för att få ligga.
    Nja, du förenklar som en liten moraltant, riktigt skojigt. Det där med risken för könssjukdomar behöver man prata om. Om partnern hemma helt förlorat sin sexlust så är ju risken obefintlig. Den här risken går att hantera och bot finns om det värsta mot all förmodan skulle inträffa. OskyldigÄr du en amerikansk moralhysteriker? Vet du inget om vanliga könssjukdomar? Har du levt alls?

    Det är inget skumt med män eller kvinnor som har sexualdrift inkl behov av intimitet. Det är djupt biologiskt inom vår art människan. Känner du till att du är en biologisk varelse och att du därför oftast har sexuella behov om du är frisk.

    Det skumma är okunniga anonym som du som har helt puritanska årsikte rom mänsklig sexualitet. Om vi får fler som du i samhället kan det blir riktigt knäppt..
  • Anonym (K)
    Tue 13 Aug 2019 14:49
    #4
    Anonym (Radhuskillen) skrev 2019-08-13 14:04:33 följande:

    Nja, du förenklar som en liten moraltant, riktigt skojigt. Det där med risken för könssjukdomar behöver man prata om. Om partnern hemma helt förlorat sin sexlust så är ju risken obefintlig. Den här risken går att hantera och bot finns om det värsta mot all förmodan skulle inträffa. Är du en amerikansk moralhysteriker? Vet du inget om vanliga könssjukdomar? Har du levt alls?

    Det är inget skumt med män eller kvinnor som har sexualdrift inkl behov av intimitet. Det är djupt biologiskt inom vår art människan. Känner du till att du är en biologisk varelse och att du därför oftast har sexuella behov om du är frisk.

    Det skumma är okunniga anonym som du som har helt puritanska årsikte rom mänsklig sexualitet. Om vi får fler som du i samhället kan det blir riktigt knäppt..


    Jag ser att det verkligen finns gräsliga varelser på jorden. Ja, få se botemedel mot hiv? Herpes?

    Jag är en människa, inget djur.
  • Anonym (Fyll i anonym signat­ur)
    Tue 13 Aug 2019 14:55
    #5
    Anonym (Radhuskillen) skrev 2019-08-13 14:04:33 följande:

    Nja, du förenklar som en liten moraltant, riktigt skojigt. Det där med risken för könssjukdomar behöver man prata om. Om partnern hemma helt förlorat sin sexlust så är ju risken obefintlig. Den här risken går att hantera och bot finns om det värsta mot all förmodan skulle inträffa. Är du en amerikansk moralhysteriker? Vet du inget om vanliga könssjukdomar? Har du levt alls?

    Det är inget skumt med män eller kvinnor som har sexualdrift inkl behov av intimitet. Det är djupt biologiskt inom vår art människan. Känner du till att du är en biologisk varelse och att du därför oftast har sexuella behov om du är frisk.

    Det skumma är okunniga anonym som du som har helt puritanska årsikte rom mänsklig sexualitet. Om vi får fler som du i samhället kan det blir riktigt knäppt..


    Grejen är ju den att mannen oftast bara ser sitt behov (sex) men glömmer kvinnans behov av att känna sig uppskattad och sedd (annat än en sexuell/biologisk varelse)

    Hade båda lyssnat pp VARANDRAS behov så hade mannen (du) aldrig behövt vara orolig för kvinnans (din frus) bristande intresse för sex.
  • Anonym (Radhu­skille­n)
    Tue 13 Aug 2019 15:09
    #6
    Anonym (K) skrev 2019-08-13 14:49:54 följande:
    Jag ser att det verkligen finns gräsliga varelser på jorden. Ja, få se botemedel mot hiv? Herpes?

    Jag är en människa, inget djur.
    Människan är en biologisk varelse precis som andra djur. Du kan inte välja att inte ha dina biologiska behov och drifter, hur mycket amerikansk moraltant du önskar vara. Tyvärr, tänker du kanske? Det är nog de som förnekar detta som är de gräsliga varelserna på jorden, om du tänker efter? Du har väldigt lätt att fördöma andra, särskilt killa roch du verkar inte bry dig om analys och nyanser? Tänker du alltid så svartvitt? Hur klara du av tillvaron, det måste bli väldigt underligt i många situationer?

    Du måste även som moraltant fundera på sannolikheter för diverse sjukdomar och olyckor. Samt de åtgärder som kan minska riskerna. Har du hört talas om säker sex? Preventivmedel? Herpes är en virusjukdom som nästan alla vuxna svenskar har om de har ett aktivt sexliv. Smittskyddslagen omfattar inte ens herpes.
  • Anonym (Radhu­skille­n)
    Tue 13 Aug 2019 15:13
    #7
    Anonym (Fyll i anonym signatur) skrev 2019-08-13 14:55:24 följande:
    Grejen är ju den att mannen oftast bara ser sitt behov (sex) men glömmer kvinnans behov av att känna sig uppskattad och sedd (annat än en sexuell/biologisk varelse)

    Hade båda lyssnat pp VARANDRAS behov så hade mannen (du) aldrig behövt vara orolig för kvinnans (din frus) bristande intresse för sex.
    Gamla klyschor, tyvärr. Tröttsamt. Så mannen har ansvar för sin egen sexualitet och även för kvinnans? Har kvinnan  något ansvar för sin egen sexualitet? Mannen glömmer oftast men kvinnan glömmer inget? Mannen ser till sitt behov men kvinnan gör det inte? Hur omodern är du, ännu en amerikansk moraltant utan någon kunskap i biologi?

    Så klart man ska försöka hitta varandra i gemensam sexualitet. Ingen säger emot det. Total självklarhet. Låt oss diskutera TS frågeställning nu.
  • Anonym (Ja)
    Tue 13 Aug 2019 15:35
    #8

    Jag och min man har öppet förhållande, jag är inte alls intresserad av sex längre. Men tyvärr har han bara fått ha sex ett par gånger, finns inte så många villiga tjejer därute som vill ha sex.

  • Anonym (Fyll i anonym signat­ur)
    Tue 13 Aug 2019 15:48
    #9
    Anonym (Radhuskillen) skrev 2019-08-13 15:13:23 följande:

    Gamla klyschor, tyvärr. Tröttsamt. Så mannen har ansvar för sin egen sexualitet och även för kvinnans? Har kvinnan  något ansvar för sin egen sexualitet? Mannen glömmer oftast men kvinnan glömmer inget? Mannen ser till sitt behov men kvinnan gör det inte? Hur omodern är du, ännu en amerikansk moraltant utan någon kunskap i biologi?

    Så klart man ska försöka hitta varandra i gemensam sexualitet. Ingen säger emot det. Total självklarhet. Låt oss diskutera TS frågeställning nu.


    Du fattar ju noll!!

    ?Kvinnan? vill inte ha sex, hon vill bli sedd och uppskattad.

    Då kommer hennes lust per automatik och mannen har inget att oroa sig för. Vem som gör vad i sängkammaren är en helt annan diskussion.

    Jag förstår att du saknar sex om du inte ens kan läsa vad som står svart på vitt i en text.

    Klart slut
  • Anonym (Radhu­skille­n)
    Tue 13 Aug 2019 16:05
    #10
    Anonym (Fyll i anonym signatur) skrev 2019-08-13 15:48:43 följande:
    Du fattar ju noll!!

    ?Kvinnan? vill inte ha sex, hon vill bli sedd och uppskattad.

    Då kommer hennes lust per automatik och mannen har inget att oroa sig för. Vem som gör vad i sängkammaren är en helt annan diskussion.

    Jag förstår att du saknar sex om du inte ens kan läsa vad som står svart på vitt i en text.

    Klart slut
    Jag fattar precis och läser tyvärr dina svartvita ologiska haranger. Du beskriver ett vanligt scenario som bör hanteras. Kvinnans lust kommer kanske inte alls med automatik och mannen kanske visst kan oroa sig. Hur kan du veta det? Det är väl precis vem som gör vad i sängkammarne som du direkt skriver om, vad menar du egentligen, moraltanten? 

    Var hämtar du dina kunskaper och tvärsäkra uttalanden om gammaldags könsroller? I en amerikansk B-serie på nån kabel-kanal? Jag har goda tillfällen till sex, vad får du för dig för tossigheter? Ska jag gissa hur du har det i sängkammaren? Jag avstår helst. Jag undrar vem som kan läsa och tänka här.

    Klart slut.Glad
Svar på tråden öppet förhållande