• Tue 13 Aug 2019 07:57
    18988 visningar
    944 svar
    944
    18988

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Sat 14 Sep 2019 18:52
    Jordgubbstanten skrev 2019-09-14 17:21:52 följande:

    Jag vet inte om jag har ägglossning eller ej? Detta är typ det starkaste utslag jag lyckas få.. Tror ni att jag har ägglossning iaf?


    Så svårt att säga, vissa har ju då kort stegring att det går att missa mellan två test, tar du mer än en sticka om dagen? Annars går det att missa stegringen om msn har en kort sådan. Tempar du för att kolla om höjning sker?
  • Sat 14 Sep 2019 19:18

    Vet inte om detta hör hit MEN vad har ni för erfarenheter med att äl test visar positivt vid eventuell graviditet och vid mens?

    (Tog i min desperation ett äl test när mina gravstickor var slut)

    Har nu köpt ett nytt och skall testa i morgon, men det positiva äl testet är allt jag kan tänka på ikväll :)

  • Sat 14 Sep 2019 20:30
    Myrkrypet skrev 2019-09-14 18:52:47 följande:

    Så svårt att säga, vissa har ju då kort stegring att det går att missa mellan två test, tar du mer än en sticka om dagen? Annars går det att missa stegringen om msn har en kort sådan. Tempar du för att kolla om höjning sker?


    Vissa dagar tar jag två ifall att :) men detta resultat är alltid typ det starkaste jag får..

    Har aldrig tempat, borde kanske testa :)
  • Sun 15 Sep 2019 09:53

    Halloj!

    Jag hoppar in i den här tråden.


    Vi fik vårat första barn för ett år sen och nu vill jag att vi ska försöka få till nästa. Har ännu inte övertalat min man än.
    Jag hade lovat mig själv att inte bli lika hispig som när vi försökte tillverka första, men nu är jag där ändå. Har haft mens sen i juli och då kände jag av ÄL så tydligt med både värk och massa flytningar. Den här och förra månaden känner jag typ ingenting. Lite molvärk tidigare i veckan kanske och sen två dagar tillbaka massa finnar (hade det förra månaden också). Har därför börjat med tester den här månaden och till nästa har jag även tänkt köra med rosenrot och bisolvonmetoden.


    Har kört tester sen i torsdag, och är idag på dag 14 i cykeln och har i princip alltid haft 28 dagar cykler. Har sett en stegring sedan i torsdags och idag ser det ut så här. Är det positivt? Självklart kan jag ta ett till imorgon för att se om det blir ngn skillnad..

    Är det fler än jag som inte känner av ÄL? Sonen tog nio månader att få till med ett MF och ett MA så vill så gärna att det ska funka snabbare nu..

  • Sun 15 Sep 2019 10:38
    Jordgubbstanten skrev 2019-09-14 20:30:25 följande:

    Vissa dagar tar jag två ifall att :) men detta resultat är alltid typ det starkaste jag får..

    Har aldrig tempat, borde kanske testa :)


    Det kan va av i tredje för att kolla om temp stiger, för då har äl skett och du har isåfall missat den med stickorna. Jag använder fertilityfriend den är gratis och lättanvänd. Jag hoppas att du har haft äl och bara missat :)
  • Sun 15 Sep 2019 10:52
    Jordgubbstanten skrev 2019-09-14 17:21:52 följande:

    Jag vet inte om jag har ägglossning eller ej? Detta är typ det starkaste utslag jag lyckas få.. Tror ni att jag har ägglossning iaf?


    Du kan ju ha missat stegringen. De dagarna runt äl tar jag ofta två test för att se skillnaden. So k tar jag alltid mina test sent på dagen, mina ger bäst utslag vid 16 på em.
    Mudcakemonster skrev 2019-09-14 19:18:56 följande:

    Vet inte om detta hör hit MEN vad har ni för erfarenheter med att äl test visar positivt vid eventuell graviditet och vid mens?

    (Tog i min desperation ett äl test när mina gravstickor var slut)

    Har nu köpt ett nytt och skall testa i morgon, men det positiva äl testet är allt jag kan tänka på ikväll :)


    Asså ja, jo så kan det vara att de ger utslag på grasviditet. Men de jag sett som fått de har fått tydliga plus på stickan samtidigt. Jag har olika starka test under månaden, tog ett igår som var supersvagt, men för futa dagar sen va nästan lika starkt som kontrollstrecket men inte positivt :/
  • Sun 15 Sep 2019 10:54
    NeaK skrev 2019-09-15 09:53:51 följande:

    Halloj!

    Jag hoppar in i den här tråden.

    Vi fik vårat första barn för ett år sen och nu vill jag att vi ska försöka få till nästa. Har ännu inte övertalat min man än.

    Jag hade lovat mig själv att inte bli lika hispig som när vi försökte tillverka första, men nu är jag där ändå. Har haft mens sen i juli och då kände jag av ÄL så tydligt med både värk och massa flytningar. Den här och förra månaden känner jag typ ingenting. Lite molvärk tidigare i veckan kanske och sen två dagar tillbaka massa finnar (hade det förra månaden också). Har därför börjat med tester den här månaden och till nästa har jag även tänkt köra med rosenrot och bisolvonmetoden.

    Har kört tester sen i torsdag, och är idag på dag 14 i cykeln och har i princip alltid haft 28 dagar cykler. Har sett en stegring sedan i torsdags och idag ser det ut så här. Är det positivt? Självklart kan jag ta ett till imorgon för att se om det blir ngn skillnad..

    Är det fler än jag som inte känner av ÄL? Sonen tog nio månader att få till med ett MF och ett MA så vill så gärna att det ska funka snabbare nu..


    Jag är verkligen inte bra på detta, men hade nog tolkat det som positivt ja. Alt att det är positivt inom några timmar. Tyvärr känner jag av min äl alltför bra hahs
  • Sun 15 Sep 2019 11:47
    Närsomhelstnu skrev 2019-09-15 10:52:58 följande:
    Du kan ju ha missat stegringen. De dagarna runt äl tar jag ofta två test för att se skillnaden. So k tar jag alltid mina test sent på dagen, mina ger bäst utslag vid 16 på em.
    Mudcakemonster skrev 2019-09-14 19:18:56 följande:

    Vet inte om detta hör hit MEN vad har ni för erfarenheter med att äl test visar positivt vid eventuell graviditet och vid mens?

    (Tog i min desperation ett äl test när mina gravstickor var slut)

    Har nu köpt ett nytt och skall testa i morgon, men det positiva äl testet är allt jag kan tänka på ikväll :)


    Asså ja, jo så kan det vara att de ger utslag på grasviditet. Men de jag sett som fått de har fått tydliga plus på stickan samtidigt. Jag har olika starka test under månaden, tog ett igår som var supersvagt, men för futa dagar sen va nästan lika starkt som kontrollstrecket men inte positivt :/
    Jag har inget jättebehov av att veta precis när den är så känner inte att jag behöver ta två på en dag. Och skulle det ske inom 24 timmar från nu skulle det ju ses på stickan. Katnske tar ett i kväll eller imorgon bitti. Blir det svagare kan jag ju ta det som att jag haft ÄL typ i natt och har ju lite koll då till nästa månad. (Y)
  • Sun 15 Sep 2019 11:49

    Är det fler här som INTE känner av sin ÄL men ändå tidigare har blivit gravida? Jag får typ smått panik av att jag inte har några ÄL flytningar Skrikandes Har ju som sagt ett barn så gravid kan jag ju bli så vet inte varför jag nojjar så men vill ju kunna bli gravid fortare än sist när det väl är dag. Då blev jag gravid vid första försöket med Bisolvon.

  • Sun 15 Sep 2019 12:29
    +1

    Jag känner inte av det, har en dotter snart 3 PR försöker få till ett lillasyskon så blir o försöka med ägglossningstest för o få koll.. hade varit najs o veta ju... men överlag kör vi bara på och har sex ofta och hoppas på det bästa för det var så dottern kom till när jag slutade att vara besatt av att bli gravid och bara sexade på:)


    NeaK skrev 2019-09-15 11:49:49 följande:

    Är det fler här som INTE känner av sin ÄL men ändå tidigare har blivit gravida? Jag får typ smått panik av att jag inte har några ÄL flytningar Har ju som sagt ett barn så gravid kan jag ju bli så vet inte varför jag nojjar så men vill ju kunna bli gravid fortare än sist när det väl är dag. Då blev jag gravid vid första försöket med Bisolvon.


Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?