• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Planerar2020

    Så förvirrad och besviken. Trodde verkligen att jag hade ÄL i helgen, efter en lång och strulig cykel. Igår på CD46 kommer mensen trots så tydligt positiva ÄLtester och ÄLsekret :(

  • LouLou90

    Har aldrig lyckats få stegring på testlagrets stickor. Fick svagt streck på stickan tidigare idag och glad gubbe på clearblue. Nu 6 timmar senare ser stickan ut såhär. Är det positivt eller ska det vara ännu starkare?

  • Jennyakerlind

    Hej!

    Ny på detta och kollar om man kan få nån reaktion på det jag undrar över. Clearblue ägglossningstester, haft cirkel 4 dagar och 5e dagen ( idag) fick jag fast smiley ( som visas då i 48 Tim) gick alltså från cirkel direkt till fast? Någon som haft så? Någon som vet vad det beror på?

    Har provat tidigare också och haft blinkande gubbar innan fast gubbe, men inte nu.

    Har en dotter på 1 år och försöker nu igen:) men känner mig/oss lite stressad över att få endast 48 Tim på sig typ o hinna sexa! Känns mer eller mindre omöjligt. Någon som har erfarenheter av detta? O vet mera?

  • Fantasifulltnamn
    LouLou90 skrev 2019-12-13 18:55:39 följande:

    Har aldrig lyckats få stegring på testlagrets stickor. Fick svagt streck på stickan tidigare idag och glad gubbe på clearblue. Nu 6 timmar senare ser stickan ut såhär. Är det positivt eller ska det vara ännu starkare?


    Jag tycker det "nästan" ser pos ut! Det ska vara lika starkt eller starkare. :)
  • Entusiastisk
    Jennyakerlind skrev 2019-12-13 20:12:09 följande:

    Hej!

    Ny på detta och kollar om man kan få nån reaktion på det jag undrar över. Clearblue ägglossningstester, haft cirkel 4 dagar och 5e dagen ( idag) fick jag fast smiley ( som visas då i 48 Tim) gick alltså från cirkel direkt till fast? Någon som haft så? Någon som vet vad det beror på?

    Har provat tidigare också och haft blinkande gubbar innan fast gubbe, men inte nu.

    Har en dotter på 1 år och försöker nu igen:) men känner mig/oss lite stressad över att få endast 48 Tim på sig typ o hinna sexa! Känns mer eller mindre omöjligt. Någon som har erfarenheter av detta? O vet mera?


    Om det var du som skrev i BIM december gruppen så svarade jag dig där :) om inte skriv igen så kanske jag har någon info som kan hjälpa:)
  • LouLou90
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-13 21:00:24 följande:

    Jag tycker det "nästan" ser pos ut! Det ska vara lika starkt eller starkare. :)


    Tack för svar! Testade nyss igen och då var strecket betydligt svagare, så antar att ägglossning skedde i natt då.

    För stickan blir väl inte svagare igen innan ägglossning skett? Eller hur funkar det? Är det värt att testa igen senare idag för att se om det blir starkare igen?
  • Chiira

    Behöver hjälp att tyda ägglossningstestet. Test från RFSU.

    Har tidigare bara varit svaga streck. Är detta för svagt eller är det positivt?

  • saran92
    Chiira skrev 2019-12-14 11:31:50 följande:

    Behöver hjälp att tyda ägglossningstestet. Test från RFSU.

    Har tidigare bara varit svaga streck. Är detta för svagt eller är det positivt?


    Det är för svagt för att vara positivt, men ta ett ikväll också så du inte missar stegringen :)
  • Chiira
    saran92 skrev 2019-12-14 11:36:01 följande:

    Det är för svagt för att vara positivt, men ta ett ikväll också så du inte missar stegringen :)


    Nytt test på kvällen. Kan man säga att det är positivt nu eller behöver det bli ännu starkare?

  • saran92
    Chiira skrev 2019-12-14 16:35:04 följande:

    Nytt test på kvällen. Kan man säga att det är positivt nu eller behöver det bli ännu starkare?


    Jag hade räknat det där som positivt :)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?