• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19336 visningar
    944 svar
    944
    19336

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Sun 3 May 2020 01:43
    hortencia skrev 2020-05-02 13:53:26 följande:

    Jag har också ett dilemma, fick högre än innan cd20 kl12 ish, sen gjorde jag en på kvällen (som inte finns med på bild) och den var exakt samma. Så bestämde mig för att testa nästa dag, men den blev lägre. Missade jag stegringen som kanske skett på natten eller vad säger ni? För nu blir den ba lägre.


    Vissa har ju ökningen under kanske en timme eller två. Så brukar det vara för mig!
  • horten­cia
    Sun 3 May 2020 12:39
    Malllin skrev 2020-05-03 01:43:47 följande:
    Vissa har ju ökningen under kanske en timme eller två. Så brukar det vara för mig!
    Jaha okej! Vad begränsat med tid haha, men hoppas det är så och ingen ÄL alls. Är helt ny på dettaGlad
  • Sun 3 May 2020 15:33

    Kan någon hjälpa mig att tyda (ja jag testar som en tok, haha)?

    Har jag missat min peak? Eller finns chansen att den fortfarande är på g? Är nybörjare på detta.

  • Sun 10 May 2020 13:34


    Förrgår längst ner. Igår i mitten. Idag högst upp. Hur ska jag tänka här? Tänkte igår att det var stegring på G men nu undrar jag ju...
  • Tue 12 May 2020 11:29

    Hej, hoppas nån kan hjälpa mig. Slutade med piller 29 april och började med Natural Cycles.
    Fick en liten temphöjning i lördags, så tog därför ett ÄL-test som i mina ögon är positivt. Hade ÄL-flytningar också, så trodde jag skulle ha ägglossning under dagen. Men sen har jag fortsatt testa och tycker de ligger kvar på ungefär samma nivå, så ska jag tolka det som att jag fortfarande inte haft ägglossning? Ledsen att bilderna är tagna i lite olika ljus, men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.
    Tempen gick sen ner igår och upp igen idag.

  • Sun 17 May 2020 16:53

    Hmmm... Tog ett ÄL-test som visade början på stegring efter 5-10 min när jag registrerade det i appen. En timme senare såg jag att det blivit väldigt mycket starkare. Aldrig varit med om det tidigare (bara sett att test blivit svagare efter avläsningstiden). Vilket test hade ni gått efter?

    Jag hoppas att det inte peakat idag, för då har jag ju förmodligen ägglossning imorgon och min sambo är inte hemma förrän imorgon kväll eller tisdag kväll :(

  • Mon 18 May 2020 07:50

    Jag funderar på min äl tester, jag tror att jag hade ägglossning igår, men kan jag ha det fastän det bara visade på 0,2 i stegring? Och low i testresultatet?

    Jag testade tidigt idag för att jag jobbat natt och nyss kom hem. Vet att de rekommenderar mellan 10-20 annars.

  • Mon 18 May 2020 07:57
    Marmow skrev 2020-05-18 07:50:30 följande:

    Jag funderar på min äl tester, jag tror att jag hade ägglossning igår, men kan jag ha det fastän det bara visade på 0,2 i stegring? Och low i testresultatet?

    Jag testade tidigt idag för att jag jobbat natt och nyss kom hem. Vet att de rekommenderar mellan 10-20 annars.


    Tror inte din ägglossning har varit än. Testerna är för svaga.
  • Mon 18 May 2020 07:58
    Magda11 skrev 2020-05-17 16:53:47 följande:

    Hmmm... Tog ett ÄL-test som visade början på stegring efter 5-10 min när jag registrerade det i appen. En timme senare såg jag att det blivit väldigt mycket starkare. Aldrig varit med om det tidigare (bara sett att test blivit svagare efter avläsningstiden). Vilket test hade ni gått efter?

    Jag hoppas att det inte peakat idag, för då har jag ju förmodligen ägglossning imorgon och min sambo är inte hemma förrän imorgon kväll eller tisdag kväll :(


    Jah skulle gått på testet inom 5-10 minuter, senare än så ska man inte läsa av testerna.
  • Mon 18 May 2020 08:24
    Magda11 skrev 2020-05-17 16:53:47 följande:

    Hmmm... Tog ett ÄL-test som visade början på stegring efter 5-10 min när jag registrerade det i appen. En timme senare såg jag att det blivit väldigt mycket starkare. Aldrig varit med om det tidigare (bara sett att test blivit svagare efter avläsningstiden). Vilket test hade ni gått efter?

    Jag hoppas att det inte peakat idag, för då har jag ju förmodligen ägglossning imorgon och min sambo är inte hemma förrän imorgon kväll eller tisdag kväll :(


    Jag skulle säga lita på det senare! Det står till och med att dom rekommenderar att spara testerna för att kunna se stegring. Mina ökar alltid i styrka och efter ungefär 20 min så har det blöta lagt sig och man ser som tydligast :)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?