• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Magda11
    ESemlan84 skrev 2020-05-18 07:58:06 följande:

    Jah skulle gått på testet inom 5-10 minuter, senare än så ska man inte läsa av testerna.


    Majja92 skrev 2020-05-18 08:24:30 följande:

    Jag skulle säga lita på det senare! Det står till och med att dom rekommenderar att spara testerna för att kunna se stegring. Mina ökar alltid i styrka och efter ungefär 20 min så har det blöta lagt sig och man ser som tydligast :)


    Nu blir jag förvirrad när ni säger olika, haha!

    Blev en ovanligt snabb stegring om jag peakade igår. Brukar alltid se den snabbare än efter en timme. Men sambon ska komma hem ikväll, så får hoppas att det inte blir försent med mys då :)
  • Magda11

    Brukar alltså se fullt utslag inom tio minuter när jag peakar*

    Och brukar inte höjas så mycket från en dag till en annan. Gick från 0,35 till över 1 på ett dygn nu.

    Men får bli att mysa till det ikväll och imorn och hoppas på det bästa :)

  • ESemlan84
    Magda11 skrev 2020-05-18 09:35:34 följande:

    Nu blir jag förvirrad när ni säger olika, haha!

    Blev en ovanligt snabb stegring om jag peakade igår. Brukar alltid se den snabbare än efter en timme. Men sambon ska komma hem ikväll, så får hoppas att det inte blir försent med mys då :)


    Testerna jag brukar använda står det att man inte ska läsa av resultaten senare än 10 minuter. Så tänkte att man inte bör vänta mer än så för att tolka resultatet för ett få ett så pass rätt svar.
  • Magda11
    ESemlan84 skrev 2020-05-18 10:05:33 följande:
    Testerna jag brukar använda står det att man inte ska läsa av resultaten senare än 10 minuter. Så tänkte att man inte bör vänta mer än så för att tolka resultatet för ett få ett så pass rätt svar.
    Jag hoppas att du har rätt! :)
  • Olivträdet

    Jag har en fråga om äl-test. Provade CB digital denna cykeln och idag visade den blinkande gubbe som ska innebära att jag har hög chans för att bli gravid. Är det någon som fått positivt test fastän det inte varit ägglossning. Brukar inte få utslag såhär tidigt i cykeln annars. Men det kanske varierar?

  • Plutten90


    Testade i morse med clearblue digital ägglossningstest.

    På displayen visar den negativa, men på stickan är de 2 tydliga streck.

    Ska man helt lite på displayen eller vad tror ni?
  • Stayalive
    Malllin skrev 2020-05-03 01:43:47 följande:

    Vissa har ju ökningen under kanske en timme eller två. Så brukar det vara för mig!


    Det är så för mig med. Jag måste ta test vid exakt rätt tid för att få fullt utslag. Nu har jag som tur väl är ganska mycket fysiska känningar när jag ägglossar.

    Men har testat med stickor i lite över ett år och jag har nog bara haft utslag 4 gånger men vet att jag har ägglossning pga symtom och kontroll på KK på grund av något helt annat.

    Har dessutom varit gravid 2 ggr under året trots att testen inte gett utslag :).

    Så testen säger inte så mycket för en del. Bara tuta och kör på varannan dag när du beräknar ÄL så ska du se att det tar sig oavsett vad testen säger.
  • Stayalive
    Ninja85 skrev 2020-05-12 11:29:07 följande:

    Hej, hoppas nån kan hjälpa mig. Slutade med piller 29 april och började med Natural Cycles.

    Fick en liten temphöjning i lördags, så tog därför ett ÄL-test som i mina ögon är positivt. Hade ÄL-flytningar också, så trodde jag skulle ha ägglossning under dagen. Men sen har jag fortsatt testa och tycker de ligger kvar på ungefär samma nivå, så ska jag tolka det som att jag fortfarande inte haft ägglossning? Ledsen att bilderna är tagna i lite olika ljus, men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.

    Tempen gick sen ner igår och upp igen idag.


    Ser inte om du fått svar. Temphöjningen kommer efter ägglossningen så tempa inte för att hitta din ägglossning då är det försent.
  • Hemligperson2020

    Hej, kan ni hjälpa mig att tyda ett ägglossningstest från testlagret. Jag brukar köra CB och tycker det är tydligt med en smiley men testerna tog slut och nu provar jag testlagrets istället.

    Testade mig igår och fick svagt streck. Provade att testa idag kl 12 och fick starkare streck. Har jag ägglossning nu? Har aldrig lyckats få två lika starka streck på testlagrets sticka.

  • emmy87
    Hemligperson2020 skrev 2020-05-26 13:38:01 följande:

    Hej, kan ni hjälpa mig att tyda ett ägglossningstest från testlagret. Jag brukar köra CB och tycker det är tydligt med en smiley men testerna tog slut och nu provar jag testlagrets istället.

    Testade mig igår och fick svagt streck. Provade att testa idag kl 12 och fick starkare streck. Har jag ägglossning nu? Har aldrig lyckats få två lika starka streck på testlagrets sticka.


    Det är en stegring iaf men det ska vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare,men nog är ägglossningen pågång iaf :) kanske är ditt test starkare än vad bilden visar blir alltid så dålig upplösning på denna sidan :)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?