• swallow the big moon

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-08-05 15:33:58 följande:

    Jag förstår då ingenting. Någon som kan hjälpa mig tolka detta?


    Jag hade fortsatt ta tester! Har du d-vitamin hemma? Man kan boosta fram äl med en hästdos d-vitamin! Typ 40 000 IE (enligt Vulverine/Jenny Kos).
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-08-05 16:30:00 följande:

    Jag hade fortsatt ta tester! Har du d-vitamin hemma? Man kan boosta fram äl med en hästdos d-vitamin! Typ 40 000 IE (enligt Vulverine/Jenny Kos).


    Innebär det då att jag inte hade peak igår? Då hade väl inte strecket blivit tydligare igen?
  • Närsomhelstnu

    Tempen kan ju ta ett tag på sig att stiga. Jag hade alltid väldigt korta peakar och tempen steg oftast dagen efter men vissa gånger tog det två dagar. Fortsätt att ta ägglossningstester och se när tempen går upp :)

  • Närsomhelstnu
    Msofie skrev 2020-08-05 16:57:28 följande:

    Innebär det då att jag inte hade peak igår? Då hade väl inte strecket blivit tydligare igen?


    De kan bli mer och mindre tydliga under cykeln.
  • Närsomhelstnu

    Här är det lite högt på cd 3 för att gå upp och ner lite innan peak.

    Detta är en av de första månaderna jsg testad woch tiderna jag testade fluktuerade en del. Märkte med tiden att för att få ett så korrekt värde som möjligt så var jag tvungen att testa samma tid varje dag. Annars kunde det diffa en del, som den månaden på bilden.

  • PiffaTjejen

    Nu behöver jag er hjälp! Har oregelbunden mens men oftast ganska lång cykel (31-34 dagar). Både förra gången och denna gång har jag fått utslag på ägglossningsstickor tidigt i cykeln...dag 7-8-9. Kan man ha ägglossning så tidigt i cykeln? Blir helt förvirrad...

  • Jenzia
    PiffaTjejen skrev 2020-08-06 22:06:08 följande:

    Nu behöver jag er hjälp! Har oregelbunden mens men oftast ganska lång cykel (31-34 dagar). Både förra gången och denna gång har jag fått utslag på ägglossningsstickor tidigt i cykeln...dag 7-8-9. Kan man ha ägglossning så tidigt i cykeln? Blir helt förvirrad...


    Hmm, låter väldigt tidigt om du har en cykel på 31-34 dagar. Inte hört talas om en lutealfas längre än 16 dagar. Du kanske borde fortsätta testa och se om du fortsätter få utslag på stickorna även eget dag 7-9? Kan vara som så att du ändå får äl senare. Har du koll på ditt fertilasekret? Tempar du?
  • PiffaTjejen
    Jenzia skrev 2020-08-07 07:30:20 följande:

    Hmm, låter väldigt tidigt om du har en cykel på 31-34 dagar. Inte hört talas om en lutealfas längre än 16 dagar. Du kanske borde fortsätta testa och se om du fortsätter få utslag på stickorna även eget dag 7-9? Kan vara som så att du ändå får äl senare. Har du koll på ditt fertilasekret? Tempar du?


    Hallå där! Ja jag vet, känns helt galet! Jag tempar inte men brukar känna när jag har ägglossning, Och nu känns det lite så (mensliknande värk, sticker och drar etc)

    Sååå konstigt ....
  • Jenzia
    PiffaTjejen skrev 2020-08-07 07:51:50 följande:

    Hallå där! Ja jag vet, känns helt galet! Jag tempar inte men brukar känna när jag har ägglossning, Och nu känns det lite så (mensliknande värk, sticker och drar etc)

    Sååå konstigt ....


    Och idag är du på CD9? Jag hade nog ändå fortsatt att ta Lh-testar 3-4 dagar till för att se då det inte ökar igen.
  • PiffaTjejen


    Hallå där! Såhär ser mina tester ut! Som ni ser mäter jag morgon kväll många gånger! Vad tror ni? Peakade jag den 6/8? Det ser nästan ut så! Det som gör mig förvirrad är att det bara är på menscykel dag nummer 8..kan man ha en stegring så tidigt i cykeln?

    Jag har väldigt oregelbunden cykel så får alla möjliga cykellängder..
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?