• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19401 visningar
    944 svar
    944
    19401

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Fri 7 Aug 2020 19:09


    Jag har inte fått en temphöjning än, men tror ni det är möjligt att min månadens peak var på cd 17? Strecken blir ju bara mindre tydliga för varje dag..
  • Fri 7 Aug 2020 20:15
    Msofie skrev 2020-08-07 19:09:29 följande:


    Jag har inte fått en temphöjning än, men tror ni det är möjligt att min månadens peak var på cd 17? Strecken blir ju bara mindre tydliga för varje dag..
    Hm, tveksamt om du inte fått temphöjning än tyvärr:( Hur har du/har haft med fertilt sekret? Och andra älsymptom?
  • Fri 7 Aug 2020 22:15

    Tog detta imorse. Testet igår var lite svagare. Detta är väl äl? Moler i magen, det gjorde det inte igår.

  • Sat 8 Aug 2020 15:48


    Detta är mitt problem med appen Premom. Tidigare använt RFSU ÄL test men fick idag hem babyplan. När jag la in samma test fick jag två olika värden.

    Vad tror ni, är det starkare eller svagare igår? Vilket av värdena hade ni gått på?
  • Sat 8 Aug 2020 22:41

    En fråga till er proffs:

    Har ingen bild men jag har testat med Clearblue Advanced, och även med RFSU ÄL-stickor.

    Igår morse fick jag blinkande gubbe och redan på kvällen fick jag fast gubbe. Hade också lite molvärk och "äggvita".

    Men mina RFSU-stickor visade max 0,5 igår och idag har det varit lite mer, med en peak på 0,71. Har inte haft en högre peak än så de flesta månaderna.

    Har tyvärr ingen möjlighet att tempa då jag sover så oregelbundet, men jag ska ta blodprov nästa vecka för att kolla (har bokat tid för utredning).

    MEN min fråga: är det vanligt att få så lågt på stickorna, men en blinkande och fast gubbe på Clearblue samma dag?? Är lite förvirrad...

  • Sun 9 Aug 2020 11:32

    Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

    Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook

  • Sun 9 Aug 2020 18:28
    Ssandra skrev 2020-08-09 11:32:15 följande:

    Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

    Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook


    Det finns redan en aktiv fb-grupp. Haka på oss :)

    Ni andra som vill vara med skicka meddelande till mig så fixar jag in er i vårt mysiga gäng. :)
  • Sun 9 Aug 2020 20:07
    Msofie skrev 2020-08-08 15:48:16 följande:

    Detta är mitt problem med appen Premom. Tidigare använt RFSU ÄL test men fick idag hem babyplan. När jag la in samma test fick jag två olika värden.

    Vad tror ni, är det starkare eller svagare igår? Vilket av värdena hade ni gått på?


    Min erfarenhet är att de kunde varit positivt cd 17. Testar du med CB digital vid stegring?:)
  • Sun 9 Aug 2020 20:57

    Jag blir helt galen! Jag hade mens 30/7. 7/8 och 8/8 får jag ganska starkt kontrollstreck på ägglossningsstickan och 8/8 samt 9/8 får jag ?maximal fertilitet? på Clearblues fertilitets monitor! Jag har oregelbunden cykel men den är absolut längre än 25 dagar alltid! Kan man ha ägglossning så tidigt i cykeln? Förra månaden fick jag utslag lika tidigt i cykeln men cyklarna innan har jag haft ÄL sent...

    Borde dessutom inte kontrollstrecket bli ganska mycket svagare efter en stegring? Mina ser ändå hyfsat mörka ut fortfarande? Eller är det fler som får så?

    Blir helt förrvirrad ... någon som kan hjälpa mig? Vad tror ni? Kan man ha ÄL så tidigt eller är det något som är knas?

  • Tue 18 Aug 2020 20:55

    Tog ett ägglossningstest idag på morgonen (den översta på bilden) och ett ägglossningstest nu ikväll(det nedersta)

    Hjälp mig att tyda dessa, visst ser det nedersta lite starkare ut än morgontestet?

    Vet att de inte är positivt ÄL test men de kanske är påväg att bli en stegring?

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?