• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19046 visningar
    944 svar
    944
    19046

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Tue 18 Aug 2020 21:53
    jowald skrev 2020-08-18 20:55:14 följande:

    Tog ett ägglossningstest idag på morgonen (den översta på bilden) och ett ägglossningstest nu ikväll(det nedersta)

    Hjälp mig att tyda dessa, visst ser det nedersta lite starkare ut än morgontestet?

    Vet att de inte är positivt ÄL test men de kanske är påväg att bli en stegring?


    Jo det tycker jag nog med, den längst ner är någoot mörkare : )
  • Tue 18 Aug 2020 22:11
    Msofie skrev 2020-08-18 21:53:04 följande:

    Jo det tycker jag nog med, den längst ner är någoot mörkare : )


    Vad spännande. Hoppas jag inte missar stegringen utan att de kan synas imorgon när jag testar. Vet du hur snabbt de går ner till mycket svagare efter en stegring?
  • Tue 18 Aug 2020 22:25
    jowald skrev 2020-08-18 22:11:05 följande:

    Vad spännande. Hoppas jag inte missar stegringen utan att de kan synas imorgon när jag testar. Vet du hur snabbt de går ner till mycket svagare efter en stegring?


    Oj för mig (dock oregelbunden cykel med flera stegringar oftast haha) kan nivåerna förändras ganska drastiskt bara på en halv dag. Men eftersom dina inte är så starka än (o inte ändras så mycket) kommer du säkert se en starkare imorgon FM : )
    jowald skrev 2020-08-18 22:11:05 följande:

    Vad spännande. Hoppas jag inte missar stegringen utan att de kan synas imorgon när jag testar. Vet du hur snabbt de går ner till mycket svagare efter en stegring?


    Oj för mig (dock oregelbunden cykel med flera stegringar oftast haha) kan nivåerna förändras ganska drastiskt bara på en halv dag. Men eftersom dina inte är så starka än (o inte ändras så mycket) kommer du säkert se en starkare imorgon FM : )
  • Tue 18 Aug 2020 23:34
    Msofie skrev 2020-08-18 22:25:19 följande:

    Oj för mig (dock oregelbunden cykel med flera stegringar oftast haha) kan nivåerna förändras ganska drastiskt bara på en halv dag. Men eftersom dina inte är så starka än (o inte ändras så mycket) kommer du säkert se en starkare imorgon FM : )Oj för mig (dock oregelbunden cykel med flera stegringar oftast haha) kan nivåerna förändras ganska drastiskt bara på en halv dag. Men eftersom dina inte är så starka än (o inte ändras så mycket) kommer du säkert se en starkare imorgon FM : )


    Jaså okej, då förstår jag:) hehe ja hoppas på starkare imorgon FM:)
  • Fri 21 Aug 2020 07:40

    Vad tänker ni om dessa?

    Igår em/kväll lite starkare, svagt idag.

    Men kan man räkna gårdagens som positivt?

  • Mon 24 Aug 2020 13:10

    Tog mitt första ägglossningstest. Trodde jag skulle ha äl en en vecka men så såg de ut såhär! Positivt?

  • Wed 26 Aug 2020 20:56
    Minmillis skrev 2020-08-24 13:10:51 följande:

    Tog mitt första ägglossningstest. Trodde jag skulle ha äl en en vecka men så såg de ut såhär! Positivt?


    Väldigt positivt! :)
  • Thu 27 Aug 2020 17:14


    Ville bara dela med mig av hur snabbt det kan gå..

    Jag fick positivt på kvällen cd16 kl 21 och sedan sista positiva 12h senare på cd17 kl9. Förra cykeln missade jag stegringen fast att jag testade både halv 7 på kvällen och sen halv 9 på morgonen....

    Verkar både ha snabba stegringar och ägglossar kort därefter då min temp gick upp på cd17 denna gången och cd18 förra :) alltid trott det räckt att testa 1ggn/dygn eller iaf max 2ggr/dag.. Men hade jag haft otur med tajmingen kanske jag hade missat den även då xD
  • Tue 1 Sep 2020 19:09

    Alltså jag blir galen på detta med äl-test.. Känns som det aldrig blir starkt nog, har börjat fundera på om jag inte ens har ägglossning längre (trots 3 barn sedan tidigare)

    Är något av dessa test positivt ens? :(

  • Tue 1 Sep 2020 19:24


    Alltså jag vet att många gillar babyplans ÄL tester, men för mig är dem svåra att tyda då de är så små. Skulle ni säga att ni ser någon stregring?
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?