• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19026 visningar
    944 svar
    944
    19026

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Tue 1 Sep 2020 21:01
    Msofie skrev 2020-09-01 19:24:59 följande:

    Alltså jag vet att många gillar babyplans ÄL tester, men för mig är dem svåra att tyda då de är så små. Skulle ni säga att ni ser någon stregring?


    Ser ingen stegring än, kanske imorgon?
  • Wed 2 Sep 2020 07:48
    Jenzia skrev 2020-09-01 21:01:22 följande:

    Ser ingen stegring än, kanske imorgon?


    Tänkte det med. Har provat rosenrot och munkpeppar denna månaden i ett försök att få till en tidigare ägglossning, verkar inte så framgångsrikt än så länge haha.
  • Wed 2 Sep 2020 08:54
    Msofie skrev 2020-09-02 07:48:16 följande:

    Tänkte det med. Har provat rosenrot och munkpeppar denna månaden i ett försök att få till en tidigare ägglossning, verkar inte så framgångsrikt än så länge haha.


    Åhh kära du! Än så länge är du ju bara på CD14 (idag väl?). Ska själv börja med munkpeppar idag! Tar också Inositol och rosenrot sen tidigare.
  • Wed 2 Sep 2020 13:59

    Någon som kan hjälpa mig! Såhär har mitt ägglossningstest sett ut i över en vecka???? har fått missfall för ca 2 månader sen, sen fick jag min vanliga mens den 11/8 men inte haft någon ägglossning än ???? kan tillägga att graviditetstesten visar inte positivt längre!

  • Wed 2 Sep 2020 17:00

    Hej!

    Jag och min sambo ska äntligen försöka att bli gravida. Jag slutade äta p-piller i december 2019 och har försökt följa mina ägglossningar sedan dess. Ända från början har jag bara fått positiva ägglossningstest varannan månad.

    Någon som vet vad det kan bero på ?

    Jag har en regelbunden cykel på ca 28 dagar de månader som jag får positiva test är dom exakt på dagen som min app säger att jag ska ha ägglossning. Men sen är det verkligen noll månaden efter. Borde jag fortsätta testa längre än enbart dagarna i kring ?

    Här på bilden så visar den senaste ägglossningen jag skulle haft uppifrån så skulle jag haft ägglossning på sticka nr 3.

    Tacksam för alla svar :)

  • Wed 2 Sep 2020 17:17
    Jenzia skrev 2020-09-02 08:54:54 följande:

    Åhh kära du! Än så länge är du ju bara på CD14 (idag väl?). Ska själv börja med munkpeppar idag! Tar också Inositol och rosenrot sen tidigare.


    Haha ja, så hopp finns det än! Förr förra ÄLen var cd 28 och förra 21, så kanske går åt rätt håll varje fall. Brukar din komma punktligt? : )
  • Wed 2 Sep 2020 17:19
    Amandap95 skrev 2020-09-02 13:59:59 följande:

    Någon som kan hjälpa mig! Såhär har mitt ägglossningstest sett ut i över en vecka???? har fått missfall för ca 2 månader sen, sen fick jag min vanliga mens den 11/8 men inte haft någon ägglossning än ???? kan tillägga att graviditetstesten visar inte positivt längre!


    Vad mer exakt är din fråga? Tänker även om man inte har oregelbunden ÄL som jag till exempel kan de variera något. Man brukar även säga att man endast får 10 ÄL om året, inte 12 som man kan tro. Tempar du?
  • Wed 2 Sep 2020 22:16
    Msofie skrev 2020-09-02 17:17:16 följande:

    Haha ja, så hopp finns det än! Förr förra ÄLen var cd 28 och förra 21, så kanske går åt rätt håll varje fall. Brukar din komma punktligt? : )


    Det finns verkligen hopp! Jag har käkat rosenrot i minst två cykler utan någon synbar påverkan på äl Min kommer mellan CD12-CD18, så acceptabelt!

    Spännande att se om din äl kommer tidigare denna cykeln då!
  • Wed 2 Sep 2020 22:21
    +1
    Thereseho skrev 2020-09-02 17:00:50 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo ska äntligen försöka att bli gravida. Jag slutade äta p-piller i december 2019 och har försökt följa mina ägglossningar sedan dess. Ända från början har jag bara fått positiva ägglossningstest varannan månad.

    Någon som vet vad det kan bero på ?

    Jag har en regelbunden cykel på ca 28 dagar de månader som jag får positiva test är dom exakt på dagen som min app säger att jag ska ha ägglossning. Men sen är det verkligen noll månaden efter. Borde jag fortsätta testa längre än enbart dagarna i kring ?

    Här på bilden så visar den senaste ägglossningen jag skulle haft uppifrån så skulle jag haft ägglossning på sticka nr 3.

    Tacksam för alla svar :)


    Jag skulle rekommendera dig att tempa för att se om du har ägglossning eller inte de månaderna du inte fått positivt på lh-sticka. Om din temp stiger mellan 0.3-0.5 grad i mitten av din cykel har du haft äl

    Kan tyvärr inte svara på varför du inte får positivt på lh-stickan varannan cykel :-/
  • Thu 3 Sep 2020 11:20


    Någon som kan hjälpa mig? Digitala testet visar glad gubbe (alltså positivt) medan stickan visar väldigt svagt streck...Tagna nu imorse, samma tid. Bör inte stickan visa två tydliga streck?
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?