• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19033 visningar
    944 svar
    944
    19033

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Thu 3 Sep 2020 12:29
    MBEKCB skrev 2020-09-03 11:20:39 följande:

    Någon som kan hjälpa mig? Digitala testet visar glad gubbe (alltså positivt) medan stickan visar väldigt svagt streck...Tagna nu imorse, samma tid. Bör inte stickan visa två tydliga streck?


    Lita på clearblue!:)
  • Sat 5 Sep 2020 19:21

    Jag har fått börja på en kur Provera och är inne på 3e dagen. Fick positivt på clearblue ägglossningstest.

    Nu undrar jag kan de va provera som ger falskt positivt på äl test eller är de faktiskt så att jag har en äl på g?

    Har ni vart med om liknande och har nån av er tagit provera och fick ni då falsk positiva äl test?

  • Sat 5 Sep 2020 20:07

    Som sagt, jag har noll koll på äl test som jag skrev tidigare i tråden.

    Men är det "normalt" att ha såhär starka äl test 5 dagar innan mens?

    När jag testade mig vid äl så blev testerna svagare efteråt och sista var svagare än detta test. Jag fattar noll, kan någon snälla berätta haha :)

  • Sun 6 Sep 2020 08:09
    9111N skrev 2020-09-05 20:07:33 följande:

    Som sagt, jag har noll koll på äl test som jag skrev tidigare i tråden.

    Men är det "normalt" att ha såhär starka äl test 5 dagar innan mens?

    När jag testade mig vid äl så blev testerna svagare efteråt och sista var svagare än detta test. Jag fattar noll, kan någon snälla berätta haha :)


    Då kan du mycket möjligt vara gravid istället!:) testa med ett graviditetstest.
  • toenai­l
    Sun 6 Sep 2020 12:50

    Hej tjejer,

    Jag har precis börjat med ägglossningstest för att lära känna min kropp ännu mer.

    Idag vaknade jag galet sent efter en sen kväll igår och testade då med mitt morgonurin (hade varit vaken ca två timmar innan jag testade).

    Ni ser på bilden hur resultatet blev. Det från idag är alltså samma test men med ca 15 min mellan. Mitt T/C ratio blir högre på det senare men min fråga är: Kan detta vara min peak? Eller visar det fel då detta var min sk morgonurin?

  • Sun 6 Sep 2020 16:41
    toenail skrev 2020-09-06 12:50:59 följande:

    Hej tjejer,

    Jag har precis börjat med ägglossningstest för att lära känna min kropp ännu mer.

    Idag vaknade jag galet sent efter en sen kväll igår och testade då med mitt morgonurin (hade varit vaken ca två timmar innan jag testade).

    Ni ser på bilden hur resultatet blev. Det från idag är alltså samma test men med ca 15 min mellan. Mitt T/C ratio blir högre på det senare men min fråga är: Kan detta vara min peak? Eller visar det fel då detta var min sk morgonurin?


    Jag hade gått på det första värdet och testat igen nu i eftermiddag/kväll. Tror din peak är på G
  • toenai­l
    Sun 6 Sep 2020 19:20
    Jenzia skrev 2020-09-06 16:41:53 följande:

    Jag hade gått på det första värdet och testat igen nu i eftermiddag/kväll. Tror din peak är på G


    Hej och tack för svar. Jag testade nu igen och det ser ut såhär. Den går ju på det andra värdet av de bilder jag tog men vad tror du? Och vad betyder detta? Har jag ägglossning NU eller när kommer den?

  • Sun 6 Sep 2020 22:12
    toenail skrev 2020-09-06 19:20:33 följande:

    Hej och tack för svar. Jag testade nu igen och det ser ut såhär. Den går ju på det andra värdet av de bilder jag tog men vad tror du? Och vad betyder detta? Har jag ägglossning NU eller när kommer den?


    Jag har märkt att när ett lh-test torkar blir det mörkare, vilket kan ge högre värde hos PreMom, därför hade jag gått på det första. Du kan haft din peak idag mitt på dan.

    Ägglossningen brukar ju komma 24-48 timmar efter peak, så mer troligt imorgon

    Jag hade också letat efter andra tecken på ägglossning Brukar du få ägglossningssmärtor? Hur är ditt sekret? Vattnigt eller mer som äggvita? Äggviteflytningar brukar komma dagen innan och runt ägglossning
  • Sun 6 Sep 2020 22:41

    Ska ha beräknad mens på tisdag och mitt ägglossningstest är fortfarande ganska starka, inte för att ha ägglossning men endån starka... fick missfall för ca 2 månader sen och inte fått igång min ägglossning som den ska. Hjälp mig.. har gjort gravtest och är negativ. Vilket ja endån visset för har inte haft två Starka sträck på ägglossningstestet än. Men vrf är dem så starka? ????

  • toenai­l
    Mon 7 Sep 2020 07:46
    Jenzia skrev 2020-09-06 22:12:17 följande:

    Jag har märkt att när ett lh-test torkar blir det mörkare, vilket kan ge högre värde hos PreMom, därför hade jag gått på det första. Du kan haft din peak idag mitt på dan.

    Ägglossningen brukar ju komma 24-48 timmar efter peak, så mer troligt imorgon

    Jag hade också letat efter andra tecken på ägglossning Brukar du få ägglossningssmärtor? Hur är ditt sekret? Vattnigt eller mer som äggvita? Äggviteflytningar brukar komma dagen innan och runt ägglossning


    Jaha! När ska man läsa av testet? Så fort färgen avtagit och man får syn på två streck?

    Jag har verkligen försökt analysera min kropp nu iom mina ägglossningstest. Kände lite smärta igår så antog att det kunde vara ägglossningen. Men mitt sekret är varken vattnigt eller äggvita vad jag kan se. Jag har testat med sekret i tre månader och tycker inte att jag någonsin kunnat bygga en bro mellan fingrarna så det har oroat mig. Jag började dock få flytningar för två dagar sen. Sådär att det hamnar på trosan och kommer ut om jag krystar (Fräscht haha)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?