• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19011 visningar
    944 svar
    944
    19011

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Mon 7 Sep 2020 09:23
    toenail skrev 2020-09-06 19:20:33 följande:

    Hej och tack för svar. Jag testade nu igen och det ser ut såhär. Den går ju på det andra värdet av de bilder jag tog men vad tror du? Och vad betyder detta? Har jag ägglossning NU eller när kommer den?


    Äl-test ger ofta svagare på morgonen då det hormonet inte produceras på natten. Så det är inte konstigt att tester efter blev starkare isf :) äl har du definitivt på g nu!
    2007 & 2013
  • Mon 7 Sep 2020 12:01

    Kör clearblue digitala. Första indikation fick jag i lördags (5/9), blinkande gubbe (hög fertilitet). Ska ha ÄL på onsdag (9/9) enligt Flo. Tog två test idag och båda är visar NOLL. 

    Blir så frustrerad.

    Har jag haft ägglossning alldeles för tidigt? dvs. fick den igår (8/9) och det är över idag eller??? Avbröts ägglossningen innan den ens hann komma? Kan det vara urinen det är fel på? Tog en på f.m och en vid lunch. Ej med första urinen då jag har erfarenhet av att det funkar sämst. 

    Någon som har koll på detta? Har regelbunden mens och har haft ÄL så länge jag testat. 

  • toenai­l
    Mon 7 Sep 2020 17:09
    greeneyes skrev 2020-09-07 09:23:58 följande:

    Äl-test ger ofta svagare på morgonen då det hormonet inte produceras på natten. Så det är inte konstigt att tester efter blev starkare isf :) äl har du definitivt på g nu!


    Nu ser det ut såhär. Det har ju minskat drastiskt sedan igår. Betyder det att jag haft ägglossning nu? Dvs om jag ligger ikväll så är det försent?

  • Mon 7 Sep 2020 20:08

    Har ja haft ägglossning? Kanske missat den?????? första bilden med massa tester är från annan den andra bilden med bara 3 tester som togs igår och idag

  • Mon 7 Sep 2020 20:43
    jowald skrev 2020-09-05 19:21:16 följande:

    Jag har fått börja på en kur Provera och är inne på 3e dagen. Fick positivt på clearblue ägglossningstest.

    Nu undrar jag kan de va provera som ger falskt positivt på äl test eller är de faktiskt så att jag har en äl på g?

    Har ni vart med om liknande och har nån av er tagit provera och fick ni då falsk positiva äl test?


    Att ett äl-test visar positivt är ingen garanti att man kommer ha äl. Bara att kroppen förbereder sig för att släppa ett ägg men ibland misslyckas kroppen och äl uteblir :) men allt som oftast så betyder det att man har äl inom x antal timmar när testet är positivt.
  • Mon 7 Sep 2020 20:49
    Värphönan skrev 2020-09-07 20:43:28 följande:

    Att ett äl-test visar positivt är ingen garanti att man kommer ha äl. Bara att kroppen förbereder sig för att släppa ett ägg men ibland misslyckas kroppen och äl uteblir :) men allt som oftast så betyder det att man har äl inom x antal timmar när testet är positivt.


    Nej jag vet att bara för att de är positivt behöver inte ett ägg sopas. Men har inte fått positivt innan så de känns ändå skönt att kroppen funkar genom att förbereda sig, sen får man bara hoppas att ett ägg vill släppa
  • Thu 10 Sep 2020 20:06

    Någon som vill vara med i min privata grupp (ingen kan se att gruppen existerar om man inte är inbjuden i den) på facebook för oss som försöker bli gravida? Där vi kan diskutera allt med varann i resan mot plusset? Skriv pm till mig med namn Och beskrivning på hur din profilbild ser ut! :)

  • Wed 16 Sep 2020 10:55

    Även om testet är pyttelite svagare än igår så är det fortfarande positivt. Visst måste det betyda att ägget inte släppt ännu?

  • Wed 16 Sep 2020 13:15
    Maramba skrev 2020-09-16 10:55:14 följande:

    Även om testet är pyttelite svagare än igår så är det fortfarande positivt. Visst måste det betyda att ägget inte släppt ännu?


    Räkna med att ägget släpper idag eller imorgon
  • Thu 17 Sep 2020 13:05

    Hej! Tror ni detta stämmer



    , eller har det blivit fel? Med tanke på att det är rosa längs med kanten alltså. ????

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?