• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19047 visningar
    944 svar
    944
    19047

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Tue 29 Sep 2020 19:20
    Lumas skrev 2020-09-29 19:19:05 följande:

    Tack för att du delar med dig <3 tog på skoj ett till ÄL test i dag för jag började få som molvärk igen som liknande vid ägglossning och fick såhär (se bild), dagens är till höger, vänster är från i förrgår. Är jag på väg att få ägglossning igen? Haha vad händer..


    Nu hamnade bilderna hur som helst men de starka är då givetvis från i dag :).
  • Tue 29 Sep 2020 19:26
    Lumas skrev 2020-09-29 19:19:05 följande:

    Tack för att du delar med dig <3 tog på skoj ett till ÄL test i dag för jag började få som molvärk igen som liknande vid ägglossning och fick såhär (se bild), dagens är till höger, vänster är från i förrgår. Är jag på väg att få ägglossning igen? Haha vad händer..


    Du kan inte få ägglossning igen (man kan släppa två ägg under en cykel med då sker det inom 24 timmar).

    Det kan vara som så att du faktiskt inte ägglossade tidigare och nu gör kroppen ett nytt försök genom att öka lh:t (hormonet som stickan testar efter). Hur är ditt sekret nu? Vattnigt? Äggvita?
  • Tue 29 Sep 2020 19:53
    Jenzia skrev 2020-09-29 19:26:51 följande:

    Du kan inte få ägglossning igen (man kan släppa två ägg under en cykel med då sker det inom 24 timmar).

    Det kan vara som så att du faktiskt inte ägglossade tidigare och nu gör kroppen ett nytt försök genom att öka lh:t (hormonet som stickan testar efter). Hur är ditt sekret nu? Vattnigt? Äggvita?


    Tack :)

    Dom är ljusbruna och slemmiga :o :/. Tappen känns stängd och bakåt, väldigt udda denna månad haha.
  • Tue 29 Sep 2020 19:57
    Lumas skrev 2020-09-29 19:19:05 följande:

    Tack för att du delar med dig <3 tog på skoj ett till ÄL test i dag för jag började få som molvärk igen som liknande vid ägglossning och fick såhär (se bild), dagens är till höger, vänster är från i förrgår. Är jag på väg att få ägglossning igen? Haha vad händer..


    Ja dd va ju konstigt iomed att du fick den blödningen med. Så då tänkte jag att ägglossbibgen borde ha vart där vid blödningen.

    Men hur många dagar är de sen du fick de rosa flytningarna? Äl test kan ju i vissa fall ge utslag på graviditet med men är väl typ bara en vecka sen du hade de så borde ju va för tidigt att ge utslag för graviditet då.

    Hrm dra de va ju lite knas att de visar så starkt nu.
  • Tue 29 Sep 2020 20:00
    Lumas skrev 2020-09-29 19:53:38 följande:

    Tack :)

    Dom är ljusbruna och slemmiga :o :/. Tappen känns stängd och bakåt, väldigt udda denna månad haha.


    Ja, det låter ju inte som ägglossning. Tempar du?
  • Tue 29 Sep 2020 20:03
    jowald skrev 2020-09-29 19:57:08 följande:

    Ja dd va ju konstigt iomed att du fick den blödningen med. Så då tänkte jag att ägglossbibgen borde ha vart där vid blödningen.

    Men hur många dagar är de sen du fick de rosa flytningarna? Äl test kan ju i vissa fall ge utslag på graviditet med men är väl typ bara en vecka sen du hade de så borde ju va för tidigt att ge utslag för graviditet då.

    Hrm dra de va ju lite knas att de visar så starkt nu.


    Hmm, äl-sticka reagerar på hormonet Lh. Grav-sticka reagerar på hormoner Hcg. Alltså kan en äl-sticka aldrig användas som gravtest.
  • Tue 29 Sep 2020 20:38
    jowald skrev 2020-09-29 19:57:08 följande:

    Ja dd va ju konstigt iomed att du fick den blödningen med. Så då tänkte jag att ägglossbibgen borde ha vart där vid blödningen.

    Men hur många dagar är de sen du fick de rosa flytningarna? Äl test kan ju i vissa fall ge utslag på graviditet med men är väl typ bara en vecka sen du hade de så borde ju va för tidigt att ge utslag för graviditet då.

    Hrm dra de va ju lite knas att de visar så starkt nu.


    Ja allt känns så märkligt nu haha, den 25e för fyra dagar sedan fick jag den rosa slemmiga flyttningen. Sen bruna fram tills i dag då dom har försvunnit *hmm*.
    Jenzia skrev 2020-09-29 20:00:54 följande:

    Ja, det låter ju inte som ägglossning. Tempar du?


    Nej jag tycker ju inte det :o nej jag tänkte börja efter att jag fått den här mensen som ska komma någon gång :p
  • Tue 29 Sep 2020 23:28
    Jenzia skrev 2020-09-29 20:03:29 följande:

    Hmm, äl-sticka reagerar på hormonet Lh. Grav-sticka reagerar på hormoner Hcg. Alltså kan en äl-sticka aldrig användas som gravtest.


    Har pratat med min BM om detta och hon sa att man ska aldrig ta ÄL tester för att bekräfta en graviditet och det vet jag sen innan, men eftersom LH och HCG hormonet är lika varandra så kan ett ÄL test reagera på en graviditet.

    Och det var de jag funderade på om hennes ÄL test gjorde men iomed att de endast är några få dagar sen den rosa blödningen kom som jag trodde kunde va en ÄL blödning så kan de ju inte va de.

    Jag sa aldrig att hon skulle använda ÄL sticka som gravtest....
  • Wed 30 Sep 2020 06:24
    jowald skrev 2020-09-29 23:28:37 följande:

    Har pratat med min BM om detta och hon sa att man ska aldrig ta ÄL tester för att bekräfta en graviditet och det vet jag sen innan, men eftersom LH och HCG hormonet är lika varandra så kan ett ÄL test reagera på en graviditet.

    Och det var de jag funderade på om hennes ÄL test gjorde men iomed att de endast är några få dagar sen den rosa blödningen kom som jag trodde kunde va en ÄL blödning så kan de ju inte va de.

    Jag sa aldrig att hon skulle använda ÄL sticka som gravtest....


    Ok, fair

    Jag ser bara så många tjejer som får upp hoppet av sådan ?fakta? och tycker inte det är riktigt schysst. Hormoner Lh kan ju fluktera genom en hel cykel, om det vill sig illa.

    Men Lumas verkar ha koll på fertilit sekret, så då blir det iaf liiiite lättare för henne att tolka kroppens flera olika signaler. Men ibland känns kroppen som en skojare
  • Wed 30 Sep 2020 07:32
    Jenzia skrev 2020-09-30 06:24:24 följande:

    Ok, fair

    Jag ser bara så många tjejer som får upp hoppet av sådan ?fakta? och tycker inte det är riktigt schysst. Hormoner Lh kan ju fluktera genom en hel cykel, om det vill sig illa.

    Men Lumas verkar ha koll på fertilit sekret, så då blir det iaf liiiite lättare för henne att tolka kroppens flera olika signaler. Men ibland känns kroppen som en skojare


    Jag har jättebra koll på den biten (iaf haha). Har fyra barn och har i alla fall med de tre sista varit slavisk sekret-kontrollant hehe. Idag är det inga färgade flytningar längre & jag mår som vanligt. Funderar på om jag ska ta ett till ÄL test samma tid i dag och se hur det beter sig. Spännande grejer det här med kroppen B-)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?