• Anonym (Kaffedraken)

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Maramba skrev 2020-10-15 13:01:02 följande:

    Märklig cykel denna månad.

    Dels verkar ÄL komma senare än vanligt, dag 19 istället för 14-16.

    Sen brukar stegringen på ÄL-testerna hålla i sig ca ett dygn innan de sjunker och bli svagare men nu är jag på tredje dagen med positivt ägglossningstest.

    Sen fick jag igår otroligt ont i ena bröstvårtan från ena minuten till den andra. Det sitter fortfarande i. Smärtar att ens ha bh-n på sig. Kan inte minnas att jag haft sånna problem runt ÄL tidigare. Snarare pms-symptom i slutet på cykeln i så fall.


    Låter som typiska tecken på att kroppen, av någon anledning, har svårt att ägglossa denna månaden. Tex, om du har positivt på dina ägglossningstester flera dagar i rad beror det på att hjärnan behöver skicka ut med mer LH (kläckningshormon) för att dina äggstockar ska reagera = senare ägglossning.

    Jag hade väldigt likt det du beskriver för tre cykler sen också, så jag vet hur jobbigt det är när cykel knasar :-/
  • Anonym (Kaffedraken)


    Har precis börjat med äl-tester och tycker att det är lite svårt. Enligt appen ska jag ha äl om 4 dagar och grafen visar stegring fast att äl-testerna visar att värdet har sjunkit senaste dygnet. Ska det göra det inför äl för att sen öka på nytt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    NatMar005 skrev 2020-10-19 09:38:50 följande:

    Har precis börjat med äl-tester och tycker att det är lite svårt. Enligt appen ska jag ha äl om 4 dagar och grafen visar stegring fast att äl-testerna visar att värdet har sjunkit senaste dygnet. Ska det göra det inför äl för att sen öka på nytt?


    Mina tester var lite upp och ner innan det blev positivt så kanske är så för dig med? :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Asså snälla förstår mig inte på min ägglossning. Kan de varit så att jag hade ägglossning den 14:e men missat peaken? Och nu blivit starkare för jah e gravid? Har flytningar men inte så mkt men sjukt brännande värk i nederdelen av magen. Samt fått finne vilket jag bara får vid graviditet hitentills ????

  • Anonym (Kaffedraken)
    EMKR skrev 2020-10-19 19:51:54 följande:

    Hej!

    Hur tolkar ni mina stickor? :)


    Jag tycker det ser positivt ut idag men det tycks inte appen hålla med om? :p
  • Anonym (Kaffedraken)
    NatMar005 skrev 2020-10-19 20:54:37 följande:

    Jag tycker det ser positivt ut idag men det tycks inte appen hålla med om? :p


    Ne men eller hur?? Blir inte klok på min ÄL!

    Första gången jag använder den här appen. Och har haft sex varannan dag sen CD 8 och kommer ha det så fram till CD 16. Gör jag rätt då utifrån min ÄL? Tycker det är lite tidigt att börja CD 8?
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?