• Tue 13 Aug 2019 07:57
    19016 visningar
    944 svar
    944
    19016

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Wed 21 Oct 2020 17:29
    EMKR skrev 2020-10-19 21:04:37 följande:

    Ne men eller hur?? Blir inte klok på min ÄL!

    Första gången jag använder den här appen. Och har haft sex varannan dag sen CD 8 och kommer ha det så fram till CD 16. Gör jag rätt då utifrån min ÄL? Tycker det är lite tidigt att börja CD 8?


    Du, om jag det visste. Det låter ju rätt liksom tycker jag? :) jag började testa på cd09, ska egentligen ha äl om två dagar enligt appen men mitt öh-värde vägrar gå över 0,15 så känns inte särskilt hoppfullt. Allt tyder på att jag inte kommer ägglossa den här månaden och förra fick jag en klinisk graviditet. Vad är det för feeeerel på mig? :(
  • Wed 21 Oct 2020 18:37

    Hej, skulle ha ägglossning den 14:e, kan de vara så att jag är gravid och ägglossningstesten reagerar på den? Är ägglossning +7. Började få extremt mycket brännande känsla i nederdelen i måndags och har fortfarande det. Hade brännande känsla med sonen med :). Känt ytterst lite illamående 2 dagar i rad men inte mycket :) obs dock inget plus på stickan än :)

  • Wed 21 Oct 2020 20:10
    NatMar005 skrev 2020-10-21 17:29:41 följande:

    Du, om jag det visste. Det låter ju rätt liksom tycker jag? :) jag började testa på cd09, ska egentligen ha äl om två dagar enligt appen men mitt öh-värde vägrar gå över 0,15 så känns inte särskilt hoppfullt. Allt tyder på att jag inte kommer ägglossa den här månaden och förra fick jag en klinisk graviditet. Vad är det för feeeerel på mig? :(


    Hur längre har ni försökt du och din sambo? Jag ägglossar inte heller varje månad och har galet oregelbunden mens. Ringde fertilitetskliniken och fick en tid om 1 månad. Det kanske vore en idé för er också? Vet inte din bakgrund dock.
  • Wed 21 Oct 2020 21:20
    EMKR skrev 2020-10-21 20:10:35 följande:

    Hur längre har ni försökt du och din sambo? Jag ägglossar inte heller varje månad och har galet oregelbunden mens. Ringde fertilitetskliniken och fick en tid om 1 månad. Det kanske vore en idé för er också? Vet inte din bakgrund dock.


    Nej alltså, vi har bara försökt i 2 mån så helt nyligen. Men jag har ett mf, ett MA och två kliniska graviditeter bakom mig sedan innan honom.

    Jag går på utredning på gyn efter att jag blivit cancerfri så jag ska samla data under 6 mån och blir jag inte spontant gravid under det här halvåret så ska vi tillbaka dit. Låter inte så illa när jag skriver drt kanske men av någon anledning har jag fått för mig at tjag inte kan..
  • Fri 23 Oct 2020 13:22

    Skulle ni säga att det sista är positivt?

  • Fri 23 Oct 2020 15:34
    Mikaelamini skrev 2020-10-23 13:22:10 följande:

    Skulle ni säga att det sista är positivt?


    Ja det skulle jag!
  • Fri 23 Oct 2020 15:37


    Puh, det hade varit lätt att missa den peaken med tanke på att testerna bara var positivt under inte ens 8h.

    Känner mig lite tveksam till om ägget kommer släppa dock för jag har verkligen 0 symptom. Ingenting. Inte ens fertil sekret :(
  • Sat 24 Oct 2020 11:04

    Ni som kan det här med ägglossning, jag har en fråga!

    Jag ammar fortfarande men dragit ner på det rejält. Dom första mensarna osv var extremt långa och oregelbundna och jag fick positivt på äl-test lite då och då under samma månad. Sedan september har jag slutat amma på kvällarna/nätterna och då fick jag positivt äl-test på dag 24 och sen när det blev negativt så var det totalt blankt efter det ända tills mensen kom (dock bara 7 dagar efter äl så fanns ingen chans till graviditet där. Men bättre än luteafasen på 4 dagar jag hade innan!) Tror ni jag hade riktig ägglossning då? Hade även fertilt sekret vilket jag inte hade dom andra månaderna men har ingen stark äl-smärta längre som jag brukade ha innan jag fick barn.

    Fått positivt igen idag och igår (dag 19, yay!), har fertilt sekret men saknar den där smärtan.. försöker även tempa denna gången men sover så osammanhängande så vet inte om det går.

    Kort och gott, om man får väldigt positiva test och som sen blir helt och hållet blanka och håller sig blanka, tror ni det blev ägglossning då?

  • Sun 25 Oct 2020 09:14
    Mikaelamini skrev 2020-10-24 11:04:58 följande:

    Ni som kan det här med ägglossning, jag har en fråga!

    Jag ammar fortfarande men dragit ner på det rejält. Dom första mensarna osv var extremt långa och oregelbundna och jag fick positivt på äl-test lite då och då under samma månad. Sedan september har jag slutat amma på kvällarna/nätterna och då fick jag positivt äl-test på dag 24 och sen när det blev negativt så var det totalt blankt efter det ända tills mensen kom (dock bara 7 dagar efter äl så fanns ingen chans till graviditet där. Men bättre än luteafasen på 4 dagar jag hade innan!) Tror ni jag hade riktig ägglossning då? Hade även fertilt sekret vilket jag inte hade dom andra månaderna men har ingen stark äl-smärta längre som jag brukade ha innan jag fick barn.

    Fått positivt igen idag och igår (dag 19, yay!), har fertilt sekret men saknar den där smärtan.. försöker även tempa denna gången men sover så osammanhängande så vet inte om det går.

    Kort och gott, om man får väldigt positiva test och som sen blir helt och hållet blanka och håller sig blanka, tror ni det blev ägglossning då?


    Jag tänker att ägglossningssmärtan skulle kunna utebil även om du haft det tidigare, då amning å graviditet osv sätter alla hormoner i obalans. Det ända sättet att egentligen veta om ägglossning skett är att fortsätta tempa för att se om tempen stiger/ta blod prov. 7 dagars lutealfas låter väldigt kort, så jag nästan undrar om de var en anovulatorisk cykel (eller vad det heter) :).
  • Mon 26 Oct 2020 15:31

    Visst är det ganska så solklart positivt?

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?