• Anonym (orkar inte mer)

    ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt

    Hjälp mig att se snälla, jag känner mig förvirrad med viss del självhat.

    Min sambo vill inte prata känslor eller om våra problem, att jag vill prata leder bara till att han blir jättearg, börjar skrika och är inte det minsta lösningsfokuserad. Han har inget hopp om oss; vi bara bråkar och separation är det bästa.Han kan säga rätt så drastiska saker, som att jag inte är värd något, att jag är ett psykfall, att allting är mitt fel.

    Hans respnemang är att jag pressar honom på känslor. Jag börjar gråta lätt med honom (första ggn någonsin i en relation) känner mig så frustrerad o ledsen o det gör honom ännu argare.

    Grundproblemet är att vi inte har någon närhet o att han plötsligt kan bli kall hela kvällen för att jag exempelvis fyllt tvättmaskinen för mycket eller "segat" lite innsn jag duschst för kvällen. Jag är så utsvulten på närhet att den här kylan känns extra hård. På vardagarna vill jag att han sover där.uppe för han har sömnproblem o vår son väcker honom.annars, så.väl på helgen när vi sover ihop är det tungt att han är kall o.vänder sig utan minsta närhet eller ömhet.

    Exempel, i fredags kväll blev han arg för att jag var trött (städat huset inför kalas) och satt i sängen en stund innan jag duschade, han la sig på sin sida o delade inte ett ord hela kvällen. Lördag till söndag samma sak, han sov till 17 för han var trött, jag städade efter kalaset, handlade, lagade mat o slutet av matlagningen gav jag honom sonen. Han var så kall mot mig resten av kvällen (vet inte vrf eller vad jag gjort), i ren försvar stängde jag mig o va kall. Vi la oss, samma sak här, han lägger sig som.om jag inte finns. Jag frågar varför är du kall? Snälla kan du hålla om mig känner mig ensam..han.säget att han inte vet vad han ska göra och bråket är igåbg, han lägger sig i vardagsrummet jag ber honom lägga sig i sängen. Dagen efter kommer jag hem omkring 12 o försöker prata om allt o hitta en lösning. Han blir såååå arg, vill inte prata, jag pressar honom känslomässigt säger han. Jag vill verkligen bara hitta en lösning, om vad som gör honom kall, om vad han kan göra o vad jag kan ändra på. Han skriker, han vill inte leva med mig, han vill ha en paus, han ska flytta, kollar lgh, jag gråter och blir också ursinnig.

    Till slut ber jag om ursäkt säger att jag inte ska pressa honom . Frågar sent på kvällen om han menat allt han sagt, svaret är nej.

    Jag är förstörd, är allting mitt fel? Kan han verkligen älska mig?

  • Svar på tråden ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt
  • Anonym (Båda sidor)
    Anonym (Louise) skrev 2019-08-13 10:14:49 följande:

    Antingen är du rejält hjärntvättad eller så vill du jävlas med TS. Oavsett är det taskigt att du skriver så till en människa i nöd.

    Det sista stycket bara skriker victim blaming. Det är så kvinnomisshandlare resonerar: om inte hon gjort si eller så hade jag inte behövt slå henne. Det är hon som provocerar mig till att misshandla henne. Osv i all oändlighet.

    Var finns hans ansvar? Det är få killar som har det så bra som han. TS sköter hemmet och barnen. Han får tom sova på övervåningen så han ska få sova ostört på natten. (TS sömn då...?) Varför beter han sig inte vuxet? Varför psyka istället för att säga: jag önskar ha det si och så.

    Hoppas att du ska finna bra relationer i framtiden, Båda sidor.


    Jag är varken hjärntvättad (längre) eller vill jävlas.

    På familjeliv finns alltid bara en sida av myntet. Hur tror du att hans tråd hade sett ut?

    ?Min sambo pressar och tjatar om att jag måste prata känslor. Men jag kan inte. Jag får inte ro att fundera. Nu kan jag inte sova och jag är deprimerad och bara skäller på henne och orkar inte göra min del j hushållet eller vara en bra pappa. Jag ger snart upp och flyttar?

    Såklart att INGEN AV DOM MÅR BRA. Varför är det bara en av dom som ska rådas till hjälp? Det är pappan till hennes barn! Hon borde väl önska honom ett bra liv?
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Båda sidor) skrev 2019-08-13 10:26:15 följande:

    Jag är varken hjärntvättad (längre) eller vill jävlas.

    På familjeliv finns alltid bara en sida av myntet. Hur tror du att hans tråd hade sett ut?

    ?Min sambo pressar och tjatar om att jag måste prata känslor. Men jag kan inte. Jag får inte ro att fundera. Nu kan jag inte sova och jag är deprimerad och bara skäller på henne och orkar inte göra min del j hushållet eller vara en bra pappa. Jag ger snart upp och flyttar?

    Såklart att INGEN AV DOM MÅR BRA. Varför är det bara en av dom som ska rådas till hjälp? Det är pappan till hennes barn! Hon borde väl önska honom ett bra liv?


    Det är TS som har skrivit här. Vi har bara hennes ord att gå på. Det är hon som söker vår hjälp. Vi kan därför bara råda henne.

    Det är möjligt att han skulle skriva som du föreslog. Eller inte. Vi vet inte vad han tycker eller tänker. Inte ens TS vet det.

    Vi kan bara råda TS att rädda sig själv och barnen. När hon skriver lyser det starkt mellan raderna att detta är en person som mår mycket dåligt. Som är knäckt. Hon måste ta hand om sig och barnen först och främst. Hon kan inte vara killens mamma och psykolog. Man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad. Han har ett ansvar för hur han beter sig.
  • Anonym (Båda sidor)
    Anonym (Louise) skrev 2019-08-13 10:35:17 följande:

    Det är TS som har skrivit här. Vi har bara hennes ord att gå på. Det är hon som söker vår hjälp. Vi kan därför bara råda henne.

    Det är möjligt att han skulle skriva som du föreslog. Eller inte. Vi vet inte vad han tycker eller tänker. Inte ens TS vet det.

    Vi kan bara råda TS att rädda sig själv och barnen. När hon skriver lyser det starkt mellan raderna att detta är en person som mår mycket dåligt. Som är knäckt. Hon måste ta hand om sig och barnen först och främst. Hon kan inte vara killens mamma och psykolog. Man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad. Han har ett ansvar för hur han beter sig.


    Om vi utgår från ts så verkar det vara hon som bett honom att sova i annat rum (på annan våning), det är hon som ber om ursäkt och vill höra att hans ord om att lämna bara var tomma hot. Hon vill inte skiljas. Hur vet vi om killen pratar eller ej. Han är ju arg. Han kallar henne saker. Han är verbal. Alltså uttrycker han mängder med känslor. Men ts lyssnar bara på det negativa, inte faktum att han faktiskt uttrycker känslor (om än negativa.)

    Om du läser mina inlägg så ser du att jag oxå tror att en separation hade varit bäst. Men innan dess, för att båda ska känna sig överens och verkligen känt att de provat allt innan allt det de har investerat går upp i minnet, så måste de vara överens. En utomstående terapeut kan hjälpa till. Det går att vända negativt till positivt om båda vill.
  • Anonym (Hanna)

    Läste några av kommentarerna. Du måste sluta ursäkta hans beteende! Det finns ingen anledning som rättfärdigar hans beteende! Han lägger all skuld på dig att det är ditt fel och att du "pressar" honom. Även om du slutar att ta upp era problem så kommer inte han att göra det heller eller börja prata känslor.

    Man ska inte behöva böna och be för att någon ska älska en och man behandlar inte någon man älskar så som han gör. Att säga sådana saker som han sagt till dig är grymt elakt och man kan inte bara ta tillbaka ord. Han säger detta i syfte att såra dig, är det verkligen okej?

    Det låter som att han inte inte mår bra i er relation och tar ut det på dig. Du kommer inte att hitta en lösning på detta då han inte vill. Du kommer heller inte få något svar på varför han är så kall. Prioritera ditt mående och lär dig ditt egna värde. LÄMNA!!!

  • Anonym (Jana)

    Sätt ner foten och bli förbannad.

    Du låter dig aöltså bli osäker pga att han reagerar på att du inte går in i duschen exalt när han vill att su ska gå in i duschen?!

    Och han visar missnöje med att du sätter dig för att vila? Är du avlönad anställd av honom?

  • BurningDiamond

    Så länge du tycker att det är kul, trevligt och upplyftande att han behandlar dig som han gör, så  tycker jag att du ska stanna hos honom och kämpa för er relation.

    Men om sättet han behandlar dig på inte är en positiv upplevelse för dig så är det läge att lämna. Varför vill du vara med en människa som behandlar dig illa?

  • Anonym (A)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-08-13 11:33:25 följande:
    Läste några av kommentarerna. Du måste sluta ursäkta hans beteende! Det finns ingen anledning som rättfärdigar hans beteende! Han lägger all skuld på dig att det är ditt fel och att du "pressar" honom. Även om du slutar att ta upp era problem så kommer inte han att göra det heller eller börja prata känslor.
    Man ska inte behöva böna och be för att någon ska älska en och man behandlar inte någon man älskar så som han gör. Att säga sådana saker som han sagt till dig är grymt elakt och man kan inte bara ta tillbaka ord. Han säger detta i syfte att såra dig, är det verkligen okej?
    Det låter som att han inte inte mår bra i er relation och tar ut det på dig. Du kommer inte att hitta en lösning på detta då han inte vill. Du kommer heller inte få något svar på varför han är så kall. Prioritera ditt mående och lär dig ditt egna värde. LÄMNA!!!
    Håller med
  • Qlöz

    Sluta ge varandra tomma hot och tomma löften som en bra start.

    Om du lovar honom att inte pressa (som det står i din ts) så håll det löftet.

    Pressa inte fram svar på frågor. Tvinga inte varandra till att säga fula ord och be om ursäkt eller ta tillbaks.

    Varför var han trött i helgen?

  • Zaxika

    Hellre ensamstående och lycklig, än olycklig i en relation.

    Varför leva i en olycklig relation. Låter som slöseri med tid. Tänk vad mycket roligt du skulle kunna ha om du slapp kämpa för någons gillande.

    Var snäll mot dig själv. Man behöver inte vara ensam bara för att man är själv.

    Ensamhet är inget dåligt. Men att bli avvisad på alla vis från den man en gång älskade gör ont.

    Men det är dags för dig att gå vidare.

    Denna relation gör ingen av er lycklig.

    Stor kram till dig

Svar på tråden ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt