• Anonym (orkar inte mer)

    ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt

    Hjälp mig att se snälla, jag känner mig förvirrad med viss del självhat.

    Min sambo vill inte prata känslor eller om våra problem, att jag vill prata leder bara till att han blir jättearg, börjar skrika och är inte det minsta lösningsfokuserad. Han har inget hopp om oss; vi bara bråkar och separation är det bästa.Han kan säga rätt så drastiska saker, som att jag inte är värd något, att jag är ett psykfall, att allting är mitt fel.

    Hans respnemang är att jag pressar honom på känslor. Jag börjar gråta lätt med honom (första ggn någonsin i en relation) känner mig så frustrerad o ledsen o det gör honom ännu argare.

    Grundproblemet är att vi inte har någon närhet o att han plötsligt kan bli kall hela kvällen för att jag exempelvis fyllt tvättmaskinen för mycket eller "segat" lite innsn jag duschst för kvällen. Jag är så utsvulten på närhet att den här kylan känns extra hård. På vardagarna vill jag att han sover där.uppe för han har sömnproblem o vår son väcker honom.annars, så.väl på helgen när vi sover ihop är det tungt att han är kall o.vänder sig utan minsta närhet eller ömhet.

    Exempel, i fredags kväll blev han arg för att jag var trött (städat huset inför kalas) och satt i sängen en stund innan jag duschade, han la sig på sin sida o delade inte ett ord hela kvällen. Lördag till söndag samma sak, han sov till 17 för han var trött, jag städade efter kalaset, handlade, lagade mat o slutet av matlagningen gav jag honom sonen. Han var så kall mot mig resten av kvällen (vet inte vrf eller vad jag gjort), i ren försvar stängde jag mig o va kall. Vi la oss, samma sak här, han lägger sig som.om jag inte finns. Jag frågar varför är du kall? Snälla kan du hålla om mig känner mig ensam..han.säget att han inte vet vad han ska göra och bråket är igåbg, han lägger sig i vardagsrummet jag ber honom lägga sig i sängen. Dagen efter kommer jag hem omkring 12 o försöker prata om allt o hitta en lösning. Han blir såååå arg, vill inte prata, jag pressar honom känslomässigt säger han. Jag vill verkligen bara hitta en lösning, om vad som gör honom kall, om vad han kan göra o vad jag kan ändra på. Han skriker, han vill inte leva med mig, han vill ha en paus, han ska flytta, kollar lgh, jag gråter och blir också ursinnig.

    Till slut ber jag om ursäkt säger att jag inte ska pressa honom . Frågar sent på kvällen om han menat allt han sagt, svaret är nej.

    Jag är förstörd, är allting mitt fel? Kan han verkligen älska mig?

  • Svar på tråden ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt
  • Pope Joan II
    Anonym (Båda sidor) skrev 2019-08-14 09:32:52 följande:
    Ska bli intressant att höra DITT råd för en gångs skull istället för nån klyscha som du alltid drar. Totalt intetsägande är du.
    Du får naturligtvis tycka vad du vill om mig, det bryr jag mig inte om. Här reagerade jag på en helt fantastiskt felaktig generalisering rörande halva befolkningen. Jag har personligen aldrig varit tillsammans med, känt eller varit så mycket som ytligt bekant med en man som inte klarat av en text som den ts postade. Så det du påstår måste rimligen handla om ditt eget umgänge. 
  • Anonym (Båda sidor)
    Pope Joan II skrev 2019-08-15 09:06:10 följande:

    Du får naturligtvis tycka vad du vill om mig, det bryr jag mig inte om. Här reagerade jag på en helt fantastiskt felaktig generalisering rörande halva befolkningen. Jag har personligen aldrig varit tillsammans med, känt eller varit så mycket som ytligt bekant med en man som inte klarat av en text som den ts postade. Så det du påstår måste rimligen handla om ditt eget umgänge. 


    Det ska vara rak och enkel kommunikation. Det är Min erfarenhet med män. Och det var så jag menade. Ber om ursäkt om du och andra tog illa upp. Brevet verkade vara för invecklat för ts man. Om han redan nu tycker att hon tjatar så är det rätt dumt att älta det i ett brev OXÅ!

    Jag väntar fortfarande på ditt råd till ts.
  • Pope Joan II
    Anonym (Båda sidor) skrev 2019-08-15 09:40:36 följande:
    Det ska vara rak och enkel kommunikation. Det är Min erfarenhet med män. Och det var så jag menade. Ber om ursäkt om du och andra tog illa upp. Brevet verkade vara för invecklat för ts man. Om han redan nu tycker att hon tjatar så är det rätt dumt att älta det i ett brev OXÅ!

    Jag väntar fortfarande på ditt råd till ts.
    Jag ids faktiskt inte ge ts något råd. Jag hade inte kommenterat i tråden alls efter att ha sett vad den handlade om, om det inte varit för att ögonen föll på din orättvisa generalisering. 

    Anledningen till att jag inte har lust att ge några råd här är att det är ytterst osannolikt att hon skulle följa dem. 
  • Anonym (orkar inte mer)
    Pope Joan II skrev 2019-08-15 09:51:09 följande:

    Jag ids faktiskt inte ge ts något råd. Jag hade inte kommenterat i tråden alls efter att ha sett vad den handlade om, om det inte varit för att ögonen föll på din orättvisa generalisering. 

    Anledningen till att jag inte har lust att ge några råd här är att det är ytterst osannolikt att hon skulle följa dem. 


    Det funkade, ÄNTLIGEN!

    Han började till och med komma med konstruktiva förslag igår. Ibland funkar det att försöka alla vägar innan man ger upp!

    Han är ingen som ger upp när han väl FÖRSTÅR, hans komplicerade hjärna behöver ibland bara vägledas. Jag ger aldrig upp, vi kommer att lösa det här tillsammans. Många av er kanske undrar hur jag orkar - då har ni kansle aldrig älskat eller blivit älskade på riktigt - då orkar man, man ger sitt ALLT innan man ger upp - mitt allt är mycket. tack alla för fina råd och stöttning! Härifrån känns allt mycket bättre.

    Jrockyracoon - du har verkligen uppfattat allting rätt och kunnat hjälpa mig bara genom dina svar.
  • jrockyracoon
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-15 10:34:37 följande:
    Det funkade, ÄNTLIGEN!

    Han började till och med komma med konstruktiva förslag igår. Ibland funkar det att försöka alla vägar innan man ger upp!

    Han är ingen som ger upp när han väl FÖRSTÅR, hans komplicerade hjärna behöver ibland bara vägledas. Jag ger aldrig upp, vi kommer att lösa det här tillsammans. Många av er kanske undrar hur jag orkar - då har ni kansle aldrig älskat eller blivit älskade på riktigt - då orkar man, man ger sitt ALLT innan man ger upp - mitt allt är mycket. tack alla för fina råd och stöttning! Härifrån känns allt mycket bättre.

    Jrockyracoon - du har verkligen uppfattat allting rätt och kunnat hjälpa mig bara genom dina svar.
    Jättekul! Jag tycker det är ett stort steg framåt att ni har lyckats enas i att ni har problem, men vill kämpa och försöka komma på lösningar tillsammans!

    Fundera på vad det var som gjorde att han reagerade mer positivt den här gången och använd dig mer av sådant!

    Jag håller med dig om att det är viktigt att kämpa. Även när det känns som mörkast finns det ändå hopp om att kunna vända en relation, man ska inte ge upp för lätt - särskilt om båda har kärlek till varandra, som du säger.

    Jag blir väldigt glad av att höra att du blivit hjälpt av mina svar och att du tycker att jag uppfattade situationen som den var!
  • Pope Joan II
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-15 10:34:37 följande:
    Det funkade, ÄNTLIGEN!

    Han började till och med komma med konstruktiva förslag igår. Ibland funkar det att försöka alla vägar innan man ger upp!

    Han är ingen som ger upp när han väl FÖRSTÅR, hans komplicerade hjärna behöver ibland bara vägledas. Jag ger aldrig upp, vi kommer att lösa det här tillsammans. Många av er kanske undrar hur jag orkar - då har ni kansle aldrig älskat eller blivit älskade på riktigt - då orkar man, man ger sitt ALLT innan man ger upp - mitt allt är mycket. tack alla för fina råd och stöttning! Härifrån känns allt mycket bättre.

    Jrockyracoon - du har verkligen uppfattat allting rätt och kunnat hjälpa mig bara genom dina svar.
    Du har alldeles rätt i att jag aldrig vare sig älskat eller blivit älskad av någon som den du beskriver i den här tråden. Jag är helt ointresserad av att bli behandlad på det sätt du tydligen är villig finna dig i. 

    Med tanke på detta ditt senaste inlägg där du fått ny energi kanske du ska ändra ditt tillfälliga nick och rubriken på tråden. Eller det är nog säkrast att ha det kvar, det kan ju uppenbarligen svänga snabbt i den här sortens förhållanden. 
  • Aiyana
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-15 10:34:37 följande:
    Det funkade, ÄNTLIGEN!

    Han började till och med komma med konstruktiva förslag igår. Ibland funkar det att försöka alla vägar innan man ger upp!

    Han är ingen som ger upp när han väl FÖRSTÅR, hans komplicerade hjärna behöver ibland bara vägledas. Jag ger aldrig upp, vi kommer att lösa det här tillsammans. Många av er kanske undrar hur jag orkar - då har ni kansle aldrig älskat eller blivit älskade på riktigt - då orkar man, man ger sitt ALLT innan man ger upp - mitt allt är mycket. tack alla för fina råd och stöttning! Härifrån känns allt mycket bättre.

    Jrockyracoon - du har verkligen uppfattat allting rätt och kunnat hjälpa mig bara genom dina svar.
    Då får vi hoppas att det håller i sig och inte bara är en tillfällig förbättring. Men jag kan fortfarande inte förstå hur du kan älska en man så mycket som bl.a blir arg på dig för att du är trött och vilar lite innan du går in i duschen eller för att du (enligt hans tycke) fyllt tvättmaskinen för mycket. Eller någon som kallar dig värdelös och psykfall...

    Jag tror tyvärr inte på mirakel och quick fix - en person ändrar sig inte bara hux flux över en natt. Och bra att du helt plötsligt orkar så mycket när du i ditt nick inte orkade mer. 
  • molly50
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-15 10:34:37 följande:
    Det funkade, ÄNTLIGEN!

    Han började till och med komma med konstruktiva förslag igår. Ibland funkar det att försöka alla vägar innan man ger upp!

    Han är ingen som ger upp när han väl FÖRSTÅR, hans komplicerade hjärna behöver ibland bara vägledas. Jag ger aldrig upp, vi kommer att lösa det här tillsammans. Många av er kanske undrar hur jag orkar - då har ni kansle aldrig älskat eller blivit älskade på riktigt - då orkar man, man ger sitt ALLT innan man ger upp - mitt allt är mycket. tack alla för fina råd och stöttning! Härifrån känns allt mycket bättre.

    Jrockyracoon - du har verkligen uppfattat allting rätt och kunnat hjälpa mig bara genom dina svar.
    Jag hopas att det har fungerat och att han har börjat kommunicera mer med dig.
    Om han fortsätter med sitt beteende och börjar säga elaka saker igen så tycker jag nog ändå att du ska fundera på en separation.
    Sådana här saker har ju tyvärr en tendens att kunna vända.
  • Anonym (orkar inte mer)
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-19 17:53:00 följande:

    Hur har det gått, TS?


    So far so good!! Än så länge går allting bra! ???? Tack för all er hjälp!
  • molly50
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-19 20:24:40 följande:
    So far so good!! Än så länge går allting bra! ???? Tack för all er hjälp!
    Håller tummarna för att det ska fortsätta så. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2019-08-19 20:24:40 följande:
    So far so good!! Än så länge går allting bra! ???? Tack för all er hjälp!
    Men har han förklarat varför han var kall och arg på dig för typ ingenting? Jag hade nog inte vågat tro att förändringen är beständig om han gjort en plötslig helomvändning. Hur har han ändrats, pratar han med dig nu?
Svar på tråden ÄR allting mitt fel? Jag börjar tappa hoppet om allt