• Anonym (???)
    Tue 13 Aug 2019 18:38
    1762 visningar
    95 svar
    +2
    95
    1762

    Ni som gör allt hemma!

    Som lever med en egoist som behandlar er som städkärring och börjar bli bittra! Varför GÖR ni det? Okej att barnens mat t ex inte kan vänta. Men allt annat! Ni tvättar åt latmasken, diskar, städar och lagar mat åt honom. Varför?,

  • Svar på tråden Ni som gör allt hemma!
  • Anonym (´´)
    Tue 13 Aug 2019 18:44
    #1

    Är inte i samma sits men tänker på dålig självkänsla o liknande.

  • Anonym (A)
    Tue 13 Aug 2019 18:49
    #2
    Anonym (´´) skrev 2019-08-13 18:44:08 följande:
    Är inte i samma sits men tänker på dålig självkänsla o liknande.
    Så tänker jag med att det är.
  • Anonym (ej bitter­)
    Tue 13 Aug 2019 18:58
    #3

    Jag gör allt det där helt utan att bli bitter.

  • Anonym (Mamma till 3)
    Tue 13 Aug 2019 19:02
    #4

    Just nu för att jag är f-ledig och hinner. Eller vänta jag är inte bitter så stryk mitt inlägg

  • Tue 13 Aug 2019 19:17
    #5

    Jag gjorde det när jag levde med mitt ex av flera anledningar. Dels för att jag inte hade några problem med det och blev inte bitter, dels för att han gav mig massor av annat tillbaka och framförallt för att jag var så mycket bättre på det.

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 20:45
    #6

    Många här som tydligen gillar att bli behandlade som städkärringar av egoister..

  • Anonym (Man som gjort alla fel under livet!­)
    Wed 14 Aug 2019 10:57
    #7
    Anonym (???) skrev 2019-08-13 18:38:57 följande:

    Som lever med en egoist som behandlar er som städkärring och börjar bli bittra! Varför GÖR ni det? Okej att barnens mat t ex inte kan vänta. Men allt annat! Ni tvättar åt latmasken, diskar, städar och lagar mat åt honom. Varför?,


    Jag har aldrig haft någon kvinna som funnit sig i det. Tydligen hittar vissa män sådana men jag har då aldrig dragit till mig den sortens kvinnor. Är särbo nu för tiden! Jag  har alltid jobbs som tar mycket energi men ganska låg lön. Kanske finner sig många i sådant om partnern har en stor plånbok?

  • Wed 14 Aug 2019 11:00
    #8

    Kvinnor med dålig självkänsla och oförmåga att se ditt eget värde går med på att bli behandlade därefter.

  • Anonym (Mm)
    Wed 14 Aug 2019 11:11
    #9
    Sandra99a skrev 2019-08-14 11:00:54 följande:

    Kvinnor med dålig självkänsla och oförmåga att se ditt eget värde går med på att bli behandlade därefter.


    Rent krasst så är det så. Frågan är vad som gjort att de fått dålig självkänsla i grunden? Det är lätt att fortsätta klanka på sig själv när man väl börjat. Och inte blir det bättre när folk omkring påpekar att allt är ens eget fel. Offerkoftan är tryggheten men även förödelsen.

    Vågar man kliva ur och sätta ner foten och göra saker som får en att må bra och lita på sin magkänsla, så kommer man så småningom oxå välja en partner som matchar en, istället för någon som fyller ut en saknad.
  • Anonym (Inte nu längre­)
    Wed 14 Aug 2019 11:24
    #10

    Jag blev så trött på skiten efter nu 5 år. Det gick upp ett ljus för mig när mina föräldrar tog ett riktigt snack med mig. Då hade jag tappat självkänslan och faktiskt mig själv som person. Då tog jag steget att lämna. Mannen och hans föräldrar anklagar mig för att bara ge upp, men om han hade lyssnat alla de gånger jag har tjatat och tjatat och tjatat om att jag inte orkar vara projektledaren längre och fixa allt hemma samt barn utöver att ha ett mer tids- och energikrävande (och mer välbetalt) jobb så hade vi kanske inte suttit här nu. Men det känns sååååå bra!!! Om jag någonsin kommer träffa någon igen (japp, har även tappat tron på kärleken efter den här resan och bara längtar efter att vara fri) så vet jag nu vilka egenskaper jag INTE vill ha hos en man!

    I mitt fall så var min man, när jag träffade honom, en fin kontrast till tidigare tölpar som jag dejtat. Han var också den förste jag hade ett långt förhållande med så kanske visste jag inte hur saker och ting egentligen skulle vara. I längtan efter den stora kärleken så såg jag helt enkelt inte hur han faktiskt var, samtidigt som vissa dåliga egenskaper inte var uppenbara direkt utan som har visat sig under tiden. Det är en väldigt kort version av varför jag, som alltid varit en självständig kvinna, hamnade i en situation jag aldrig trodde jag skulle hamna i.

Svar på tråden Ni som gör allt hemma!