• Anonym 3 barns mamma
    Tue 13 Aug 2019 19:41
    684 visningar
    12 svar
    12
    684

    Min dotter är gravid.

    Hej.

    Min dotter som bli 14 i oktober så till mig för 3 dagar sedan att hon var gravid.

    Hon hade tagit ett test förra veckan.

    Hon är imot aborter.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min dotter är gravid.
  • Sommma­rsol
    Tue 13 Aug 2019 19:43
    #1

    Du får förbereda dig på att du kommer få vara mamma åt ditt barnbarn.

  • Anonym 3 barns mamma Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 20:13
    #2

    Hon kan inte behålla.

    Min dotter som vart 19 i maj tycker jag också är för ung för att ha barn. Hon ska få barn i september.

  • Sommma­rsol
    Tue 13 Aug 2019 20:53
    #3
    Anonym 3 barns mamma skrev 2019-08-13 20:13:39 följande:

    Hon kan inte behålla.

    Min dotter som vart 19 i maj tycker jag också är för ung för att ha barn. Hon ska få barn i september.


    Det bästa vore om hon gjorde abort, men du kan tyvärr inte tvinga henne.
  • Anonym 3 barns mamma Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 21:07
    #4

    Hon är imot aborter.

  • Tue 13 Aug 2019 21:07
    #5
    Anonym 3 barns mamma skrev 2019-08-13 20:13:39 följande:

    Hon kan inte behålla.

    Min dotter som vart 19 i maj tycker jag också är för ung för att ha barn. Hon ska få barn i september.


    Jo, jag har förstått på din andra tråd att du är ett troll, men i alla fall....

    Hur menar du hon kan inte behålla? Har hon någon fysisk problematik som gör att hon inte kan genomgå en graviditet?

    i övrigt så gäller samma lagar för henne som för dig, hon har rätt till sin egen kropp, och vill hon behålla barnet så kan du bara gilla läget.
  • Tue 13 Aug 2019 21:08
    #6

    Acceptera och redpektera läget. Du har ingen som helst talan i om hon ska behålla sitt barn eller inte. Du ska defintivt inte på något sätt pressa henne att ta bort det.

  • Anonym 3 barns mamma Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 21:15
    #7

    Hon kan behålla om hon vill. Hon kommer börja 8. Tycker att hon är förliten.

    Kommer självklar inte tvinga henne till något.

  • Tue 13 Aug 2019 21:16
    #8

    Vem är pappan...?

  • Anonym 3 barns mamma Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 21:19
    #9
    Tow2Mater skrev 2019-08-13 21:16:54 följande:

    Vem är pappan...?


    En kille.
  • Tue 13 Aug 2019 21:38
    #10
    +3
    Anonym 3 barns mamma skrev 2019-08-13 21:19:17 följande:
    En kille.
    Så länge det inte är en älg som gjort henne på smällen...
  • Sat 17 Aug 2019 17:04
    #11

    Hon är 14 år, hennes kropp är egentligen inte fullt utvecklad för att varken ha sex eller bära ett barn ännu. Ett missfall kan ske och i sådana fall avslutas graviditeten, men om hon nu väljer att behålla barnet så är det din skyldighet som förälder att stötta din dotter i hennes val trots att det kanske inte känns rätt för dig. Du har ansvar över henne tills hon fyller 18, och borde därför också haft ett ansvar att informera henne om sex och preventivmedel för att förhindra detta - speciellt i och med att hon inte ens är byxmyndig ännu. Nu är skadan redan skedd och det enda du kan göra är att finnas där för henne som ett moraliskt stöd, både inför hennes kommande tankar men också att informera henne om hennes låga ålder, hur det kommer bli med skola/arbete, att det inte är gratis att varken vänta barn eller att ta hand om ett barn - men detta antar jag att ni redan har gått igenom. Jag väntar själv barn och har lagt ut x antal tusenlappar på de förberedelser ett barn innebär, och om hon bestämmer sig för att skaffa barn redan nu så är det upp till henne att lära sig ta ansvar, dvs få ihop pengar för att kunna förbereda inför sitt kommande barn, lära sig hur ett barn skall tas hand om och dessutom att det inte bara är någon accessoar som man bara kan lägga ner i en påse när hon tröttnar och inte orkar med det gråtande barnet kl. 03 på natten. Hon är själv ett barn och har hela livet på sig att skaffa en stor och fin familj. 

  • Sat 17 Aug 2019 17:14
    #12

    Hur ser killen på graviditeten? Vad vill han? Hur gammal är killen? Är han över 15 har han begått en brottslig handling. Är han under 15 måste du ta kontakt med hans föräldrar, de har också rätt att veta

    Men först av allt: ta kontakt med ungdomsmottagningen och ta hjälp därifrån och gör ett nytt test och be om ultraljud för att se hur långt gången hon är.

Svar på tråden Min dotter är gravid.