• Anonym (oroli­g)
    Tue 13 Aug 2019 20:33
    675 visningar
    8 svar
    8
    675

    Hur mycket tål magen? Ex hårda kramar.

    Fick en rejält hård kram av en vän- kändes som mina ömma bröst skulle mosas, likaså min lilla lilla mage. ( v14)
    Personen lyfte mig även upp så det knakade till i ryggen- som att en kota hoppade till.
    Är det farligt med denna hårda kram för lillan i magen?
    Har även fått en kram där personen dunkade tre-fyra gånger hårt i ryggen...

  • Svar på tråden Hur mycket tål magen? Ex hårda kramar.
  • Anonym (Rebec­ca)
    Tue 13 Aug 2019 20:36
    #1
    +1

    Din bebis är väldigt trygg i din livmoder. En kram, även om den är hård, kommer imte göra någon skada.

  • Anonym (Josef­in)
    Tue 13 Aug 2019 20:37
    #2

    Det är absolut ingen fara för bebisen med det du beskriver. Den ligger väl skyddad inne i livmodern och klarar mycket mer än så.

  • Tue 13 Aug 2019 20:53
    #3

    Vid en normal graviditet så kan inte en kram, oavsett hur hård, skada fostret.

    Eller kanske om Magnus Samuelsson, Dwayne Johnson eller liknande skulle göra sitt allra yttersta för att med flit skada dig och ditt barn, och det var sent i graviditeten..? Jag vet faktiskt inte hur hårt denna typen av muskelberg kan krossa, men då är det som sagt inte längre en kram utan något helt annat.

  • Anonym (C)
    Wed 14 Aug 2019 05:12
    #4

    Har du fortfarande ont? I så fall kan du själv ha blivit skadad. Man tål ju inte hur hård kramar som helst. Men att barnet blivit skadat är mindre troligt.

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 07:40
    #5

    Tack alla för svaren. Nej det gjorde mest ont vid själva kramen och i ryggen någon dag efterråt.
    De här grabbiga kramarna då som efterföljs av dunk i ryggen är inte heller någon fara då antar jag?

  • Wed 14 Aug 2019 08:34
    #6
    +1
    Anonym (orolig) skrev 2019-08-14 07:40:40 följande:

    Tack alla för svaren. Nej det gjorde mest ont vid själva kramen och i ryggen någon dag efterråt.
    De här grabbiga kramarna då som efterföljs av dunk i ryggen är inte heller någon fara då antar jag?


    Nej, det är ofarligt. Men om du inte vill bli kramad hårt, upplyft och dunkad i ryggen så bör du säga ifrån. 
  • Anonym (C)
    Wed 14 Aug 2019 19:06
    #7
    Anonym (orolig) skrev 2019-08-14 07:40:40 följande:
    det gjorde mest ont vid själva kramen och i ryggen någon dag efterråt.

    Aj. :( Hoppas att du talade om att det gjorde ont. Inte bra om personen har för vana att dela ut så hårda kramar. Rätt vad det är kanske hen kramar någon som är skörare än du och ger den men för livet.
  • Wed 14 Aug 2019 19:59
    #8
    +1

    Mänskligheten hade inte överlevt om vi var så känsliga i moderlivet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur mycket tål magen? Ex hårda kramar.