• Anonym (Hoppa­s ni förstå­r)
    Tue 13 Aug 2019 22:50
    1236 visningar
    73 svar
    73
    1236

    Ni som träffat folk över nätet

    Hur har konversationerna sett ut med dem ni sen lyckats bäst med, kärleksmässigt? Pratat mycket i skrift, varit gulliga mot varandra, skojat, osv?

  • Svar på tråden Ni som träffat folk över nätet
  • Anonym (Lala)
    Wed 14 Aug 2019 00:11
    #1

    Jag träffade min sambo på tinder och om konversationen var rätt lättsam i skrift så såg jag till att träffas rätt snabbt. Gärna på en lunchdejt eller fika så man hade möjlighet att passa en tid senare så om dejten var tråkig kunde jag gå. Cool

  • Anonym (Hoppa­s ni förstå­r) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 00:56
    #2

    Hur var konversationen om den var lättsam?

    Pratar med en nu där vi hade ett ganska ömt snack, men ganska plötsligt så blev hon svalare och pratar nu med mig på ett mer vänskapligt sätt (känns det som). Kanske var något jag sa som fick henne att ändra sig, eller så analyserar jag bara för mycket.

  • Wed 14 Aug 2019 04:02
    #3
    +1
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-14 00:56:30 följande:

    Hur var konversationen om den var lättsam?

    Pratar med en nu där vi hade ett ganska ömt snack, men ganska plötsligt så blev hon svalare och pratar nu med mig på ett mer vänskapligt sätt (känns det som). Kanske var något jag sa som fick henne att ändra sig, eller så analyserar jag bara för mycket.


    Då har du två val, fråga eller bjud henne på dejt!
  • Anonym (Guldk­orn)
    Wed 14 Aug 2019 05:34
    #4
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-13 22:50:04 följande:

    Hur har konversationerna sett ut med dem ni sen lyckats bäst med, kärleksmässigt? Pratat mycket i skrift, varit gulliga mot varandra, skojat, osv?


    Jag träffade min fru via nätdejting. Ett guldkorn i en stor grushög. Jag skulle aldrig med utsätta mig för förnedringen det innebär att som man delta i spektaklet.
  • terfje
    Wed 14 Aug 2019 12:08
    #5

    Hej!
    Min nuvarande träffade jag genom nätet. Världens bästa sambo. Vi skrev ganska korta mail om vad vi gjort under dagen och lite allmänt bara. Vi träffades efter ca 2 veckor och har varit ihop sedan dess.

  • Anonym (Charl­otte68­)
    Wed 14 Aug 2019 12:18
    #6

    Vi bodde bara några km från varandra inne i Stockholm så vi sågs ganska direkt. Ja, allt var väldigt trevligt, rart, roligt och gulligt från bägge från första stund.

    Vi hade bägge varit kort tid på sajten, dejtat en var innan. Sen räckte det. :)

  • Anonym (svall­våg)
    Wed 14 Aug 2019 12:27
    #7
    Anonym (Hoppas ni förstår) skrev 2019-08-13 22:50:04 följande:

    Hur har konversationerna sett ut med dem ni sen lyckats bäst med, kärleksmässigt? Pratat mycket i skrift, varit gulliga mot varandra, skojat, osv?


    Ja. Sen har det inte alltid klickat när man väl ses.
    Men en gick det bra med, jag blev av med oskulden.
    En annan, en av de jag träffade senast, vi pratade om allt. Cybersex nån gång. Jag fegade ur en massa ggr när hon ville ses, och när vi till slut sågs så hade hon nog tröttnat. Vi hade trevligt men blev bara en träff. Och vår kontakt rann ut i sanden allt eftersom.
  • Anonym (Hoppa­s ni förstå­r) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 17:12
    #8
    smulpaj01 skrev 2019-08-14 04:02:49 följande:

    Då har du två val, fråga eller bjud henne på dejt!


    Så har en jag pratat med också sagt. Men är rädd för att få svart på vitt. Och brukar vara en bra stämningsavläsare, så misstänker ändå att det är som jag befarar.
  • Anonym (Hoppa­s ni förstå­r) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 17:13
    #9
    Anonym (Guldkorn) skrev 2019-08-14 05:34:36 följande:

    Jag träffade min fru via nätdejting. Ett guldkorn i en stor grushög. Jag skulle aldrig med utsätta mig för förnedringen det innebär att som man delta i spektaklet.


    Vilket spektakel tänker du på?
  • Anonym (Hoppa­s ni förstå­r) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 17:14
    #10
    terfje skrev 2019-08-14 12:08:03 följande:

    Hej!

    Min nuvarande träffade jag genom nätet. Världens bästa sambo. Vi skrev ganska korta mail om vad vi gjort under dagen och lite allmänt bara. Vi träffades efter ca 2 veckor och har varit ihop sedan dess.


    Om det inte går så cleant, är det dödsdömt då? Jag menar, det borde finns lika många sätt att dejta på som det finns människor.
Svar på tråden Ni som träffat folk över nätet