• Anonym (Trött­)
    Wed 14 Aug 2019 10:28
    1898 visningar
    11 svar
    11
    1898

    Ytterligare tråd om följandet av andra tjejer

    Min sambo följer flertalet olika tjejer på sidor både på Facebook och instagram.

    Anledningen till atr jag vet detta är för att det dela inte är någon ny företeelse samt att han numera har jävligt bråttom att scrolla förbi utmanande bilder. Jag har släppt det för det mesta men av viss anledning häromdagen ?konfronterade? jag honom.

    Varför? Fick svaret jamen det där t ex är en fitness tjej. Jaha och du följer för att? Du är intresserad av bikini mode eller hennes faktiskt obefintliga muskler? Eller är det närbilden hon lagt upp på sin bakdel eller någon spänning i att fantisera kring vad som finns under den minimalt täckande bikini underdelen när hon sitter brett skrevandes?

    Hade det varit bilder av tjejer där det via bilder och kanske text framkommer att det faktiskt handlar om fitness sure jag köper det det kan vara fascinerande. Men behandla mig inte som en idiot med en idiotförklaring , du är idioten som tror att jah köper det.

    Fick höra att jag var töntig, ja jag äger att jag är töntig då. Det här är sidor där du även lägger upp bilder på ditt barn. Kommer du tycka det är ok när din dotter som vuxen är ledsen över att hennes kille följer andra tjejen nakna eller näst intill i utmanande positioner . Ska du säga jamen det där det är ju en fitness tjej nu är du töntig.

    Kolla på porr gör det. Uppskatta andra tjejers skönhet gör det men säg inte till mig att jag är töntig o överdriven när jag uttrycker en ledsamhet kring det.

    Speciellt inte då du vet att jag inte är nöjd med frekvensen vi har sex.

    Är Det när du tittat på dessa bilder du blir sugen på att ligga o kommer till mig?

    Känner mig bara otroligt ledsen då vi alla andra aspekter har ett fint förhållande med undantag för frekvensen på vårt sex, något som ligger på honom. Då känns det inte bra att han söker upp detta, verkar försöka hålla det dolt och sen ger mig en puckad förklaring.

    Har inte pratat med honom nu på tre dagar. Känner ärligt talat att jag är rätt klar eftersom jag fick sådant puckat bemötande i samtal.

    Vad har ni upplevt? Finns ju hur många som helst som varit med om detta. Märk väl han får la kolla porr o annat om han vill o jag slipper se spåren på internet alt titta med mig , gör det med mig. Så inga diskussioner om låt honom, inte din sak.

  • Svar på tråden Ytterligare tråd om följandet av andra tjejer
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 17:28
    #1

    Vet inte hur man redigerar tråden men ville komplettera med att jag tycker väl inte om men hade kunnat acceptera om han tittar på porr för att runka. Förstår det visuella för att komma till liksom.

    Det är en sak men det här andra, utmanande bilder av diverse , både vanliga o halv professionella det är det som får mig fundersam dom man dessutom gjort ett aktivt val att följa.

  • Anonym (Perso­nligen­)
    Wed 14 Aug 2019 17:41
    #2

    Personligen så bryr jag mig inte ett skit om vad/vem min sambo följer på instagram eller vad för bilder han gillar och/eller av anledning till att han gör det. Har han gillat ett kort på en snygg tjej i bikini som putar med röven så har han gjort det, förmodligen för att Jon är snygg. Jag själv gillar ju kortet på en barbröstad Chris Hemsworth i regn pga att han är snygg och att kortet är väldigt fint i övrigt.

    Han älskar mig, respekterar mig och är en fantastisk pappa åt våra barn, en pojke och en flicka. Vi har fantastiskt sex och har kul och trivs med varann och vill vara med varann för vi älskar varann

    Han är en artig och trevlig människa som visar respekt till människor i vår omgivning och har sunda värderingar.

    Därav min personliga åsikt av hans sociala medier.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 17:44
    #3
    Anonym (Personligen) skrev 2019-08-14 17:41:18 följande:

    Personligen så bryr jag mig inte ett skit om vad/vem min sambo följer på instagram eller vad för bilder han gillar och/eller av anledning till att han gör det. Har han gillat ett kort på en snygg tjej i bikini som putar med röven så har han gjort det, förmodligen för att Jon är snygg. Jag själv gillar ju kortet på en barbröstad Chris Hemsworth i regn pga att han är snygg och att kortet är väldigt fint i övrigt.

    Han älskar mig, respekterar mig och är en fantastisk pappa åt våra barn, en pojke och en flicka. Vi har fantastiskt sex och har kul och trivs med varann och vill vara med varann för vi älskar varann

    Han är en artig och trevlig människa som visar respekt till människor i vår omgivning och har sunda värderingar.

    Därav min personliga åsikt av hans sociala medier.


    Vad skönt det måste vara att ha den inställningen. Jagvteodde dock att vi ganska tidigt i relationen hade klarlagt vad vi accepterade och inte delvis därför detta för mig blir ett problem.
  • Anonym (Perso­nligen­)
    Wed 14 Aug 2019 19:26
    #4
    Anonym (Trött) skrev 2019-08-14 17:44:57 följande:

    Vad skönt det måste vara att ha den inställningen. Jagvteodde dock att vi ganska tidigt i relationen hade klarlagt vad vi accepterade och inte delvis därför detta för mig blir ett problem.


    Ja varje förhållande är ju olika eftersom vi alla är olika, även du och din sambo. Han ser lätt på det medan du inte tycker om det och sen blir det tokigt när eran diskussion om vad som är ok eller inte, inte respekteras.

    Att jag har den inställning som jag har är för att vi vill och kommer förhoppningsvis leva ett långt och lyckligt liv tillsammans och då är en lajkad bild på en snygg kille/tjej på sociala medier en fis i rymden av diskussionen och bråk som väntar under dessa år framöver. (Vi är 31 och 29 och vart tillsammans i 7.5år)

    Precis som med ett barn så anser jag att man väljer sina fajter. För mig så är det mer viktigt att han är den fantastiske man han är (läs vad jag skrev i 1a inlägg) och att han emellanåt gillar en lättklädd bild, än att han är tvärtom och inte gillar bilder.

    För jag gör ju samma. Jag har en killkompis som är modell och lägger han upp bilder ibland där han kanske poserar i underkläder.

    Som sagt så ser jag det inte som ett problem då i mina ögon det är en sådan töntig sak. I mina öron låter det som att man är osäker i sitt förhållande (men så behöver det inte alls vara!!!!!)

    Det är så jag ser på det men alla delar inte min syn.
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 20:09
    #5
    Anonym (Personligen) skrev 2019-08-14 19:26:39 följande:

    Ja varje förhållande är ju olika eftersom vi alla är olika, även du och din sambo. Han ser lätt på det medan du inte tycker om det och sen blir det tokigt när eran diskussion om vad som är ok eller inte, inte respekteras.

    Att jag har den inställning som jag har är för att vi vill och kommer förhoppningsvis leva ett långt och lyckligt liv tillsammans och då är en lajkad bild på en snygg kille/tjej på sociala medier en fis i rymden av diskussionen och bråk som väntar under dessa år framöver. (Vi är 31 och 29 och vart tillsammans i 7.5år)

    Precis som med ett barn så anser jag att man väljer sina fajter. För mig så är det mer viktigt att han är den fantastiske man han är (läs vad jag skrev i 1a inlägg) och att han emellanåt gillar en lättklädd bild, än att han är tvärtom och inte gillar bilder.

    För jag gör ju samma. Jag har en killkompis som är modell och lägger han upp bilder ibland där han kanske poserar i underkläder.

    Som sagt så ser jag det inte som ett problem då i mina ögon det är en sådan töntig sak. I mina öron låter det som att man är osäker i sitt förhållande (men så behöver det inte alls vara!!!!!)

    Det är så jag ser på det men alla delar inte min syn.


    Min man är också som du beskriver.

    Pågrund av olika saker i mitt liv är jag inte bara osäker på mig själv utan allt omkring, något som jag med hjälp av min man kämpat mycket med.

    Dock har jag aldrig varit vidare fascinerad av internets fenomen och tycker att rätt mycket i den världen är riktigt sunkigt. T ex la jag ner Facebook efter tre år eftersom jag upplevde att folk tävlade i vem som hade flest vänner eller la upp bilder på ett fantastiskt liv när det som ville projiceras många ggr inte var sant. Jag lägger mig inte i vad folk väljer att lägga upp för texter eller bilder men hela grejen bidrar till en hets i samhället vad gäller t ex konsumtion eller kroppsideal.

    Jag är inte feminist på låååånga vägar men känner i just vår relation där vi tampas med ork o tid för att ha någon tid alls ihop då borde han lägga all krut vad gäller fysik på oss, att vinster varandra både som individer men också i form av fysisk karaktär.

    Det handlar inte om att han inte bekräftar mig o är ett svin som sitter o glor dagarna i ända. Han uppmärksammat mig på diverse vis o bekräftar.

    Jag känner mig i dagsläget mer sviken över hans reaktion som utbrister att mina känslor är töntiga.

    Det som klämmer o svider allra mest är att bilderna på vår dotter ligger på en sida där han också följer sådant. Ger mig äckel känslor. Sen stör det mig enormt också att han följer sånt här och ändå , enligt mig, inte prioriterar vårt gemensamma sexliv så mycket som han borde ha lust o ork till.

    Det är frustrerande. Hade vi haft ett regelbundet sexliv kanske det inte stört mig lika mycket.

    Tror verkligen det är en deal breaker för mig. Iaf med tanke på hur han gav lama ursäkter.

    Det är svårt att förklara kortfattat och o skrift all historia som får mig att känna såhär.

    Sen har jag med handen på hjärtat alltid gått helt upp i den jag varit ihop med o ALDRIG sett åt ett annat håll förens känslorna börjat dala.

    Jag kan liksom t om stå emot tvättbrädor något alla andra verkar dregla över haha. Mins näsa svaga punkt är väl Charlie Hunnam då????

    Hur hade din man förklarat det här för eventuell dotter? Hur hade du förklarat set för din dotter att hennes kille eller man tycker om att sittande o titta på andra tjejer?

    Som sagt jag förstår porrens funktion. Men vad tänker han när han sitter där framför bilderna jo ? jag är nöjd med det jag har men fan vilken röv vilka släta lår vilka kuk sugar läppar dom skulle man haft runt dasen? det är ju tankarna.

    Kom ingen o säg till mig att det handlar om fitness.
  • Miss Skywal­ker
    Wed 14 Aug 2019 21:49
    #6

    Den typen av killar vill man inte befatta sig med öht..

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Thu 15 Aug 2019 05:25
    #7

    Efter fyra dagars tystnad från min sida pratade vi igår kväll.

    Han verkade genuint förstått mina resonemang. Speciellt när det gällde hur han skulle förklara det för vår dotter om hon någonsin stöter på samma grej.

    Sa inte så mycket mer än När vi pratade sist.

    Vad jag inte gillar är att han ljuger för mig. Jag hade t ex problem med att han har bilder på dottern på samma sida han följer nakenbrudar. Igår sa han att det rimmade illa och att det var bland annat därför han tog bort följningarna. Häromdagen sa han dock att ingen ser vad han följer.

    Jaja skitsamma.

    Vi ska också leva ett långt liv ihop men det betyder inte att jag ska gå runt med en liten klump i magen resten av våra liv.

    Ja jag blir osäker i förhållandet dels pga att det höjer frågan över:

    varför han som vuxen man, med kvinna och barn sammanboende, känner att han behöver matas med mer utmanande än vad man redan matas dagligen i samhället.

    Är det så att allt han sagt kring dessa frågor till mig innan inte var sant, isåfall varför framställa sina synpunkter på annat sätt än vad dom är, tidigt i förhållandet

    Är det delvis därför vi, enligt mig, har så lite sex, för att han redan är mätt.

    Som du säger alla är olika som individ och par relation och detta funkade inte för mig

    Glad att jag stod på mig och att han faktiskt greppade resonemangen. Ville verkligen inte att set skulle bli en sådan där förbjudande pekpinne utan ville faktiskt veta på riktigt vad det handlade om.

    Får köpa hans förklaring för nu kanske förändras min åsikt o känsla kring det i framtiden men skulle ej tro det.

    I min värld ägnar sig man inte åt aktivt suktande åt andra oavsett hur oskyldigt är det skönhet man är ute efter finns den att lägga ett öga på runt varje hörn i livet IRL o h ska inte behöva o ligga o skvalpa så att alla inklusive dina barn kan se det på nätet.

    Känns respektlöst.

  • Anonym (Perso­nligen­)
    Thu 15 Aug 2019 07:07
    #8
    Anonym (Trött) skrev 2019-08-15 05:25:51 följande:

    Efter fyra dagars tystnad från min sida pratade vi igår kväll.

    Han verkade genuint förstått mina resonemang. Speciellt när det gällde hur han skulle förklara det för vår dotter om hon någonsin stöter på samma grej.

    Sa inte så mycket mer än När vi pratade sist.

    Vad jag inte gillar är att han ljuger för mig. Jag hade t ex problem med att han har bilder på dottern på samma sida han följer nakenbrudar. Igår sa han att det rimmade illa och att det var bland annat därför han tog bort följningarna. Häromdagen sa han dock att ingen ser vad han följer.

    Jaja skitsamma.

    Vi ska också leva ett långt liv ihop men det betyder inte att jag ska gå runt med en liten klump i magen resten av våra liv.

    Ja jag blir osäker i förhållandet dels pga att det höjer frågan över:

    varför han som vuxen man, med kvinna och barn sammanboende, känner att han behöver matas med mer utmanande än vad man redan matas dagligen i samhället.

    Är det så att allt han sagt kring dessa frågor till mig innan inte var sant, isåfall varför framställa sina synpunkter på annat sätt än vad dom är, tidigt i förhållandet

    Är det delvis därför vi, enligt mig, har så lite sex, för att han redan är mätt.

    Som du säger alla är olika som individ och par relation och detta funkade inte för mig

    Glad att jag stod på mig och att han faktiskt greppade resonemangen. Ville verkligen inte att set skulle bli en sådan där förbjudande pekpinne utan ville faktiskt veta på riktigt vad det handlade om.

    Får köpa hans förklaring för nu kanske förändras min åsikt o känsla kring det i framtiden men skulle ej tro det.

    I min värld ägnar sig man inte åt aktivt suktande åt andra oavsett hur oskyldigt är det skönhet man är ute efter finns den att lägga ett öga på runt varje hörn i livet IRL o h ska inte behöva o ligga o skvalpa så att alla inklusive dina barn kan se det på nätet.

    Känns respektlöst.


    Skönt ändå att ni kunde prata om det och att du fick en ärlig chans till att förklara för honom hur du kommer, tänker och ser på saken.

    Angående att han ändrat sitt resonemang.. i början av ett förhållande så försöker vi ju vara lite mer anpassningsbar till vår partner då allt är så nytt och man ska/vill lära känna varann. Under årens lopp kan ju det komma att ändras, då man bland annat blir mer bekväm med varann och tänker att vissa saker kan man kanske lätta på.

    Finns ju väldigt många trådar exempelvis gällande föräldraledigt och hur den ens partnern gör 85% av allt i hemmet inklusive barn medan den andre bara kommer hem och sover och tillgodoser sina behov. Och då har dom ändå pratat om upplägg innan.

    Angående erat sexliv och att han inte har så stort behov - där kan jag inte säga något. Tråkigt bara. Jag älskar närhet, intimitet och sex så jag hade nog reagerat om min sambo började ta avstånd på det sättet.

    Gällande vår dotter och vad vi skulle säga : Sociala medier är en stor del av vår vardag idag. Oavsett om det är instagram, Facebook (vi har inte heller Facebook) eller forum, bloggar...

    Bilderna vi gillar (på det motsatta könet) är ju oftast modeller/skådespelare eller stora influensers. Ofta är bilderna tagna inte vackert sammanhang eller har med reklam att göra (tänk snygg tjej i bikini som putar med rumpa på Malaysias strand) (eller Charlie Hunnam som kliver upp ut vattnet)

    Ingen av oss sitter och gillar 23åriga Saras bild som har 122 följare och är på semester med son tjejkompis eller 32åriga Gustav som spelar tennis barbröstad med sin bästa kompis och har 254 följare.

    För 20?år sedan såg vi dessa bilder på folk vi gillar i modetidningar. Skillnaden är bara att vi kan tydligt visa att vi gillar bilden medan vi förr satt och dregla i smyg.

    Det är ju ändå lite dubbelmoral att du exempelvis tillåter att din man tittar på porr (det får

    Min sambo också göra) och det är ok från din sida, men han får inte gilla ett kort på en snygg tjej på insta för din dotter en vacker dag kan se det på sin framtida insta.

    Då är det alltså enligt sig ok att man gillar lättklätt och naket, så länge man gör det i det dolda? Då är man ju inte ärlig på samma sätt som när man gillar en bild, för det kan ju ändå din dotter se att hennes kille gör, men att sitta och dra i sig till en porrfilm medan en tjej tillfredställer sig själv är ju något han i så fall gör bakom hennes rygg

    Då förklarar jag hellre för min dotter att hennes framtida kille älskar henne även fast han kanske gillar en bild på en snygg influenser som har 15.000 följare. Och min sambo gör likadant. För jag hoppas att jag och min sambo kan ge våran dotter ett självförtroende och en självkänsla där hon inte behöver oroa sig över sociala medier.

    Och hon vet hur en man ska vara och behandla henne, för hon har en pappa som älskar henne och har sunda värderingar.

    Vi ska alla mänskor förhoppningsvis leva länge och väl och då kan vi inte blunda genom livet för att vi skaffar en partner som vi vill leva med.
  • Anonym (Vads)
    Thu 15 Aug 2019 11:06
    #9

    Du är VASS ts!

    Rapp i käften och skinn på näsan. You go girl!

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Thu 15 Aug 2019 11:43
    #10
    Anonym (Vads) skrev 2019-08-15 11:06:18 följande:

    Du är VASS ts!

    Rapp i käften och skinn på näsan. You go girl!


    Kände/ känner mig inte så rapp bara genuint ledsen.

    Sen är jag ledsen att man på något vis i detta samhälle också bara ska vara accepterande kring sådant här speciellt tjejer.

    Alla har rätt till privatliv ja men upptäcker jag något som ger mig magont eller känns jobbigt då är det min rätt att ta upp det och faktiskt ta ställning.

    Ja förr kanske man satt i det dolda med en tidning, hade han gjort det hade det fortfarande varit ett problem för mig.

    Vad gäller min dubbelmoral kring porren: som sagt förstår den visuella biten av det som hjälper fantasin men att ha diverse nakna tjejer insikt flöde varje dag ? Om det nu bara ligger där och man inte kan få motiverat för sig vad för positivt det ger varför då ha det där.

    Vad han gör som jag inte vet whatever, men var öppen med det då och säg som det är istället för att komma med riktigt dåliga förklaringar.
  • Anonym (Vads)
    Thu 15 Aug 2019 11:53
    #11
    Anonym (Trött) skrev 2019-08-15 11:43:24 följande:

    Kände/ känner mig inte så rapp bara genuint ledsen.

    Sen är jag ledsen att man på något vis i detta samhälle också bara ska vara accepterande kring sådant här speciellt tjejer.

    Alla har rätt till privatliv ja men upptäcker jag något som ger mig magont eller känns jobbigt då är det min rätt att ta upp det och faktiskt ta ställning.

    Ja förr kanske man satt i det dolda med en tidning, hade han gjort det hade det fortfarande varit ett problem för mig.

    Vad gäller min dubbelmoral kring porren: som sagt förstår den visuella biten av det som hjälper fantasin men att ha diverse nakna tjejer insikt flöde varje dag ? Om det nu bara ligger där och man inte kan få motiverat för sig vad för positivt det ger varför då ha det där.

    Vad han gör som jag inte vet whatever, men var öppen med det då och säg som det är istället för att komma med riktigt dåliga förklaringar.


    Du kan inye göra mer nu ändå. Min sambo kan sitta i timmar och prata om hur värdelösa politikerna är i Sverige. Jag lyssnar och är med så långt jag orkar, för att det intresserar honom, men vad ska JAG göra? Jag kan inte förändra dagens Sverige, inte han heller. Han kan däremot välja var han vill lägga sin energi. Är det bäst att lägga den på att reta sig eller på att faktiskt göra skillnad?

    Som jag sa så har du flabben med dig, du har skinn på näsan, du låter dig inte köras över. Din sambo har gjort en förändring. Nu är det upp till honom att visa att han är pålitlig. Att hans ord går att lita på. Fram tills dess kan du välja var du vill lägga din energi. Är det på att fortsätta älta och fundera och vara misstänksam eller kan du lägga din energi på annat? Allt det du säger dig tycka är så horribelt, skapa en grupp, gör en kampanj, skriv insändare. Din sambo kan bara förändra sig själv. Det är upp till honom att bevisa att du och dottern är viktigare än att följa sk fitnessbrudar.
Svar på tråden Ytterligare tråd om följandet av andra tjejer