• Anonym (??)
    Wed 14 Aug 2019 11:00
    284 visningar
    12 svar
    12
    284

    Är ni nöjda med era barns skola?

    Vad är ni nöjd med?

    Vad är ni missnöjda av?

    Går de kommunal skola? Privat skola?

    Nyfiken hur det ser ut i landet

  • Svar på tråden Är ni nöjda med era barns skola?
  • Wed 14 Aug 2019 11:02
    #1

    Överlag nöjd, privat skola som på inget sätt är perfekt men ändå funkar bättre än den kommunala skolan barnen först gick i.

    Framförallt sopas inte problem under mattan, sen kan inte alls lösas och framförallt har alla problem inte en quick fix men det går föra en diskussion med lärare och rektor och jobba mot en lösning.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 11:06
    #2
    cosinus skrev 2019-08-14 11:02:51 följande:

    Överlag nöjd, privat skola som på inget sätt är perfekt men ändå funkar bättre än den kommunala skolan barnen först gick i.

    Framförallt sopas inte problem under mattan, sen kan inte alls lösas och framförallt har alla problem inte en quick fix men det går föra en diskussion med lärare och rektor och jobba mot en lösning.


    Låter bra! Är det i en storstad?
  • Anonym (Ja)
    Wed 14 Aug 2019 11:14
    #3

    Överlag nöjd. Kommunal skola i Stockholmsförort. Lokalerna kunde vara bättre och kommunens ekonomi och därmed skolpengen likaså men personalen är jättebra och barnen trivs.

  • Wed 14 Aug 2019 11:16
    #4

    Kommunal skola i storstad. Nöjda över lag. Förutom att de i åk 4 splittrade klasserna och gjorde det till två klasser istället för tre.

  • Anonym (qwert­y)
    Wed 14 Aug 2019 11:23
    #5
    Anonym (??) skrev 2019-08-14 11:00:42 följande:

    Vad är ni nöjd med?

    Vad är ni missnöjda av?

    Går de kommunal skola? Privat skola?

    Nyfiken hur det ser ut i landet


    Jag är nöjd med att mina barn trivs så bra på skolan. 
    Inget jag kan komma på nu. 
    Privat skola med internationell inrikting.

    Vi bor i mindre ort utanför stor stad som barnen då åker buss till. Grundskola finns på orten där vi bor, men vi har valt privat alternativ i grannkommunen. Valde den från början för närheten (bodde närmare den skolan på den tiden), språkundervisningen, resultaten och disciplinen. Ångrar det inte en sekund. 
  • Wed 14 Aug 2019 11:58
    #6

    Vi är nöjda med vår skola men kan tycka att skolpengen är väl snålt tilltagen då vi bor i en av Sveriges rikaste kommuner.

  • Wed 14 Aug 2019 12:12
    #7
    Anonym (??) skrev 2019-08-14 11:06:16 följande:
    Låter bra! Är det i en storstad?
    Nä ingen som kvalar in på top 10-listan i sverige. Inte jätteliten heller...
  • Anonym (yes)
    Wed 14 Aug 2019 12:24
    #8

    Bor i Stockholm, barnet går i privatskola med estetisk inriktning. Jag är supernöjd! Barnet trivs och klasskamraterna är snälla och trevliga.

    Skolan är en av de topprankade skolorna betygsmässigt, man jobbar seriöst och försöker verkligen ge en bra och gedigen utbildning till barnen. 

  • Anonym (yes)
    Wed 14 Aug 2019 12:26
    #9
    Anonym (yes) skrev 2019-08-14 12:24:32 följande:

    Bor i Stockholm, barnet går i privatskola med estetisk inriktning. Jag är supernöjd! Barnet trivs och klasskamraterna är snälla och trevliga.

    Skolan är en av de topprankade skolorna betygsmässigt, man jobbar seriöst och försöker verkligen ge en bra och gedigen utbildning till barnen. 


    När jag skrev privatskola, menar jag förstås friskola. Skolan drivs av en stiftelse och vinsten går tillbaka till skolan. 
  • Anonym (Norr)
    Wed 14 Aug 2019 13:13
    #10

    Kommunal skola i en liten norrländsk by. Funkar bra och sonen trivs. Har varit en del stök och bök och några rektorer har bytts ut men nu funkar det mycket bättre. Mycket bra lärare och dom verkar också trivas.

  • Wed 14 Aug 2019 15:34
    #11

    Vad är ni nöjd med? Ordning och reda. Bra undervisning. Stort fokus på att eleverna ska vara väl förberedda för gymnasiet.

    Vad är ni missnöjda av? Lite snobbigt. 

    Går de kommunal skola? Privat skola? Friskola (stftelseägd)

  • Anonym (den ömma moden)
    Wed 14 Aug 2019 18:13
    #12

    Så nöjd det går med realistiska förväntningar. Det är mycket PK-skit, men det står ju i läroplanen och går inte att komma ifrån. Men lärarna är generellt balanserade och gör även annat. En del våld och hot förekommer, en det är mindre än på stans andra skolor.

Svar på tråden Är ni nöjda med era barns skola?