• Anonym (ts)
    Wed 14 Aug 2019 11:00
    295 visningar
    5 svar
    5
    295

    Om någon inte tar initiativ till att umgås

    Det har gått ett år och din vän har inte hört av sig för att ses. Hur reagerar du? Blir du arg på henne? Blir du ledsen? Funderar du på om du gjort något fel?

  • Svar på tråden Om någon inte tar initiativ till att umgås
  • Wed 14 Aug 2019 11:04
    #1

    Känner igen det, är det så att jag/vi verkligen saknar vår kompis efter så lång tid är det inget fel att höra av sig igen, men ibland känns det skit samma bara.

  • Wed 14 Aug 2019 11:22
    #2

    Har du försökt ta kontakt då?

  • Anonym (qwert­y)
    Wed 14 Aug 2019 11:32
    #3

    Det är intressant hur olika det kan vara med olika personer. Jag har vänner som jag inte pratar med oftare än 1-2 år emellan, och när det då inte verkar som att någon tid har passerat alls. Ingen bryr sig om det och vi tar upp tråden där vi slutade. Sen finns det människor som jag inte försökt hålla kontakten med men som glider iväg.

    Skillnaden är väl att vissa människor blir uppriktigt glada om jag hör av mig och faktiskt vill ses. Och då bryr jag mig inte om ifall det alltid är jag som hör av mig.  De andra som aldrig hör av sig, aldrig vill ses, och inte verkade glada eller intresserade när jag väl hörde av mig har jag sorterat bort. Jag lägger min tid och energi på människor som uppskattar mig och funderar inte på varför någon inte gör det. Det är inte mitt problem (så länge jag uppfört mig och inte sårat någon på något vis).

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 12:21
    #4

    Det gäller mitt ex som tydligen är besviken och arg för att jag inte vill hålla kontakten. Vi pratade om det när jag gjorde slut och då trodde jag nog att vi skulle fortsätta vara vänner. Med tiden har jag dock insett att jag faktiskt inte vill, han är ganska egocentrerad, dålig på att lyssna och ser allt i svart eller vitt. Jag hinner inte ens umgås med mina nära vänner så mycket jag vill så varför lägga tid på honom då? Men nu har jag fått höra av en gemensam kompis att han är besviken på mig. Tycker det är en så konstig reaktion bara.

  • Anonym (betta­n)
    Wed 14 Aug 2019 18:45
    #5
    Anonym (ts) skrev 2019-08-14 12:21:51 följande:

    Det gäller mitt ex som tydligen är besviken och arg för att jag inte vill hålla kontakten. Vi pratade om det när jag gjorde slut och då trodde jag nog att vi skulle fortsätta vara vänner. Med tiden har jag dock insett att jag faktiskt inte vill, han är ganska egocentrerad, dålig på att lyssna och ser allt i svart eller vitt. Jag hinner inte ens umgås med mina nära vänner så mycket jag vill så varför lägga tid på honom då? Men nu har jag fått höra av en gemensam kompis att han är besviken på mig. Tycker det är en så konstig reaktion bara.


    Varför är det en konstig reaktion att vara besviken? Jag och mitt ex bestämde också att vara vänner. Nu hör han knappt aldrig av sig längre. Jag är absolut besviken eftersom jag hade önskat att vi kunde förbli vänner, men det finns ju inget annat att göra än att acceptera faktum.
Svar på tråden Om någon inte tar initiativ till att umgås