• Anonym (desto svagar­e desto mer höger)
    Wed 14 Aug 2019 12:20
    5298 visningar
    241 svar
    241
    5298

    Varför är fler lågbildade HÖGER?

    Vad tror ni det beror på egentligen? Man ser dessa tendenser över hela västvärlden men jag kan inte riktigt förstå det. Högern symboliserar ju i grunden mindre empati  för svaga grupper och föraktar ju i mångt och mycket just denna grupp? Borde inte sämre ställning i samhället automatiskt göra en människa mer vänster eftersom de politiken mer värnar om allas lika värde har ett humanare perspektiv för arbetare?

    Tänker också att desto bättre man får det som människa, alltså mer ekonomiska fördelar, mer trygg osv så borde man ju vara mer benägen att vilja hjälpa andra. Men istället är det fattigare människor som ger mer till tiggare tex?

  • Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?
  • Fri 16 Aug 2019 15:55
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 15:42:24 följande:
    Du missförstår vad "offer" betyder. Det är en benämning på en person som blir utsatt för något negativt, oavsett om det är "förtjänat" eller inte. Inte "offer" som i Vänsterns definition.
    Men om jag är blond och någon kallar mig blond då är jag knappast ett offer eller hur.
    Skulle någon kalla mig 'dum blondin' däremot  så använder dom nedsättande ord och gör påhopp på min person men kallar dom mig bara blondin så är det ju sant och gör mig alltså inte till ett offer.

    Samma med ordet 'rasist', om man blir kallad rasist utan att ha rasistiska åsikter då är det fel, samma gäller påhopp som 'jävla rasist' men om en person däremot uttrycker rasitiska åsikter då är personen rasist och det gör inte honom till ett offer utan det är någon han är.

    Om man inte vill bli kallad rasist  så är det enkelt man slutar använda rasistiska uttryck, finns det då en grupp fanatiker som fortfarande skriker rasist oavsett ja då är det ju dom som gör bort sig istället.
  • Anonym (Anira­)
    Fri 16 Aug 2019 15:59
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 15:42:24 följande:
    Du missförstår vad "offer" betyder. Det är en benämning på en person som blir utsatt för något negativt, oavsett om det är "förtjänat" eller inte. Inte "offer" som i Vänsterns definition.
    så om en hustrumisshandlare mördar sin fru och folk säger till honom att han du  en mördare och en hustrumisshandlare så är han enligt dig ett offer? 

    och 'offer som i vänsterns definition'? hur vet du vad alla som är vänster tycker och tännker? du gör alltså samma sak som du skyller andra för, hycklare
     
    rätt uppenbart varför du försvarar rasister och kallar dom för offer
  • Fri 16 Aug 2019 16:01
    +1
    Anonym (Anira) skrev 2019-08-16 15:59:00 följande:
    och 'offer som i vänsterns definition'? hur vet du vad alla som är vänster tycker och tännker? du gör alltså samma sak som du skyller andra för, hycklare
     
    Här måste jag hålla med, missade den delen.

    Otroligt dåligt gjort av dig 'akademikerhögern' där försvann all min respekt för dig,
    och även min vilja att fortsätta debattera med dig.

    I mina ögon tillhör du tyvärr fanatikerna ("person som blint kämpar för vissa idéer")
  • Anonym (akade­mikerh­öger)
    Fri 16 Aug 2019 16:03
    Kaaarina skrev 2019-08-16 15:55:21 följande:
    Men om jag är blond och någon kallar mig blond då är jag knappast ett offer eller hur.
    Skulle någon kalla mig 'dum blondin' däremot  så använder dom nedsättande ord och gör påhopp på min person men kallar dom mig bara blondin så är det ju sant och gör mig alltså inte till ett offer.

    Samma med ordet 'rasist', om man blir kallad rasist utan att ha rasistiska åsikter då är det fel, samma gäller påhopp som 'jävla rasist' men om en person däremot uttrycker rasitiska åsikter då är personen rasist och det gör inte honom till ett offer utan det är någon han är.

    Om man inte vill bli kallad rasist  så är det enkelt man slutar använda rasistiska uttryck, finns det då en grupp fanatiker som fortfarande skriker rasist oavsett ja då är det ju dom som gör bort sig istället.
    Återigen, du missförstår vad "offer" betyder. SAOL definierar ordet som: person som drabbas av ngt;

    Det är alltså bara en saklig benämning på en person som blir utsatt för något av någon annan. Jag använde helt enkelt ordet bara för att enkelt kunna formulera vem som blir utsatt för invektivet, ingen värdering läggs i offrets eventuella skuld i orsaken till att de blir utsatta.
  • Fri 16 Aug 2019 16:07
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 16:03:29 följande:
    Återigen, du missförstår vad "offer" betyder. SAOL definierar ordet som: person som drabbas av ngt;

    Det är alltså bara en saklig benämning på en person som blir utsatt för något av någon annan. Jag använde helt enkelt ordet bara för att enkelt kunna formulera vem som blir utsatt för invektivet, ingen värdering läggs i offrets eventuella skuld i orsaken till att de blir utsatta.

    Finns inget i ordet offer som gör dessa begränsningar, utan ordet är användbart här.
    Ofta är det offer i högerretoriken idag och hur "äckliga" invandrare är tex.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (akade­mikerh­öger)
    Fri 16 Aug 2019 16:09
    Anonym (Anira) skrev 2019-08-16 15:59:00 följande:
    så om en hustrumisshandlare mördar sin fru och folk säger till honom att han du  en mördare och en hustrumisshandlare så är han enligt dig ett offer? 

    och 'offer som i vänsterns definition'? hur vet du vad alla som är vänster tycker och tännker? du gör alltså samma sak som du skyller andra för, hycklare
     
    rätt uppenbart varför du försvarar rasister och kallar dom för offer
    "Vänstern" betyder inte "alla som är vänster". Det står för en samling ideologier och världsbilder, inte de enskilda individernas tyckanden. Skilj på sak och person.

    Rätt uppenbart att du inte förstår definitionen av ordet "offer", och varför du insinuerar att jag skulle vara rasist, du kan nämligen inte argumentera emot mig på ett sakligt sätt längre. Så, då kommer invektiven fram som ett brev på posten.
  • Fri 16 Aug 2019 16:14
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 16:09:41 följande:
    "Vänstern" betyder inte "alla som är vänster". Det står för en samling ideologier och världsbilder, inte de enskilda individernas tyckanden. Skilj på sak och person.

    Rätt uppenbart att du inte förstår definitionen av ordet "offer", och varför du insinuerar att jag skulle vara rasist, du kan nämligen inte argumentera emot mig på ett sakligt sätt längre. Så, då kommer invektiven fram som ett brev på posten.

    Det gör det ovanligt ofta idag och alla som är till vänster om dagens höger.
    Offer har fler än en betydelse och användningsområde, precis som rasism kan ha med ålder och göra.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (Anira­)
    Fri 16 Aug 2019 16:14
    +1
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 16:03:29 följande:
    Återigen, du missförstår vad "offer" betyder. SAOL definierar ordet som: person som drabbas av ngt;

    Det är alltså bara en saklig benämning på en person som blir utsatt för något av någon annan. Jag använde helt enkelt ordet bara för att enkelt kunna formulera vem som blir utsatt för invektivet, ingen värdering läggs i offrets eventuella skuld i orsaken till att de blir utsatta.
    om man blir kallad för rasist för att man sagt rasistiska saker så är man den som utsätter andra för något

    och kanske du skulle kalla som som blir utsatta för rasisternas åsikter för offer istället för att försvara rasisterna och kallar dom för offer, vill man inte vara rasist eller hustrumisshandlare så slutar man att säga rasitiska saker och slå sin fru så enkelt är det

    ditt ordbajseri förändrar inte på något för den delen, du anser rasister vara offer när dom blir kallade rasister istället för att nämna vilka som är offer dom som verkligen är dom som blir utsatta
    sen hoppar du själv på vänstern, dom är minsann inga offer i dina ögon då gäller inte ditt resonemang, så uppenbart vad din agenda är HYCKLARE
  • Anonym (Anira­)
    Fri 16 Aug 2019 16:17
    +2
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 16:09:41 följande:
    "Vänstern" betyder inte "alla som är vänster". Det står för en samling ideologier och världsbilder, inte de enskilda individernas tyckanden. Skilj på sak och person.

    Rätt uppenbart att du inte förstår definitionen av ordet "offer", och varför du insinuerar att jag skulle vara rasist, du kan nämligen inte argumentera emot mig på ett sakligt sätt längre. Så, då kommer invektiven fram som ett brev på posten.
    du själv skiljer inte på person och sak, återigen du är en hycklare som är lika trovärdig som dina offerutnämnda rasister

    jag har inte sagt att du är rasist jag jhar sagt attdu är hycklare, hur du försvar rasister och kallar dom för offer iställer för att försvara rasisternas offer samtidigt som du hoppar på vänstern ger nog däremot en del en fingervisning om var dina sympatier ligger
  • Fri 16 Aug 2019 16:21
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 16:09:41 följande:
    "Vänstern" betyder inte "alla som är vänster". Det står för en samling ideologier och världsbilder, inte de enskilda individernas tyckanden. Skilj på sak och person.
    Eh du skrev ju detta
    Anonym (akademikerhöger) skrev 2019-08-16 15:42:24 följande:
     som i Vänsterns definition.
    Så varför ljuger du för? står du inte för vad du skriver eller blev det pinsamt och du försöker blanda bort korten?

    Sen att rasister som blir kallade rasister skulle vara offer är det dummaste jag har hört.
Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?