• Anonym (desto svagar­e desto mer höger)
    Wed 14 Aug 2019 12:20
    5298 visningar
    241 svar
    241
    5298

    Varför är fler lågbildade HÖGER?

    Vad tror ni det beror på egentligen? Man ser dessa tendenser över hela västvärlden men jag kan inte riktigt förstå det. Högern symboliserar ju i grunden mindre empati  för svaga grupper och föraktar ju i mångt och mycket just denna grupp? Borde inte sämre ställning i samhället automatiskt göra en människa mer vänster eftersom de politiken mer värnar om allas lika värde har ett humanare perspektiv för arbetare?

    Tänker också att desto bättre man får det som människa, alltså mer ekonomiska fördelar, mer trygg osv så borde man ju vara mer benägen att vilja hjälpa andra. Men istället är det fattigare människor som ger mer till tiggare tex?

  • Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?
  • Tue 20 Aug 2019 13:54
    Xelol skrev 2019-08-20 08:33:15 följande:
    Fortfarande 2008-2010 så hade demokraterna egen majoritet i USA. Obama beslutade under denna tid om skattesänkningar både 2009 och 2010.

    Senare under sin president period så förlorade han sin egna majoriteten och fick försöka samarbeta med Rep.

    HAHAHA, är du så okunnig?
    Jag ger dig ett par dagar och reda ut detta, och hur majoriteten är betydelselös i nämna sammanhang.
    Eller är du bara historielös?


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Tue 20 Aug 2019 13:54
    -1
    Anonym (Låg utbildad) skrev 2019-08-20 09:55:34 följande:
    Varför skulle jag som lågutbildad rösta vänster?

    Och vad har Trump med min röst i riksdagsvalet att göra?
    I USA är det samma som rösta för göra sig sämre ekonomiskt och rösta R.
    hur många meter var det? 88-ägd
  • Anonym (Låg utbild­ad)
    Tue 20 Aug 2019 14:04
    klyban skrev 2019-08-20 13:54:53 följande:

    I USA är det samma som rösta för göra sig sämre ekonomiskt och rösta R.


    Nja, men nu röstar jag inte i något val i USA så det är ointressant för mig. Dessutom är dit påstående en förenkling.
  • Anonym (Höger med magist­erexam­en)
    Tue 20 Aug 2019 14:05
    +1
    klyban skrev 2019-08-20 13:54:53 följande:

    I USA är det samma som rösta för göra sig sämre ekonomiskt och rösta R.


    Hur då?

    Demokraterna vill ju slösa massa pengar på medicare och på strunt som ?green new deal? etc.

    Där är fler i arbete med Trump än förr, betydligt bättre ekonomiskt för alla.

    Så du får gärna utveckla ditt påstående.

    Och börja inte med att deras skuld skenat etc, för det gjorde den redan vid 2008.
  • Tue 20 Aug 2019 14:12
    klyban skrev 2019-08-20 13:54:11 följande:

    HAHAHA, är du så okunnig?

    Jag ger dig ett par dagar och reda ut detta, och hur majoriteten är betydelselös i nämna sammanhang.

    Eller är du bara historielös?


    Här det inte dit hat för trump samt beundran för Obama som får dig att försöka dölja historian?

    2009 års skattesänkning:

    clerk.house.gov/evs/2009/roll046.xml

    www.senate.gov/legislative/LIS/roll_call_lists/roll_call_vote_cfm.cfm&session=1&vote=00059

    Främst bara Demokrater som röstade ja, alla Rep i reoesetanthuset röstade nej. I senaten röstade 3 st Rep ja....
  • Anonym (Höger med magist­erexam­en)
    Tue 20 Aug 2019 14:15

    Frågan är hur illa den varit med demokraterna vid rodret.

    Det är ingen lätt uppgift. Men denna sajt föreslår hur (utan att ta synbar politiskt parti).

    www.investopedia.com/financial-edge/0611/june-20-5-ways-the-u.s.-can-get-out-of-debt.aspx

  • Anonym (Låg utbild­ad)
    Tue 20 Aug 2019 14:18

    Ekonomin i USA styrs av ganska många faktorer. Vikten av vem som potus råkar vara för stunden ska inte överskattas.

  • Tue 20 Aug 2019 14:21
    -2
    Anonym (Låg utbildad) skrev 2019-08-20 14:04:09 följande:
    Nja, men nu röstar jag inte i något val i USA så det är ointressant för mig. Dessutom är dit påstående en förenkling.
    HAHAHAHAHA, ja, trodde du annat med en mening menar du?
    hur många meter var det? 88-ägd
  • Tue 20 Aug 2019 14:23
    -1
    Anonym (Höger med magisterexamen) skrev 2019-08-20 14:05:47 följande:
    Hur då?

    Demokraterna vill ju slösa massa pengar på medicare och på strunt som green new deal etc.

    Där är fler i arbete med Trump än förr, betydligt bättre ekonomiskt för alla.

    Så du får gärna utveckla ditt påstående.
    Och börja inte med att deras skuld skenat etc, för det gjorde den redan vid 2008.

    Sjukvården skulle kostar mångfalt mindre om det inte fanns blodiglar före, USA sjukvård är 2-2½ större än statlig sjukvård i andra länder.
    På tal om kostnader då, som du istället ville prata om.


    Även pratar du om annat, vi ser idag exempel på att politiken är endast för de rika i R, och resten hetsar man med hat.


    hur många meter var det? 88-ägd
  • Tue 20 Aug 2019 14:25
    -1
    Xelol skrev 2019-08-20 14:12:54 följande:
    Här det inte dit hat för trump samt beundran för Obama som får dig att försöka dölja historian?

    2009 års skattesänkning:
    clerk.house.gov/evs/2009/roll046.xml
    www.senate.gov/legislative/LIS/roll_call_list...

    Främst bara Demokrater som röstade ja, alla Rep i reoesetanthuset röstade nej. I senaten röstade 3 st Rep ja....

    Du glömde en sak. och den som avgör allt.
    Låtsas du eller vet du inte ens?


    hur många meter var det? 88-ägd
Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?