• Anonym (desto svagare desto mer höger)

    Varför är fler lågbildade HÖGER?

    Vad tror ni det beror på egentligen? Man ser dessa tendenser över hela västvärlden men jag kan inte riktigt förstå det. Högern symboliserar ju i grunden mindre empati  för svaga grupper och föraktar ju i mångt och mycket just denna grupp? Borde inte sämre ställning i samhället automatiskt göra en människa mer vänster eftersom de politiken mer värnar om allas lika värde har ett humanare perspektiv för arbetare?

    Tänker också att desto bättre man får det som människa, alltså mer ekonomiska fördelar, mer trygg osv så borde man ju vara mer benägen att vilja hjälpa andra. Men istället är det fattigare människor som ger mer till tiggare tex?

  • Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?
  • klyban
    Xelol skrev 2019-08-22 20:21:32 följande:
    Funkade ganska bra att vänta ut dina lögner.

    Du har verkligen noll koll på amerikanska politik.

    1. Demokraterna hade en kvalificerad majoritet på 60 röster i senaten 2009 och kunde ta dessa beslut själva. (58 demokrater och 2 independent som stöde demokraterna). Till och med första Obamacare beslut använde sig av detta....

    2. I USA så kan man gå runt den kvalicerad majoritet i senaten 3 gånger per år. Bland annat användes det av republikanerna vid deras skattesänkningen 2017. (Så länge man är inom Boyds lag).

    3. Bush skattesänkningar gällde fram till slutet av 2010, om demokraterna hade gjort nada så hade de försvunnit men nu ville Obama behålla dessa skattesänkningar istället.

    Förstår inte varför du måste ljuga för att försöka ändra historian till Obamas fördel.
    Du får nog återbesöka, det gick inte bra för dig där.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Kverulant67

    Kan ni inte starta en egen tråd och prata om Amerikansk politik och inte skita ner den här tråden????

  • klyban
    Kverulant67 skrev 2019-08-23 11:04:58 följande:
    Kan ni inte starta en egen tråd och prata om Amerikansk politik och inte skita ner den här tråden????

    Det kan vi inte, då vi ser hur det blir med högern, USA är långt före oss
    Så det är bra att använda som exempel och hur fel det går med den, då den högerpolitiken är bara till för att göra ett fåtal rika.
    Resten hetsar man med hat.

    Att rösta på R i USA och som fattig,det är samma som att döda sin ekonomi.
    Kanske därför de är så jävla arga över inget, och deras egna dumhet.


    Lustiga är att Demokrater är inte mycket mer till hjälp, då de hjälper till heller.
    Men i alla fall försöker de hjälpa någon på vägen fram.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Kverulant67
    klyban skrev 2019-08-23 11:10:35 följande:

    Det kan vi inte, då vi ser hur det blir med högern, USA är långt före oss
    Så det är bra att använda som exempel och hur fel det går med den, då den högerpolitiken är bara till för att göra ett fåtal rika.
    Resten hetsar man med hat.

    Att rösta på R i USA och som fattig,det är samma som att döda sin ekonomi.
    Kanske därför de är så jävla arga över inget, och deras egna dumhet.


    Lustiga är att Demokrater är inte mycket mer till hjälp, då de hjälper till heller.
    Men i alla fall försöker de hjälpa någon på vägen fram.


    Jag tror att det flesta siter i vad wt-folk i USA håller på med. Här i Sveirge så dras denna grupp till SD.
  • klyban
    Kverulant67 skrev 2019-08-23 11:18:01 följande:
    Jag tror att det flesta siter i vad wt-folk i USA håller på med. Här i Sveirge så dras denna grupp till SD.

    Som jag sa, ett perfekt exempel på hur högerpolitiker så långt till höger fungerar.
    USA är ett varandes finger vi ska vara uppmärksamma på, och sen den fascism och rasism är beklämmande.


    Och ska bekämpas med fakta, forskning och saklighet, vilket du inte vill diskutera.(kanske i bästa fall cherrypickings, sen tror du allt annat är rätt för dig också, men tyvärr)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Låg utbildad)

    Väntar fortfarande på argument varför jag ska rösta vänsterut..

  • klyban
    Anonym (Låg utbildad) skrev 2019-08-23 12:37:06 följande:
    Väntar fortfarande på argument varför jag ska rösta vänsterut..

    Du får kolla vem som står upp för din ekonomi det allra minsta, det ser vi inte i högern idag, där ska man slussa pengarna till de rika av någon underlig anledning.
    Vet inte vad som skett som gör att folket står bakom detta i högern, då det är att rösta emot sina egna ekonomiska intressen.


     


    Är du verkligen rik, så finns ju inte mycket att diskutera, för då är man den som högerpolitiken verkar bara vara intresserade av, det och rasism.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Låg utbildad)
    klyban skrev 2019-08-23 14:14:24 följande:

    Du får kolla vem som står upp för din ekonomi det allra minsta, det ser vi inte i högern idag, där ska man slussa pengarna till de rika av någon underlig anledning.

    Vet inte vad som skett som gör att folket står bakom detta i högern, då det är att rösta emot sina egna ekonomiska intressen.

     

    Är du verkligen rik, så finns ju inte mycket att diskutera, för då är man den som högerpolitiken verkar bara vara intresserade av, det och rasism.


    Inte?

    Borgerligheten vill underlätta för mig som låginkomsttagare genom att sänka arbetsgivaravgifter och skatter.

    Sossarna vill göra det motsatta
  • Anonym (Låg utbildad)

    Jag är inte extremt borgerlig, men jag väljer bort S utav en lång radda med olika anledningar.. Vet inte om jag orkar skriva en lista..

  • klyban
    Anonym (Låg utbildad) skrev 2019-08-23 15:13:10 följande:
    Inte?

    Borgerligheten vill underlätta för mig som låginkomsttagare genom att sänka arbetsgivaravgifter och skatter.

    Sossarna vill göra det motsatta

    Det finns mer utgifter än skatter, det glömmer man gärna av i denna högern.

    Kan du peka på detta i S-partiprogram, eftersom du verkar veta om detta, så bör det vara en enkel sak att uppbringa.


     


    Men dagen s höger vill bara sänka skatten lite för låginkomsttagare, och MYCKET för rika.
    Det har skett varje gång.
    USA, rika permanenta skattelättnader, resten av folket tidsbegränsat.
    Och det är denna man kör idag i högern.
    Även skatt är bra för en låginkomsttagare, då det innebär den kan få hjälp samhället.

    Höger har inget intresse av er, mer än rösten.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?