• Anonym (E)

    Så väldigt ensamma!

    Det är säkert mycket gravidhormoner som gör mig såhär ledsen men jag är så ensam och allt är så jäkla falskt runt mig. Jag är gravid med 2: barnet och är nu i v 14. Jag bor med min man i ett hus i en stad långt från våra familjer. Jag har ett jobb som jag går till varje dag. Vi berättade för familjen i v 8 när de var på besök och tro mig men ingen glädje på min sida, det var liksom bara "du skojar". Och sen dess har de inte hört av sig. De tom avbokade att komma när min son fyllde 3 fast de pratat om det hela sommaren. Vi var så ledsna. Min mans familj är gladare men de bor sjukt långt bort. Vi träffar dem max 2 gånger per år.....Vi har gjort ivf också så barnen är verkligen efterlängtade.

    Jag har inga vänner, går aldrig ut och träffar folk. Det enda jag har är mitt falska Facebook. Jag hade inte tänkt lägga upp något om graviditeten men så gjorde jag det ändå. Inte en enda av de människor som kommenterade hör ju av sig annars och frågar hur det är med mig eller min son eller så. Några började tom skriva på Messenger och fråga massa frågor och när jag svarat blev de tyst för de är ju inte intresserade av mig. Jag var så ledsen igår och sov ingenting i natt. Kände mig så dum och korkad. Som att jag och min familj inte är värda någonting. Hur ska man orka med livet ensam? Jag är mest ledsen för min son. Senast idag fick jag kommentaren av en kollega "ja men han har ju säkert kompisar som har syskon så klart han förstår att han nu ska få det". Nej min son har inga kompisar för vi vuxna har inget umgänge :( börjar gråta när jag tänker på det. Ingen orkar nog ens läsa det här för ingen kan ju ändå göra något åt det. Vet inte hur jag ska ta mig vidare....

  • Svar på tråden Så väldigt ensamma!
  • Anonym (Stina)

    Usch vad ledsen jag blir för er skull. Ni har otur med folk runt er. Det är inte er det är fel på. Grattis till graviditeten! Självklart ska ni vara lyckliga för det, det är en stor glädje.

  • Anonym (K)

    Sätt sonen på förskola så får han massor av kompisar.

  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2019-08-14 14:50:42 följande:

    Sätt sonen på förskola så får han massor av kompisar.


    Han går i förskolan och klart han har kompisar där men inga hemma.
  • Anonym (j)

    Hur skulle det vara tt skaffa en ny hobby? Jag vet, värsta klichésvaret, men det hjälper faktikst!

    Med mitt ex bodde vi i ett hus på landet. Ingen av oss var hemma därifrån men hade iaf några kompisar där innan vi flyttade dit. Men min kompis var mycket sån att allt umgänge skulle vara hemma hos henne eller med saker som hon gillade. Så det rann lite ut i sanden. Man orkar inte alltid åka ut på fika om den andra parten aldrig kommer hem till en själv.
    Hur som helst så träffade jag nya vänner då jag testade gå olika kvällskurser och så. Gick med i en förening och träffade nya bekanta.

    Nå, fick nog inga vänner för livet där. Det tog slut med exet och jag flyttade in till en stad. Har familj här, men inte just några vänner mera. Vännerna på landet lämnade där liksom. Men så testade jag på en ny hobby, utbudet i stan var ju stort. Och då man börjar syssla med något som verkligen intresserar en själv, så träffar man ju likasinnade där :) Och jag fick bästa kompisgänget via min nya hobby! Kanske inte såna man åker hem till fika på, men vi har så roligt då vi träffas, vilket är flera gånger i veckan. Både genom vår förening, men också det att vi tjejer ordnat tjejkvällar, eller att man bjuder in hela gänget om man har fest eller middag och sånt. Vi har också åkt på gemensamma resor via föreningen/hobbyn. Guld värt eftersom jag väldigt länge var singel efter uppbrottet från exet!

    Pröva testa på nåt nytt? Glad

  • Anonym (j)
    Anonym (E) skrev 2019-08-14 14:56:58 följande:
    Han går i förskolan och klart han har kompisar där men inga hemma.
    Kan du inte bjuda hem hans förskolevänner till er? När du hämtar din son från förskolan så kan ju hans vän få följa med hem till er. Vet inte en förälder som inte skulle bli glad över det, att få några timmar barnfritt efter jobbet för att exempelvis få åka och handla mat i lugn och ro Skrattande
  • Anonym (Nn)

    Hej och stort grattis till den kommande bebisen <3 :)

    Det här kommer säkert låta urbota dumt men jag frågar i all välmening :) vart i landet bor ni?

  • Anonym (E)
    Anonym (j) skrev 2019-08-14 15:11:26 följande:

    Kan du inte bjuda hem hans förskolevänner till er? När du hämtar din son från förskolan så kan ju hans vän få följa med hem till er. Vet inte en förälder som inte skulle bli glad över det, att få några timmar barnfritt efter jobbet för att exempelvis få åka och handla mat i lugn och ro 


    Jo fast han har börjat på en ny förskola nu så det kanske dröjer lite innan man lär känna någon så det går att fråga. På förra förskolan var det ingen som umgicks så vad jag vet. Föräldrarna sa knappt hej när man träffade på dem.
  • Anonym (E)
    Anonym (Nn) skrev 2019-08-14 15:17:36 följande:

    Hej och stort grattis till den kommande bebisen <3 :)

    Det här kommer säkert låta urbota dumt men jag frågar i all välmening :) vart i landet bor ni?


    Vi bor i en stad nära Göteborg. Vi har bott i många städer härikring, men nu har vi förhoppningsvis flyttat för sista gången på lång tid. Fast lär vi inte känna någon här heller så blir det nog flytt igen.
  • Anonym (E)
    Anonym (Nn) skrev 2019-08-14 15:17:36 följande:

    Hej och stort grattis till den kommande bebisen <3 :)

    Det här kommer säkert låta urbota dumt men jag frågar i all välmening :) vart i landet bor ni?


    Och tack :)
  • Anonym (A)
    Anonym (j) skrev 2019-08-14 15:09:36 följande:

    Hur skulle det vara tt skaffa en ny hobby? Jag vet, värsta klichésvaret, men det hjälper faktikst!

    Med mitt ex bodde vi i ett hus på landet. Ingen av oss var hemma därifrån men hade iaf några kompisar där innan vi flyttade dit. Men min kompis var mycket sån att allt umgänge skulle vara hemma hos henne eller med saker som hon gillade. Så det rann lite ut i sanden. Man orkar inte alltid åka ut på fika om den andra parten aldrig kommer hem till en själv.
    Hur som helst så träffade jag nya vänner då jag testade gå olika kvällskurser och så. Gick med i en förening och träffade nya bekanta.

    Nå, fick nog inga vänner för livet där. Det tog slut med exet och jag flyttade in till en stad. Har familj här, men inte just några vänner mera. Vännerna på landet lämnade där liksom. Men så testade jag på en ny hobby, utbudet i stan var ju stort. Och då man börjar syssla med något som verkligen intresserar en själv, så träffar man ju likasinnade där :) Och jag fick bästa kompisgänget via min nya hobby! Kanske inte såna man åker hem till fika på, men vi har så roligt då vi träffas, vilket är flera gånger i veckan. Både genom vår förening, men också det att vi tjejer ordnat tjejkvällar, eller att man bjuder in hela gänget om man har fest eller middag och sånt. Vi har också åkt på gemensamma resor via föreningen/hobbyn. Guld värt eftersom jag väldigt länge var singel efter uppbrottet från exet!

    Pröva testa på nåt nytt? Glad


    +1
Svar på tråden Så väldigt ensamma!