• Wed 14 Aug 2019 17:54
    1048 visningar
    7 svar
    7
    1048

    Min dotter på 6månader har plötsligt börjat SKELA! Hjälp...

    Som rubriken. Dottern har börjat skela och jag är livrädd! Det började för ca 1vecka sedan och blir oftare och oftare. Hon skelar så lite så man inte ser vilket öga som skelar (om de inte är båda) men det är iaf utåt. Det kan se ut som att hon stirrar, tappar fokus eller som att hon tänker/funderar. Lite som en ko. Hon kan kolla på mig och helt plötsligt är hon ?borta?. Hon kan kolla på sidan av mitt ansikte och le som att hon kollar mig i ögonen fast hon inte gör det.

    Jag är så orolig. 1177 och andra sidor säger hjärntumör/hjärnblödning, krabbes sjukdom osv osv. Kan inte sova längre. Vi har fått remiss till ögonmottagningen men tiden är inom en månad. Jag orkar inte vänta. Ska min dotter i värsta fall leva med en hjärntumör som säkert växer i en månads tid utan att vi får hjälp? När hon föddes skelade hon (inåt) men det försvann. Nu är det tillbaka... fast på ett annat sätt.

    Jag dör snart av oro. Gråter hela tiden. Känns som att hon redan är förlorad. Har slutat amma precis innan detta började så jag är väl extra känslig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-14 17:55
    Undrar om det är någon mer vars barn skelat och sen slutat och plötsligt börjat igen? Runt denna ålder?

  • Svar på tråden Min dotter på 6månader har plötsligt börjat SKELA! Hjälp...
  • Wed 14 Aug 2019 19:26
    #1

    När ögonmusklerna blir trötta skelar de flesta, mer eller mindre. Vuxna som barn.

  • Wed 14 Aug 2019 20:59
    #2

    Har ni varit på någon läkarundersökning?

  • Wed 14 Aug 2019 21:20
    #3

    Ja vi var hos bvc på 6mån kontroll och just d när vi var där skela hon inte så dom såg tyvärr men vi fick endå remiss till ögon..

  • Wed 14 Aug 2019 21:22
    #4
    +1

    Min dotter började plötsligt skela när han va ett. Visade sig att hon såg dåligt och fick glasögon.

  • Wed 14 Aug 2019 21:44
    #5

    Har ni skelning/dålig syn i släkten? Skelade hon som nyfödd?


    mammatill6 skrev 2019-08-14 21:22:06 följande:

    Min dotter började plötsligt skela när han va ett. Visade sig att hon såg dåligt och fick glasögon.


  • Thu 15 Aug 2019 16:58
    #6

    [quote=79832068][quote-nick]erlaerla skrev 2019-08-14 21:44:33 följande:[/quote-nick]Har ni skelning/dålig syn i släkten? Skelade hon som nyfödd?

    [/

    Hon skelade inte som nyfödd och har inte skelning i släkten. Det kom plötsligt en dag. Det visade sig att hon hade väldigt dålig syn. Men när hon använder glasögonen försvinner skelningen.

  • Fri 16 Aug 2019 10:25
    #7

    Min systerdotter började plötsligt skela i ettårsåldern, och det gick ganska lång tid innan vi förstod att hon i själva verket var rejält närsynt. Nu har hon glasögon (bedårande kan jag tillägga) och allt är frid och fröjd. Kramar till dig TS, håller alla tummar för dig och din lilla prinsessa!

Svar på tråden Min dotter på 6månader har plötsligt börjat SKELA! Hjälp...