• Wed 14 Aug 2019 20:18
    4239 visningar
    51 svar
    51
    4239

    nördig kvinna, vart hittar man en sådan?

    Nu är jag tillbaka igen på forumet, egentligen för samma sak;


    Singel nörd som letar efter den där speciella någon, och inte riktigt vet vart jag ska ta vägen i sökandet.

    (Nördig som i brädspel, tvspel etc)


    Har nog registrerat mig på i princip alla "vanliga" dejting sidor samt lite annat man hittat.


    Men av den erfarenhet jag haft av det så finns det inte något bra sett att "söka" efter kvinnor med samma/liknande intresse. Utan man får mer klicka på profilerna och då kommer problem 2.
    De flesta profiler har ingen profil text utan bara bilder.


    Har även testat på Tinder, men där är det samma sak. kanske var 10e person har skrivit något i profilen och då vanligen är det bara emojis och ingen text. Så då sitter man där och swipar beronde på vilken man tycker är intressant
    Och till skillnad från min kompis som introducerade mig till Tinder som accepterar alla bilder och hoppas på napp. Så är man ju ute efter något  mer seriöst.


    Och de få gånger man får en matchning så är det antingen av folk som gör samma sak (accepterar alla) eller som inte söker något seriöst.


    Funderade ett tag på att dra till Dreamhack, men känns inte som att det är någe ställe att leta ragg på. Eller iaf inte om man är 34.

    Så nuvarande plan (om det inte ändras) är att åka på Gothcon nästa år och se om det finns någon där.

    Aldrig varit på Dreamhack eller gothcon. 


    Ah, kanske ska säga att huvudanledningen inte är för att dra dit och titta på kvinnorna. Men är det stället jag tänker på att man kan stöta på någon med liknande intresse. Samtidigt om det inte "löser sig" så har man iaf ett par dagar man gör något man gillar ändå.


    hur som haver, någon som har nå förslag att komma med på andra ställen online eller inte, att fundera på.


    Sen kommer den stora frågan, hur gör man egentligen för att ragga? Menar, har haft flickvänner förr, men kan inte för mitt liv komma på hur det gick till. Det lixom bara hände av sig själv, men har ju hitils inte hållit så går ut activt söka i stället.

  • Svar på tråden nördig kvinna, vart hittar man en sådan?
  • Wed 14 Aug 2019 20:25
    #1
    -1

    Ja åk på de där och till Sci-fi mässan, leta på universiteten och biblioteken. Nördarna går inte ut, de sitter och läser och ägnar sig åt sina intressen hemma i sitt hem. De finns inte på dejtingsidor heller eftersom de har fullt upp med att ägna sig åt sitt intresse, sin forskning eller sin programering...

  • Anonym (Spike­)
    Wed 14 Aug 2019 20:29
    #2

    På Mötesplatsen tror jag att man kan skriva in ett sökord, t ex tv-spel, så får man fram profiler som skrivit det i sin pres.
    På Badoo anger många sina intressen, så det ser man direkt när man klickar in på profilerna. 
    Ser ofta lite nördiga tjejer, som gillar tv-spel, anime m.m.
    Annars kanske hitta tjejer på facebook-sidor, communities osv.

  • Anonym (Meetu­p)
    Wed 14 Aug 2019 20:32
    #3

    På meetup finns det sammankomster för det mesta. Du kan säkert hitta brädspelare, Lisp-fanatiker, rollspelare mm mm där.

  • Anonym (K)
    Wed 14 Aug 2019 20:37
    #4
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-14 20:25:05 följande:

    Ja åk på de där och till Sci-fi mässan, leta på universiteten och biblioteken. Nördarna går inte ut, de sitter och läser och ägnar sig åt sina intressen hemma i sitt hem. De finns inte på dejtingsidor heller eftersom de har fullt upp med att ägna sig åt sitt intresse, sin forskning eller sin programering...


    Så nördarna går inte ut? Du vet väl att alla inte är som south park gamersnubben?
  • Anonym (Spike­)
    Wed 14 Aug 2019 20:46
    #5

    Happypancake har avancerad sök också, där finns lite alternativ, om användaren klickat i intresse-alternativen som finns. Inte jättemånga, men bättre än inget antar jag.
    T ex Grand Theft Auto, Super Mario, Sagan om Ringen, Star Wars, fantasy, sci-fi, seriealbum, brädspel.

  • Wed 14 Aug 2019 20:46
    #6
    -4
    Anonym (K) skrev 2019-08-14 20:37:44 följande:

    Så nördarna går inte ut? Du vet väl att alla inte är som south park gamersnubben?


    De nördiga har inte samma behov av att hänga runt på nattklubbar och dansa på borden ute i vimlet varje helg som de mer extrovärta lever. Inte samma livsstil. Att grotta ner sig i ensamhet hör nörderiet till. Men vissa går möjligtvis till Sci-fi mässan och får Startreks autograf om de kan slita sig ut ur sitt intresse och gå ut på en aktivitet. Om de verkligen måste och ska slå på stort går de ut någonstans. Dock inte ut i vimlet på lördagsnätterna. Då sitter de ensamma i sin grotta och nördar sig med det som de tycker är kul. Svårträffade m a o. Det ingår i nörderiet att vara både introvert och blyg och inte ha så stort socialt behov. Annars är det ingen äkta nörd.
  • Anonym (K)
    Wed 14 Aug 2019 21:00
    #7
    +1
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-14 20:46:52 följande:

    De nördiga har inte samma behov av att hänga runt på nattklubbar och dansa på borden ute i vimlet varje helg som de mer extrovärta lever. Inte samma livsstil. Att grotta ner sig i ensamhet hör nörderiet till. Men vissa går möjligtvis till Sci-fi mässan och får Startreks autograf om de kan slita sig ut ur sitt intresse och gå ut på en aktivitet. Om de verkligen måste och ska slå på stort går de ut någonstans. Dock inte ut i vimlet på lördagsnätterna. Då sitter de ensamma i sin grotta och nördar sig med det som de tycker är kul. Svårträffade m a o. Det ingår i nörderiet att vara både introvert och blyg och inte ha så stort socialt behov. Annars är det ingen äkta nörd.


    Vilka skeva fördomar du har.
  • Wed 14 Aug 2019 21:14
    #8
    -1
    Anonym (K) skrev 2019-08-14 21:00:24 följande:

    Vilka skeva fördomar du har.


    De nördar jag känner, träffat och gillat har varit så. Hur kan någon vara nörd om den är ute på nätterna, minglar omkring, håller låda socialt och är uttåtriktad? De nördar jag känt har hållit sig borta och stängt in sig och spelat dag och natt som i långa maraton. Sedan skrev den ändå bäst på högskoleprovet. Ordet nörd är ett hittepåord för den som lever upp till förväntningarna. Eller varför dömmer du mig för att jag tyckdr att för att någon ska kunna tituleras nörd som behöver ett antal kriterier uppfyllas. Vilka kriterier har du för att någon ska vara nörd enligt dig? Hänga på gymmet och bli en muskelknutte som är korkad och en partyanimal?

    Varför en sådan suris på mig för att jag beskriver vad nörd är för mig?
  • Wed 14 Aug 2019 21:16
    #9
    Anonym (Spike) skrev 2019-08-14 20:46:47 följande:

    Happypancake har avancerad sök också, där finns lite alternativ, om användaren klickat i intresse-alternativen som finns. Inte jättemånga, men bättre än inget antar jag.
    T ex Grand Theft Auto, Super Mario, Sagan om Ringen, Star Wars, fantasy, sci-fi, seriealbum, brädspel.


    Tackar, tar en titt där. Tråkigast med dating sidor är ju det där med att man måste betala för att kunna göra något alls.


    Jag förstår ju varför det är så, men gör det inte mindre störande för det.

  • Anonym (KL)
    Wed 14 Aug 2019 21:18
    #10

    Jag är en ung kvinnlig ''nörd'', dock inte i samma ämnen som du. Men har några udda saker som jag verkligen nördat in mig på. Jag är med i föreningar för detta och saken är att jag är ensam tjej alternativt ensam ungdom i samtliga av dessa. Så det är nog lite svårt att hitta nördiga tjejer. 

    Hade några vänner (tjejer) i gymnasiet som var tv-spel/science fiction/anime-nördar, att du inte hittar sådana beror nog mycket på att de tenderar att sitta hemma och ägna tid åt sina intressen.

Svar på tråden nördig kvinna, vart hittar man en sådan?