• Thu 15 Aug 2019 13:44
    6330 visningar
    188 svar
    188
    6330

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Wed 21 Aug 2019 20:43
    #31
    Snurre skrev 2019-08-21 18:08:54 följande:

    Okej, får väl hålla ut lite kanske - remissen skickades ju igår ????????

    Ja, spännande, men samtidigt livrädd.

    Har det hänt något nytt hos er? Med andrologen? Minns du skrev att din man skulle lämna nästa prov i början på september.


    Jo om den skickades igår får du nog andas lite :) beror ju på, den kanske går med snigelposten. Den dyker säkert upp innan veckans slut annars får du ringa dem!
  • Wed 21 Aug 2019 20:47
    #32
    mariagejan skrev 2019-08-21 17:46:26 följande:

    Wow så kul, grattis!! håller verkligen tummarna! Blir det på lördag definitivt nu? :)


    Man får en preliminär tid för återföring men måste hela riden vara tillgänglig för tidigare återföring, det beror på hur äggen mår :) jag tror att om allt ser bra ut så väntar de fem dagar och om det inte ser lika bra ut så pluttar de in ett för det är ändå större chans att det klarar sig i naturlig miljö i livmodern än i labbet.
  • Wed 21 Aug 2019 20:59
    #33
    Aryzza skrev 2019-08-21 20:47:07 följande:

    Man får en preliminär tid för återföring men måste hela riden vara tillgänglig för tidigare återföring, det beror på hur äggen mår :) jag tror att om allt ser bra ut så väntar de fem dagar och om det inte ser lika bra ut så pluttar de in ett för det är ändå större chans att det klarar sig i naturlig miljö i livmodern än i labbet.


    Åå hopps att allt går som förväntningarna!!! Så spänd på att för höra!!
  • Sat 24 Aug 2019 11:55
    #34

    En femdagars blastocyst återförd helt odramatiskt och utan något ont. 3 stycken som klarat sig och som hamnar i frysen och 1 som inte klarat sig. Känns som bra utfall:) testdag den 5/9 så ungefär 100 år dit...

  • Sat 24 Aug 2019 13:20
    #35
    Aryzza skrev 2019-08-24 11:55:57 följande:

    En femdagars blastocyst återförd helt odramatiskt och utan något ont. 3 stycken som klarat sig och som hamnar i frysen och 1 som inte klarat sig. Känns som bra utfall:) testdag den 5/9 så ungefär 100 år dit...


    Åå så spännande, vad roligt! Hoppas hoppas att allt får gå!!
  • Sun 25 Aug 2019 21:01
    #36
    Aryzza skrev 2019-08-24 11:55:57 följande:

    En femdagars blastocyst återförd helt odramatiskt och utan något ont. 3 stycken som klarat sig och som hamnar i frysen och 1 som inte klarat sig. Känns som bra utfall:) testdag den 5/9 så ungefär 100 år dit...


    Wow så spännande! Hur mår du känns det på något sätt?

    Ja fattar det känns som en evighet även om det är så snart helt galet! :)
  • Mon 26 Aug 2019 08:46
    #37
    Snurre skrev 2019-08-24 13:20:44 följande:

    Åå så spännande, vad roligt! Hoppas hoppas att allt får gå!!


    Tack!
  • Mon 26 Aug 2019 08:53
    #38
    mariagejan skrev 2019-08-25 21:01:04 följande:

    Wow så spännande! Hur mår du känns det på något sätt?

    Ja fattar det känns som en evighet även om det är så snart helt galet! :)


    Mår bara fint. Ingen känsla direkt mer än ont i tuttarna och ohyggligt trött men det kan ju lika gärna bero på lutinusen så svårt att avgöra. Stack till rätt ordentligt i livmodern/äggstocken igår och gick över direkt så hoppas det var något som fastnade ordentligt men kan ju lika gärna vara alla hormoner som är helt bananas :D

    Bara att vänta och se även om tiden är som en snigel. Bra att jobba så man har annat att fokusera på känner jag! För en gång skull haha..
  • Mon 26 Aug 2019 10:07
    #39
    Aryzza skrev 2019-08-26 08:53:05 följande:

    Mår bara fint. Ingen känsla direkt mer än ont i tuttarna och ohyggligt trött men det kan ju lika gärna bero på lutinusen så svårt att avgöra. Stack till rätt ordentligt i livmodern/äggstocken igår och gick över direkt så hoppas det var något som fastnade ordentligt men kan ju lika gärna vara alla hormoner som är helt bananas :D

    Bara att vänta och se även om tiden är som en snigel. Bra att jobba så man har annat att fokusera på känner jag! För en gång skull haha..


    Ja precis och sen letar man ju efter känningar och hittar på! Jag har varit skengravid varje månad hahah. Man får bara vänta och se, men åh så späännande!

    Ja jag känner också att jag går upp i jobbet det är skitbra haha det är enda gången jag inte tänker på det!

    Jobba på nu så kommer tiden flyga förbi! Ser framemot att följa dig känns som en av oss 3 är på g i alla fall! :)
  • Wed 28 Aug 2019 08:18
    #40

    Jag skrev på 1177 nu till rmc för 3 gången ang tid att träffa andrologen och nu fick vi tid i mitten på september.

    Samtidigt ringde via Ivf nordic och de kunde se att min mans prov för kromosom analys kommit tillbaka och såg superbra ut! Så vi påbörjar privat samtidigt och ser när vi får tider, vi har uppstartsmöte 17 september.

    Är så glad nu känns det som det börjar närma sig för oss också :)

    Skam den som ger sig, tror rmc var så trötta på mina meddelanden och samtal så de gav oss en tid tidigare haha!

Svar på tråden RMC Malmö höst 2019