• Thu 15 Aug 2019 13:44
    6205 visningar
    188 svar
    188
    6205

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Tue 3 Sep 2019 10:44
    #51

    W


    Snurre skrev 2019-09-03 10:40:04 följande:

    Wooow, så roligt. Alla grattishälsningar! Hur mår du? Några känningar? :)


    Tack! Jag har ont i brösten, på ett annat sätt än jag brukar ha inför mens. Mår illa lite till och från, framförallt blir jag lättare åksjuk än vanligt. Men annars som vanligt :)
  • Tue 3 Sep 2019 10:48
    #52
    Aryzza skrev 2019-09-03 10:44:49 följande:

    W


    Tack! Jag har ont i brösten, på ett annat sätt än jag brukar ha inför mens. Mår illa lite till och från, framförallt blir jag lättare åksjuk än vanligt. Men annars som vanligt :)
    åå, men så himla roligt! Den egentligen testdagen är på torsdag va? Så modigt å tjuvtesta!! När testade du?, alltså hur många dagar före?
  • Tue 3 Sep 2019 12:45
    #53
    Snurre skrev 2019-09-03 10:48:28 följande:

    åå, men så himla roligt! Den egentligen testdagen är på torsdag va? Så modigt å tjuvtesta!! När testade du?, alltså hur många dagar före?


    Ja det är på torsdag :) men jag testade på dag 14 efter äggplock och då brukar jag ha fått mens i en vanlig cykel så kändes ganska safe. Testade igår så nio dagar efter återföring, tre dagar för tidigt. Viktigaste är ju att det måste gått minst 10 dagar från att man tagit ägglossningssprutan för den kan ge falskt positivt.
  • Tue 3 Sep 2019 13:47
    #54
    Aryzza skrev 2019-09-03 12:45:33 följande:
    Ja det är på torsdag :) men jag testade på dag 14 efter äggplock och då brukar jag ha fått mens i en vanlig cykel så kändes ganska safe. Testade igår så nio dagar efter återföring, tre dagar för tidigt. Viktigaste är ju att det måste gått minst 10 dagar från att man tagit ägglossningssprutan för den kan ge falskt positivt.

    Aryzza skrev 2019-09-03 12:45:33 följande:
    Ja det är på torsdag :) men jag testade på dag 14 efter äggplock och då brukar jag ha fått mens i en vanlig cykel så kändes ganska safe. Testade igår så nio dagar efter återföring, tre dagar för tidigt. Viktigaste är ju att det måste gått minst 10 dagar från att man tagit ägglossningssprutan för den kan ge falskt positivt.
    Okej, Så roligt, blir så glad för din skull :) 
  • Tue 3 Sep 2019 13:55
    #55
    Snurre skrev 2019-09-03 13:47:55 följande:

    Okej, Så roligt, blir så glad för din skull :) 


    Tack! Det blir er tur innan du vet ordet av!
  • Tue 3 Sep 2019 15:00
    #56
    Aryzza skrev 2019-09-03 06:49:34 följande:

    Det verkar ju som det gick bra det här tjejer... ett par dagar tidigt och mitt på dagen! Nu ska den bara stanna på plats och leva till maj nästa år..


    Woooow!!! Stort grattis! Gud vad glad jag blir för er skull så underbart! Ser så framemot att följa dig ??
  • Tue 3 Sep 2019 15:02
    #57
    Aryzza skrev 2019-09-03 10:44:49 följande:

    W

    Tack! Jag har ont i brösten, på ett annat sätt än jag brukar ha inför mens. Mår illa lite till och från, framförallt blir jag lättare åksjuk än vanligt. Men annars som vanligt :)


    På vilket sätt känns brösten?

    Vad hör ni nu då haha bokar man ultraljud eller vad r nästa steg? :)

    Åh så roligt det är ni så värda!
  • Tue 3 Sep 2019 15:55
    #58
    mariagejan skrev 2019-09-03 15:02:06 följande:

    På vilket sätt känns brösten?

    Vad hör ni nu då haha bokar man ultraljud eller vad r nästa steg? :)

    Åh så roligt det är ni så värda!


    Tack så mycket! Svårt att fatta faktiskt. Nästan på dagen ett år och nio månader efter att vi började försöka.

    Det är lite svårt att beskriva, men har i vanliga fall ont i bröstvårtorna före mens men nu gör det mer ont i hela och mest på sidorna utåt armhålorna. Och om man typ böjer sig fram utan BH känns det som de ska trilla av så ont. Ungefär som när man fick dem en gång i tiden.

    Ja vi ska anmäla på torsdag som är vår testdag till RMC och så får man tid för ultraljud ca 4 veckor efter det. Man kan anmäla tillBM redan nu om man vill och komma på tidigt samtal om kost osv men tror jag väntar med det ett tag, känns inte som det behövs just nu.

    Det är ni också och säger som till snurre, innan ni hinner fatta vad som hände är det er tur!
  • Tue 3 Sep 2019 22:15
    #59
    Aryzza skrev 2019-09-03 15:55:49 följande:

    Tack så mycket! Svårt att fatta faktiskt. Nästan på dagen ett år och nio månader efter att vi började försöka.

    Det är lite svårt att beskriva, men har i vanliga fall ont i bröstvårtorna före mens men nu gör det mer ont i hela och mest på sidorna utåt armhålorna. Och om man typ böjer sig fram utan BH känns det som de ska trilla av så ont. Ungefär som när man fick dem en gång i tiden.

    Ja vi ska anmäla på torsdag som är vår testdag till RMC och så får man tid för ultraljud ca 4 veckor efter det. Man kan anmäla tillBM redan nu om man vill och komma på tidigt samtal om kost osv men tror jag väntar med det ett tag, känns inte som det behövs just nu.

    Det är ni också och säger som till snurre, innan ni hinner fatta vad som hände är det er tur!


    Åh fatttar! exakt som du känner nu är mina varje vecka innan mens haha! Åh så individuellt omöjligt att veta hur det kommer kännas.

    Ja hoppas, längtar så är så redo haha!

    Jag hoppas på något sätt att det fortfarande kan ske naturligt även om läkaren sa att det inte finns någon chans så vi fortsätter försöka medans vi väntar, hoppet är det sista som lämnar :)
  • Wed 4 Sep 2019 11:01
    #60
    mariagejan skrev 2019-09-03 22:15:22 följande:

    Åh fatttar! exakt som du känner nu är mina varje vecka innan mens haha! Åh så individuellt omöjligt att veta hur det kommer kännas.

    Ja hoppas, längtar så är så redo haha!

    Jag hoppas på något sätt att det fortfarande kan ske naturligt även om läkaren sa att det inte finns någon chans så vi fortsätter försöka medans vi väntar, hoppet är det sista som lämnar :)


    Ja det verkar som att alla har olika och man blir ju lätt skengravid när man hoppas så mkt också.

    Jag vet en vars man trodde hon vart otrogen när hon blev gravid för han hade fått höra att han aldrig skulle kunna få barn oavsett metod. Precis som med våra ägg så krävs det ju faktiskt bara en pigg simmare så lite hopp kan man alltid ha :) och med ivf är ju chansen god förhoppningvis så någon gång kommer det vara er tur.
Svar på tråden RMC Malmö höst 2019