• Snurre

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Snurre
    Aryzza skrev 2019-09-04 11:01:22 följande:

    Ja det verkar som att alla har olika och man blir ju lätt skengravid när man hoppas så mkt också.

    Jag vet en vars man trodde hon vart otrogen när hon blev gravid för han hade fått höra att han aldrig skulle kunna få barn oavsett metod. Precis som med våra ägg så krävs det ju faktiskt bara en pigg simmare så lite hopp kan man alltid ha :) och med ivf är ju chansen god förhoppningvis så någon gång kommer det vara er tur.


    Med gud!!! Fy så det kan te sig, hoppas de skrattar åt det idag!!

    Men ja hej skengravid, varenda j***la månad!! Lika besviken varenda gång jag testar. Testar ni med varje bim?
  • Aryzza
    Snurre skrev 2019-09-04 21:18:45 följande:

    Med gud!!! Fy så det kan te sig, hoppas de skrattar åt det idag!!

    Men ja hej skengravid, varenda j***la månad!! Lika besviken varenda gång jag testar. Testar ni med varje bim?


    Jag gjorde det i början men slutade till slut för jag pallade inte med alla negativa test. Och min mens är som en klocka, diffar kanske en dag eller så så kände det var bättre att vänta bara. Har nig inte testat på ett år nästan innan det test jag tog häromdagen.
  • mariagejan
    Snurre skrev 2019-09-04 21:18:45 följande:

    Med gud!!! Fy så det kan te sig, hoppas de skrattar åt det idag!!

    Men ja hej skengravid, varenda j***la månad!! Lika besviken varenda gång jag testar. Testar ni med varje bim?


    Ja samma här haha, ska testa imorgon igen vet inte varför jag håller på haha. Men känns typ bra att bara göra något :) bim-6 har en låda med typ 20 tidig detektiontest
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-09-04 22:12:03 följande:

    Ja samma här haha, ska testa imorgon igen vet inte varför jag håller på haha. Men känns typ bra att bara göra något :) bim-6 har en låda med typ 20 tidig detektiontest


    Haha men samma!!! Jag ska med testa imorgon tänkte jag, har bim -3. Har du några ?låtsas-symtom?
  • Snurre
    Snurre skrev 2019-09-04 22:34:34 följande:

    Haha men samma!!! Jag ska med testa imorgon tänkte jag, har bim -3. Har du några ?låtsas-symtom?


    Håller tummarna för oss!!
  • Snurre

    Inget plus denna gången heller.. 

    Ska till gyn idag för det där cellprovet han ville ta för remissen till RMC. Tänker fråga honom om han kan se om jag haft någon ÄL, annars blire f'n dubbel Letrozol denna cykel..tänker bergis gå emot honom, han ville ju att jag skulle sluta med Letrozol och "vila" fram tills ivf.. vem sjutton har tålamod att vila, det kan ju bli fler cyklar jag missar, tänk om det är någon av de cyklarna som skulle funkat. 

  • mariagejan
    Snurre skrev 2019-09-05 10:56:10 följande:

    Inget plus denna gången heller.. 

    Ska till gyn idag för det där cellprovet han ville ta för remissen till RMC. Tänker fråga honom om han kan se om jag haft någon ÄL, annars blire f'n dubbel Letrozol denna cykel..tänker bergis gå emot honom, han ville ju att jag skulle sluta med Letrozol och "vila" fram tills ivf.. vem sjutton har tålamod att vila, det kan ju bli fler cyklar jag missar, tänk om det är någon av de cyklarna som skulle funkat. 


    Jag testade också negativt :( fan alltså!!!

    Tar du ägglossningstest?

    Nej alltså vila finns inte haha, värsta man kan säga ju!

    Har ni funderat på privat?

    Vi kör både och nu och ser hur lång resp väntetid är!
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-09-05 14:55:53 följande:

    Jag testade också negativt :( fan alltså!!!

    Tar du ägglossningstest?

    Nej alltså vila finns inte haha, värsta man kan säga ju!

    Har ni funderat på privat?

    Vi kör både och nu och ser hur lång resp väntetid är!


    Alltså jag faktiskt inte gjort ÄL-test, gjorde innan denna karusellen började men blev så psykiskt...haha, som ett skämt, allt detta är ju sjukt psykiskt!! Gör du??

    Ja, smyg funderat har jag gjort men vi har inte diskuterat det.
  • mariagejan

    T


    Snurre skrev 2019-09-05 17:26:55 följande:

    Alltså jag faktiskt inte gjort ÄL-test, gjorde innan denna karusellen började men blev så psykiskt...haha, som ett skämt, allt detta är ju sjukt psykiskt!! Gör du??

    Ja, smyg funderat har jag gjort men vi har inte diskuterat det.


    Ja jag har gjort det för att maximera chanserna när vi försöker naturligt men fortsätter nu för jag har natural Cycles och tänker det kan hjälpa kartlägga inför ivf!

    Men ja det är ju psykiskt men hjälper att få koll på cykeln men känns onödigt nu vet inte!

    Fick mens idag, var 100 på att jag var gravid blir samma sak varje månad haha! Kan inte inse att det ej går naturligt! :(

    Ja vi har möte med ivf privat på tis och rmc på ons.

    På privat kliniken tipsade de oss om att fortsätta statligt för att se om vi får tid tidigt kan vi köra på det gratis och annars köra provat direkt!

    Jag tycker att bara slippa väntan är värd pengarna men det är ju dyrt och mycket pengar så får vi statligt direkt är ju det det bästa!
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-09-11 20:32:47 följande:

    T


    Ja jag har gjort det för att maximera chanserna när vi försöker naturligt men fortsätter nu för jag har natural Cycles och tänker det kan hjälpa kartlägga inför ivf!

    Men ja det är ju psykiskt men hjälper att få koll på cykeln men känns onödigt nu vet inte!

    Fick mens idag, var 100 på att jag var gravid blir samma sak varje månad haha! Kan inte inse att det ej går naturligt! :(

    Ja vi har möte med ivf privat på tis och rmc på ons.

    På privat kliniken tipsade de oss om att fortsätta statligt för att se om vi får tid tidigt kan vi köra på det gratis och annars köra provat direkt!

    Jag tycker att bara slippa väntan är värd pengarna men det är ju dyrt och mycket pengar så får vi statligt direkt är ju det det bästa!
    Ja, jag har med NC, har kört det i 1,6 år...hjälper ju sådär!! Beställde nya ÄL-test nu, Clearblues avancerade, hoppas hoppas att jag kan finna en ÄL där. Men vet inte egentligen hur det funkar när jag äter Letrozol, måste googla på det. Vilke Äl-test har du? 

    Ah, jälla skit med mensen..fyfan, min är snart över och började på ny kur Letrozol igår. Denna gång ska det fan funka!! Känner att jag är lite ovanligt mycket arg denna månad, haha.. 

    Jo, väntan är hopplös. Men hur lång tid tog det nu då från remiss till faktiskt besök på RMC? Hoppas att du kommer till snabbt på RMC!!
Svar på tråden RMC Malmö höst 2019