• Snurre

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-10-02 20:11:36 följande:
    Jag tror inte det för det händer liksom inte i deras kroppar så de kan omöjligt förstå.

    Haha ja samma här, molvärk och ömmande bröst har även fått illamående men LOVAR att det endast är för jag känner efter för mycket haha.

    Mina symptom är fortfarande exakt som vid mens så är 99% på att det inte blir något!

    Har ni hört något mer från rmc? Jag fick igår brev med att de mottagit remissen så inom 3 mån får vi garanterat komma på besök!
    Jo men säkert...som om de glömmer allt man trycker i kroppen. Upplever att min ibland tänker att "det är bara å göra", vet inte om det är för att lugna mig och inte göra så stor grej av det, jag har en tendes att bli väldigt stressad vid sjukhusbesök och "ingrepp". 

    Mina symptom med.. har du gjort något test än, eller planerat någon dag att göra?

    Inget från RMC än, remissen mottogs den 22 augusti och jag fick precis som du att inom 3 månader är vi garanterade besök.. så bara att vänta..
  • mallanbus

    Hej!

    Gick in och hoppades på att hitta en RMC Malmö tråd, så glad att jag gjorde det.

    Vi har försökt i snart 4 år, sökt hjälp efter 1 år, men har inte haft rätt att få hjälp förrän jag fyllde 25 nu i augusti. Otroligt påfrestande. Vi lämnade prover i juni, fick tid för en första undersökning i slutet av augusti. Eftersom att jag har endometrios blev jag satt på enanton nu medan vi väntar på de läkarbesök vi ska på innan ivf ska starta.

    Igår fick jag hem ett brev där det stod att jag om ca 3 månader kommer få tid till RMC ivf, ni som gått igenom ivf i Malmö, vad innebär detta besöket?

  • Snurre
    mallanbus skrev 2019-10-03 10:05:31 följande:

    Hej!

    Gick in och hoppades på att hitta en RMC Malmö tråd, så glad att jag gjorde det.

    Vi har försökt i snart 4 år, sökt hjälp efter 1 år, men har inte haft rätt att få hjälp förrän jag fyllde 25 nu i augusti. Otroligt påfrestande. Vi lämnade prover i juni, fick tid för en första undersökning i slutet av augusti. Eftersom att jag har endometrios blev jag satt på enanton nu medan vi väntar på de läkarbesök vi ska på innan ivf ska starta.

    Igår fick jag hem ett brev där det stod att jag om ca 3 månader kommer få tid till RMC ivf, ni som gått igenom ivf i Malmö, vad innebär detta besöket?


    Men hej, välkommen!

    Jag står i kö till IVF på RMC så kan inte säga något om besöket ur egen erfarenhet. Men om du scrollar upp lite i tråden så har en tjej där skrivit om inskrivningssamtalet :) 
  • Aryzza
    mallanbus skrev 2019-10-03 10:05:31 följande:

    Hej!

    Gick in och hoppades på att hitta en RMC Malmö tråd, så glad att jag gjorde det.

    Vi har försökt i snart 4 år, sökt hjälp efter 1 år, men har inte haft rätt att få hjälp förrän jag fyllde 25 nu i augusti. Otroligt påfrestande. Vi lämnade prover i juni, fick tid för en första undersökning i slutet av augusti. Eftersom att jag har endometrios blev jag satt på enanton nu medan vi väntar på de läkarbesök vi ska på innan ivf ska starta.

    Igår fick jag hem ett brev där det stod att jag om ca 3 månader kommer få tid till RMC ivf, ni som gått igenom ivf i Malmö, vad innebär detta besöket?


    Kan skriva igen :) första samtalet gick vi igenom svaren på vår utredning som var gjord på annat ställe. Fick göra ett vaginalt ultraljud för att kolla runt där inne. Har man gjort utredningen på RMC hoppas kanske detta steg. Sen valde läkaren vilken medicin man skulle få och hur mycket och vilka dagar man ska börja med sprutor osv.

    Vi valde att vara med i en studie och fick medicin lottad till oss.

    Sen fick vi träffa en sköterska som visar hur man gör med alla sprutor. Jag har tagit menopur 150, fyremadel för att stoppa äggloss och därefter ovitrelle för att mogna äggen för äggplock.

    Därefter får man gå hem och nästa gång man får mens anmäler man via 1177. De kan neka en två ggr och tredje gången är man garanterad en plats.

    Vi lyckades otroligt nog på första försöket och jag är i v 9 nu:) all personal är UNDERBAR! Stort lycka till med er IVF.
  • Tussss

    Jag går också på RMC Malmö! Så otroligt bra personal. Har precis gjort mitt andra plock och är på ruvardag 3 idag. Håller tummarna, men symptomen är precis som vid mens, och de förra två insättningarna blev det inget, så ah. Ångesten varje gång man går på toaletten.. Död

  • mallanbus
    Aryzza skrev 2019-10-03 11:00:44 följande:

    Kan skriva igen :) första samtalet gick vi igenom svaren på vår utredning som var gjord på annat ställe. Fick göra ett vaginalt ultraljud för att kolla runt där inne. Har man gjort utredningen på RMC hoppas kanske detta steg. Sen valde läkaren vilken medicin man skulle få och hur mycket och vilka dagar man ska börja med sprutor osv.

    Vi valde att vara med i en studie och fick medicin lottad till oss.

    Sen fick vi träffa en sköterska som visar hur man gör med alla sprutor. Jag har tagit menopur 150, fyremadel för att stoppa äggloss och därefter ovitrelle för att mogna äggen för äggplock.

    Därefter får man gå hem och nästa gång man får mens anmäler man via 1177. De kan neka en två ggr och tredje gången är man garanterad en plats.

    Vi lyckades otroligt nog på första försöket och jag är i v 9 nu:) all personal är UNDERBAR! Stort lycka till med er IVF.


    Tack :) Aha, ja vi gick igenom utredningen när vi var där i slutet av augusti. Men antar att vägen efter det blir olika beroende på resultatet av utredningen. Ska ta dessa enanton var 4e vecka 6 gånger för att hamna i kemiskt klimakterie och lugna endometriosen innan ivf startar. Så just nu är det bara att vänta på att få starta för mig.

    Men skönt att höra att ni lyckades på första försöket. Grattis!

    Behöver hålla modet uppe, tänker att jag måste tro på att det ska fungera för att det ska fungera haha
  • mallanbus
    Snurre skrev 2019-10-03 10:15:45 följande:

    Men hej, välkommen!

    Jag står i kö till IVF på RMC så kan inte säga något om besöket ur egen erfarenhet. Men om du scrollar upp lite i tråden så har en tjej där skrivit om inskrivningssamtalet :) 


    Men nu när jag tänker efter är det kanske bekräftelse på att vi också står i kö till ivf jag fick hem. Att de satte igång enanton-behandlingen under tiden vi ändå skulle vänta.

    Har du varit på något första besök, lämnat prover osv?
  • Aryzza
    mallanbus skrev 2019-10-03 21:17:00 följande:

    Tack :) Aha, ja vi gick igenom utredningen när vi var där i slutet av augusti. Men antar att vägen efter det blir olika beroende på resultatet av utredningen. Ska ta dessa enanton var 4e vecka 6 gånger för att hamna i kemiskt klimakterie och lugna endometriosen innan ivf startar. Så just nu är det bara att vänta på att få starta för mig.

    Men skönt att höra att ni lyckades på första försöket. Grattis!

    Behöver hålla modet uppe, tänker att jag måste tro på att det ska fungera för att det ska fungera haha


    Ja så är det säkert. Vi hade ju oförklarligt, alltså ingen anledning till barnlöshet så klart det blir skillnad mot om man har någon ?anledning? till barnlöshet.

    Tack så mycket! Det var lite av en chock men så kul och skönt att slippa härja med fler återföringar osv (förutsatt att bönan stannar kvar så klart). Man har vad jag har förstått bra chans att lyckas via ivf när man har endometrios så klart du ska hålla modet uppe! Jag var ganska negativ till och från under processen och lyckades ju ändå så känn inte så. Det är inget konstigt att bli less ibland. Det är en mycket utdragen process det här, ännu längre för er än för oss t.o.m. Du och ni är superstarka som kommit ända hit och du kommer klara resten också!
  • Snurre
    mallanbus skrev 2019-10-03 21:20:43 följande:
    Men nu när jag tänker efter är det kanske bekräftelse på att vi också står i kö till ivf jag fick hem. Att de satte igång enanton-behandlingen under tiden vi ändå skulle vänta.

    Har du varit på något första besök, lämnat prover osv?
    Ja, men säkert är det så :) 

    Nej, men jag och killen har gjort utredning på annan klinik och blev remitterade till RMC. Jag har PCOS och ägglossar inte av mig själv, fick Letrozol för att stimulera fram ÄL och har ägglossat med hjälp av det men ändå inte hänt något, har gått på Letrozol i 8 cyklar nu. Killen har många men få sperimier av god kvalité och vi har ett utomkvedshavandeskap i bagaget, där jag fick operera bort höger äggledare. 

    Håller tummarna för oss allihop i tråden. Jag har läst om ett par stycken som ringt eller skickat till RMC att de kan komma med kort varsel vid ev. avbokningar, kanske kan vara en idé :)
  • Snurre
    Tussss skrev 2019-10-03 12:58:50 följande:

    Jag går också på RMC Malmö! Så otroligt bra personal. Har precis gjort mitt andra plock och är på ruvardag 3 idag. Håller tummarna, men symptomen är precis som vid mens, och de förra två insättningarna blev det inget, så ah. Ångesten varje gång man går på toaletten.. Död


    Hej och välkommen till tråden :D

    Vad skönt att höra att det är så många som tycker om personalen, det lugnar! Hur lång tid tog det för dig från remiss skickad till faktiskt besök? 

    åå hoppas hoppas, lycka till
Svar på tråden RMC Malmö höst 2019