• Snurre

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • mariagejan

    O


    Snurre skrev 2019-10-27 10:20:48 följande:

    Ah, appen eller ÄL-test? Jag har lagt appen åt sidan, tyckte aldrig att den stämde, tror ifs att det var mitt fel - hade svårt att trampa precis när jag vaknat, är en sånär snoozare - av råge!! Haha!!

    Oavsett så håller jag tummarna!! Inget nytt från klinikerna då?

    Ja, på onsdag..så nervös! Vill ju verkligen tro att det har funkat på riktigt denna gång så vi slipper, haha!! Usch känner mig rent löjligt hoppfull, förstår inte ens hur jag kan tro att det skulle funka denna gång..och otacksam, mot ivf då..för att jag inte vill, vill bara ha utfallet inte själva processen..haha girig kanske är bättre ord!!


    Natural cycles appen har nu detekterat till ÄL till i tisdags 22 körde både ÄL test & app så känns säkert.

    Har inga symptom förutom molvärk från och till som små hugg i sidorna men annars inget. Så har jag inför varje mens. Så får se, får alltid sjuuuukt ömma och svullna bröst inför mens så får se när det kommer om det känns likadant.

    Åh så spännande ja håller med ser ej fram emot processen men resultatet men det är ju självklart så inget att ha dåligt samvete.

    Jag ska ha mens den fjärde så jag börjar sprutor dagen efter mensen. Spännande att följa er på onsdag du måste skriva här efter!

    Så kul vi är så nära samtidigt :)
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-10-28 09:23:21 följande:

    O


    Natural cycles appen har nu detekterat till ÄL till i tisdags 22 körde både ÄL test & app så känns säkert.

    Har inga symptom förutom molvärk från och till som små hugg i sidorna men annars inget. Så har jag inför varje mens. Så får se, får alltid sjuuuukt ömma och svullna bröst inför mens så får se när det kommer om det känns likadant.

    Åh så spännande ja håller med ser ej fram emot processen men resultatet men det är ju självklart så inget att ha dåligt samvete.

    Jag ska ha mens den fjärde så jag börjar sprutor dagen efter mensen. Spännande att följa er på onsdag du måste skriva här efter!

    Så kul vi är så nära samtidigt :)
    Åå, men hoppashoppas att det kan vara vår tur! Amen visst är det svårt, jag ar en massa symtom som känns som det är samma vis mens och graviditet. Så jag litar inte på mina symptom, de mesta kan vara hitte-på ändå, haha! Typ att jag inbillar mig, känt att man inte vågar ta sin egen kropp på allvar. 

    Men är du taggad för sprutstart då, hur är känslorna? Förstår att det klart är blandade? 

    Jag ska ha mens dem 5, (haha), sjukt nära!!

    Ja, lovar att skriva på onsdag :D
  • mariagejan
    Snurre skrev 2019-10-28 10:59:02 följande:

    Åå, men hoppashoppas att det kan vara vår tur! Amen visst är det svårt, jag ar en massa symtom som känns som det är samma vis mens och graviditet. Så jag litar inte på mina symptom, de mesta kan vara hitte-på ändå, haha! Typ att jag inbillar mig, känt att man inte vågar ta sin egen kropp på allvar. 

    Men är du taggad för sprutstart då, hur är känslorna? Förstår att det klart är blandade? 

    Jag ska ha mens dem 5, (haha), sjukt nära!!

    Ja, lovar att skriva på onsdag :D


    Ja samma här plus att man kan ju verkligen bli skengravid så inte lönt.

    Ja ändå taggad på att komma igång känns jobbigt med sprutor och allt ovetande men får läsa igenom processen ordentligt innan och typ hoppas på det bästa haha!

    Shit ja så nära ju hoppas ni får börja sprutor direkt :)
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-10-28 12:01:33 följande:
    Ja samma här plus att man kan ju verkligen bli skengravid så inte lönt.

    Ja ändå taggad på att komma igång känns jobbigt med sprutor och allt ovetande men får läsa igenom processen ordentligt innan och typ hoppas på det bästa haha!

    Shit ja så nära ju hoppas ni får börja sprutor direkt :)
    Haha, men precis.. skengravid vill man ju inte bli!!

    Men skönt att du är taggad! Jag tror att man målar upp en bild framför sig av ett ständigt elände, och det är säkert skit jobbet men man bara måste(!!!!) igenom det. 

    Ja, men hur kul om vi blivit så synkade? haha!!!! KUL!
  • Aryzza
    mariagejan skrev 2019-10-28 12:01:33 följande:

    Ja samma här plus att man kan ju verkligen bli skengravid så inte lönt.

    Ja ändå taggad på att komma igång känns jobbigt med sprutor och allt ovetande men får läsa igenom processen ordentligt innan och typ hoppas på det bästa haha!

    Shit ja så nära ju hoppas ni får börja sprutor direkt :)


    Sprutorna är inte så farligt. Om man inte är extremt nålrädd förstås.. De första man tar känns knappt alls. Fyremadelen är lite värre men tycker nog det gör mer ont att bli stucken i armen :) och som så mycket annat så löser man det när man kommer dit. Vi fick en supertydlig genomgång och en plan och sjuttioelva broschyrer om hur man gör så det löser du galant ska du se!
  • mariagejan
    Aryzza skrev 2019-10-28 14:18:42 följande:

    Sprutorna är inte så farligt. Om man inte är extremt nålrädd förstås.. De första man tar känns knappt alls. Fyremadelen är lite värre men tycker nog det gör mer ont att bli stucken i armen :) och som så mycket annat så löser man det när man kommer dit. Vi fick en supertydlig genomgång och en plan och sjuttioelva broschyrer om hur man gör så det löser du galant ska du se!


    Åh tack <3 känns tryggare nu!

    Jag har alla broschyrer etc och har fått genomgången men det var ju ett tag sen nu haha så har typ glömt!

    Men ska läsa lite så löser det sig! Hur många gånger var du tvungen att ?spontan? åka in för ultra ljud?

    Är orolig för det med jobb och så :/ men man kan ju säga att man ska till tandläkaren och sen jobba hemma kanske på äggklockan för det är väl enda dagen man ska vara hemma hela dagen? :)

    Hur går det för dig nu? Vilken vecka och hur mår du?
  • Aryzza
    mariagejan skrev 2019-10-28 15:04:50 följande:

    Åh tack <3 känns tryggare nu!

    Jag har alla broschyrer etc och har fått genomgången men det var ju ett tag sen nu haha så har typ glömt!

    Men ska läsa lite så löser det sig! Hur många gånger var du tvungen att ?spontan? åka in för ultra ljud?

    Är orolig för det med jobb och så :/ men man kan ju säga att man ska till tandläkaren och sen jobba hemma kanske på äggklockan för det är väl enda dagen man ska vara hemma hela dagen? :)

    Hur går det för dig nu? Vilken vecka och hur mår du?


    Jo jag hade fyra månader mellan genomgången och sprutstart så jag var skitnervös att ha glömt allt men broschyrerna är jättebra. Jag gjorde 2 UL under spruttiden. Ett efter nån vecka och ytterligare ett typ tre dagar efter det. Och det gick fort och sen tillbaka till jobb.

    Äggplocket ska du vara hemma hela dagen precis och helst inte själv. Jag hade nog inte räknat med att kunna jobba efter äggplocket även om du så klart kan försöka och förstår om det behövs. Jag var väldigt påverkad och matt av medicinerna efteråt så låg på soffan resten av dagen. Mot kvällen var jag också svullen och öm som... i magen.

    Jag är i v 13 (12+0) och så glad för att ha kommit ända hit! Nästa måndag är det KUB :) så nervöst, drömde för ett tag sen att vi va på kub och det var tomt. Vilket det så klart inte är, men ändå. Jag mår fortfarande rätt kass. Har fått medicin mot illamående men den hjälper inte så mkt så skiter i den. Min man hävdar att det syns lite men det vet jag inte om jag tycker.

    Lycka till med sprutstart och hoppas att du slipper det helt och hållet, du har ju denna chansen också:)
  • Snurre
    Snurre skrev 2019-10-28 10:59:02 följande:

    Åå, men hoppashoppas att det kan vara vår tur! Amen visst är det svårt, jag ar en massa symtom som känns som det är samma vis mens och graviditet. Så jag litar inte på mina symptom, de mesta kan vara hitte-på ändå, haha! Typ att jag inbillar mig, känt att man inte vågar ta sin egen kropp på allvar. 

    Men är du taggad för sprutstart då, hur är känslorna? Förstår att det klart är blandade? 

    Jag ska ha mens dem 5, (haha), sjukt nära!!

    Ja, lovar att skriva på onsdag :D


    Okej!!!! Sammanfattning lyder:

    Jag har mycket äggreserver, där av låg dos 112,5 tror jag det var. Ska räkna med några extra vul på grund av risk för överstimulering. Men så bra läkare, Sara hette hon, rak men mild - just så jag vill ha det! Jag kommer börja dag 2-3, och har tidigaste vul dag 5 där det bestäms om vi ska ändra dos och när nästa vul blir samt vidare plan då.

    Och sprutorna, nu har jag ju inte tagit någon än, men jag trodde att de skulle se värre ut! Men mycket att ha koll på med blandningar och grejer! Vilka ska du ta?

    Ev så kan jag börja (OCH DÅ NÄSTA VECKA, AHhh) om mensen kommer på måndag, för då var det inga problem innan vår resa menade de på! Så vi får väl se! Åh skit nervös för plocket redan nu, aj aj aj. Känns inte som det är så behagligt.

    Läkaren kunde se på dagens vul att jag haft ÄL, 2 ägg hade lossat!! Frågade inte, men hon hade väl knappast kunna se om det vore nått?

    Vilken dag startar du, tror du?
  • Snurre
    mariagejan skrev 2019-10-28 09:23:21 följande:

    O


    Natural cycles appen har nu detekterat till ÄL till i tisdags 22 körde både ÄL test & app så känns säkert.

    Har inga symptom förutom molvärk från och till som små hugg i sidorna men annars inget. Så har jag inför varje mens. Så får se, får alltid sjuuuukt ömma och svullna bröst inför mens så får se när det kommer om det känns likadant.

    Åh så spännande ja håller med ser ej fram emot processen men resultatet men det är ju självklart så inget att ha dåligt samvete.

    Jag ska ha mens den fjärde så jag börjar sprutor dagen efter mensen. Spännande att följa er på onsdag du måste skriva här efter!

    Så kul vi är så nära samtidigt :)
    Amen!!! Såg att jag citerat mig själv, haha!!!!

    Okej!!!! Sammanfattning lyder:

    Jag har mycket äggreserver, där av låg dos 112,5 tror jag det var. Ska räkna med några extra vul på grund av risk för överstimulering. Men så bra läkare, Sara hette hon, rak men mild - just så jag vill ha det! Jag kommer börja dag 2-3, och har tidigaste vul dag 5 där det bestäms om vi ska ändra dos och när nästa vul blir samt vidare plan då.

    Och sprutorna, nu har jag ju inte tagit någon än, men jag trodde att de skulle se värre ut! Men mycket att ha koll på med blandningar och grejer! Vilka ska du ta?

    Ev så kan jag börja (OCH DÅ NÄSTA VECKA, AHhh) om mensen kommer på måndag, för då var det inga problem innan vår resa menade de på! Så vi får väl se! Åh skit nervös för plocket redan nu, aj aj aj. Känns inte som det är så behagligt.

    Läkaren kunde se på dagens vul att jag haft ÄL, 2 ägg hade lossat!! Frågade inte, men hon hade väl knappast kunna se om det vore nått?

    Vilken dag startar du, tror du?
  • mariagejan
    Snurre skrev 2019-11-01 10:26:31 följande:

    Amen!!! Såg att jag citerat mig själv, haha!!!!

    Okej!!!! Sammanfattning lyder:

    Jag har mycket äggreserver, där av låg dos 112,5 tror jag det var. Ska räkna med några extra vul på grund av risk för överstimulering. Men så bra läkare, Sara hette hon, rak men mild - just så jag vill ha det! Jag kommer börja dag 2-3, och har tidigaste vul dag 5 där det bestäms om vi ska ändra dos och när nästa vul blir samt vidare plan då.

    Och sprutorna, nu har jag ju inte tagit någon än, men jag trodde att de skulle se värre ut! Men mycket att ha koll på med blandningar och grejer! Vilka ska du ta?

    Ev så kan jag börja (OCH DÅ NÄSTA VECKA, AHhh) om mensen kommer på måndag, för då var det inga problem innan vår resa menade de på! Så vi får väl se! Åh skit nervös för plocket redan nu, aj aj aj. Känns inte som det är så behagligt.

    Läkaren kunde se på dagens vul att jag haft ÄL, 2 ägg hade lossat!! Frågade inte, men hon hade väl knappast kunna se om det vore nått?

    Vilken dag startar du, tror du?


    Amen wow!!!

    Grattis nu närmar det sig!!!

    Jag ska ta fyrmadel & gonal f kommer inte ihåg hur mycket ska kolla pappren!

    Så skönt hon kändes bra och grymt kör denna gången nästa vecka om ni kan NU JÄVLAR!

    Jag ska ha min mens måndag så kommer ev börja tisdag hahah så det är samtidigt då!

    Vi kör denna privat sen fick vi papper till rmc statlig 21 november så lyckas vi inte privat nästa vecka kör vi statligt i december!

    HEJA OSS <3
Svar på tråden RMC Malmö höst 2019