• Thu 15 Aug 2019 13:44
    6208 visningar
    188 svar
    188
    6208

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Fri 1 Nov 2019 13:59
    mariagejan skrev 2019-11-01 11:40:27 följande:
    Amen wow!!!

    Grattis nu närmar det sig!!!

    Jag ska ta fyrmadel & gonal f kommer inte ihåg hur mycket ska kolla pappren!

    Så skönt hon kändes bra och grymt kör denna gången nästa vecka om ni kan NU JÄVLAR!

    Jag ska ha min mens måndag så kommer ev börja tisdag hahah så det är samtidigt då!

    Vi kör denna privat sen fick vi papper till rmc statlig 21 november så lyckas vi inte privat nästa vecka kör vi statligt i december!

    HEJA OSS <3
    Men tack, så spänd och rädd - det är verkligen en riktig känslo-berg och dalbana!

    Amen helt galet, hoppas vi får börja på samma dag!! Så skönt å dela detta! 

    MEGA STORT HEJA OSS <3
  • Sun 3 Nov 2019 16:25
    Snurre skrev 2019-11-01 13:59:30 följande:

    Men tack, så spänd och rädd - det är verkligen en riktig känslo-berg och dalbana!

    Amen helt galet, hoppas vi får börja på samma dag!! Så skönt å dela detta! 

    MEGA STORT HEJA OSS <3


    Herregud jag är gravid :)))))

    Jag dör :) så lycklig! Tog ett test precis är bortrest och vill berätta för min man när jag kommer hem!

    Så. CHOCKAD!!!!!

    Alla symptom var detsamma enda skillnaden var att det ömma i brösten försvann häromdagen och kom tillbaka efter en dag och sen kräktes jag helt spontant en gång skit konstigt!

    Hoppas bara det går hela vägen nu!!!!

    Jag tänker så på dig och håller alla mina tummar att november är din månad också <3
  • Sun 3 Nov 2019 18:33
    mariagejan skrev 2019-11-03 16:25:24 följande:

    Herregud jag är gravid :)))))

    Jag dör :) så lycklig! Tog ett test precis är bortrest och vill berätta för min man när jag kommer hem!

    Så. CHOCKAD!!!!!

    Alla symptom var detsamma enda skillnaden var att det ömma i brösten försvann häromdagen och kom tillbaka efter en dag och sen kräktes jag helt spontant en gång skit konstigt!

    Hoppas bara det går hela vägen nu!!!!

    Jag tänker så på dig och håller alla mina tummar att november är din månad också <3


    WOW! Grattis!! Håller alla tummar för att det går hela vägen:D
  • Mon 4 Nov 2019 19:06
    mariagejan skrev 2019-11-03 16:25:24 följande:

    Herregud jag är gravid :)))))

    Jag dör :) så lycklig! Tog ett test precis är bortrest och vill berätta för min man när jag kommer hem!

    Så. CHOCKAD!!!!!

    Alla symptom var detsamma enda skillnaden var att det ömma i brösten försvann häromdagen och kom tillbaka efter en dag och sen kräktes jag helt spontant en gång skit konstigt!

    Hoppas bara det går hela vägen nu!!!!

    Jag tänker så på dig och håller alla mina tummar att november är din månad också <3


    Åå wow, stort grattis och all all all lycka till!!!!
  • Mon 4 Nov 2019 19:48

    Vart på KUB idag och sett en liten plutt som verkade må bra och som höll för ögonen nästan hela stunden vi var där:)

  • Thu 7 Nov 2019 06:09

    [quote=80010565][quote-nick]Snurre skrev 2019-11-04 19:06:05 följande:[/quote-nick]Åå wow, stort grattis och all all all lycka till!!!![/

    Tusen tack känns så overkligt!

    Hur Hr det gått för er i veckan? Har du börjat med sprutorna?

  • Fri 8 Nov 2019 08:15
    mariagejan skrev 2019-11-07 06:09:54 följande:

    [quote=80010565][quote-nick]Snurre skrev 2019-11-04 19:06:05 följande:[/quote-nick]Åå wow, stort grattis och all all all lycka till!!!![/

    Tusen tack känns så overkligt!

    Hur Hr det gått för er i veckan? Har du börjat med sprutorna?


    Började med sprutor i går och är totalt livrädd inför plock, får mest bara pankikänslor när jag tänker på det. 

    Hur mår du?
  • Fri 8 Nov 2019 09:09
    Snurre skrev 2019-11-08 08:15:15 följande:

    Började med sprutor i går och är totalt livrädd inför plock, får mest bara pankikänslor när jag tänker på det. 

    Hur mår du?


    Äggplocket var obekvämt men var bara en gång det gjorde ont så jag ryckte till. Då fick jag mer smärtstillande. Du fixar det!
  • Fri 8 Nov 2019 13:47
    Aryzza skrev 2019-11-08 09:09:21 följande:
    Äggplocket var obekvämt men var bara en gång det gjorde ont så jag ryckte till. Då fick jag mer smärtstillande. Du fixar det!
    Ja, alltså jag vet inte vad jag är rädd för, jag är inte så rädd för att det ska göra ont utan mest mina egna känslor tror jag - jag har en tendens att få lite panik vid diverse ingrepp. Fått hos tandläkaren, vid andra operationer eller ingrepp..så hoppas jag får mycket lugnande!! Haha..

    Fick du känningar snabbt av sprutorna? Alltså jag har ju bara tagit igår kväll men han sörens mensvärk, eller den närmsta definitionen jag kommer på.. hugger och maler långt ner i magen...
  • Fri 8 Nov 2019 14:45
    Snurre skrev 2019-11-08 13:47:33 följande:

    Ja, alltså jag vet inte vad jag är rädd för, jag är inte så rädd för att det ska göra ont utan mest mina egna känslor tror jag - jag har en tendens att få lite panik vid diverse ingrepp. Fått hos tandläkaren, vid andra operationer eller ingrepp..så hoppas jag får mycket lugnande!! Haha..

    Fick du känningar snabbt av sprutorna? Alltså jag har ju bara tagit igår kväll men han sörens mensvärk, eller den närmsta definitionen jag kommer på.. hugger och maler långt ner i magen...


    Usch det låter jobbigt. Jag fick lugnande både i tablettform innan och intravenöst när jag la mig på britsen så jag var väldigt chill, hoppas du känner samma!

    Jag har för mig jag kände efter bara två dagar, hade inte mensvärk men mådde illa och blev väldigt dimmig i huvudet. Det blev tyvärr inte bättre för mig men det gick ju i alla fall över typ direkt när jag slutade med sprutorna.
Svar på tråden RMC Malmö höst 2019