• Thu 15 Aug 2019 13:44
    6196 visningar
    188 svar
    188
    6196

    RMC Malmö höst 2019

    Hittar ingen ny, aktuell tråd. Jag har en remiss påväg till RMC i Malmö, efter 6 kurer med Letrozol, med ägglossning men ingen graviditet. Jag har PCOS och killen många spermier men inte lika många med god kvalité.

    Någon som vill följas åt? Kanske är du också i början av IVF?

  • Svar på tråden RMC Malmö höst 2019
  • Fri 8 Nov 2019 14:54
    Aryzza skrev 2019-11-08 14:45:22 följande:
    Usch det låter jobbigt. Jag fick lugnande både i tablettform innan och intravenöst när jag la mig på britsen så jag var väldigt chill, hoppas du känner samma!

    Jag har för mig jag kände efter bara två dagar, hade inte mensvärk men mådde illa och blev väldigt dimmig i huvudet. Det blev tyvärr inte bättre för mig men det gick ju i alla fall över typ direkt när jag slutade med sprutorna.
    mm, äh, nu finns det ju ingen återvändo..bara å göra,.får tänka på det möjliga utfallet.

    Okej, mm.. äh, känner egentligen att bara det funkar så är vad som helst värt det.

    Hur mår du i din graviditet nu?
  • Fri 8 Nov 2019 15:08
    Snurre skrev 2019-11-08 14:54:50 följande:

    mm, äh, nu finns det ju ingen återvändo..bara å göra,.får tänka på det möjliga utfallet.

    Okej, mm.. äh, känner egentligen att bara det funkar så är vad som helst värt det.

    Hur mår du i din graviditet nu?


    Ja precis, när man först får plusset så är allt värt det :) när man förhoppningvis får slutresultatet så blir det säkert ännu mer värt det. Det är också så kort period. Jag sprutade ju länge och det var väl typ 14-15 dagar eller ngt.

    Jag har börjat må bättre, så himla skönt! Nu är det stunder under dagen jag mår illa istället för hela dagarna. Inte särskilt trött heller mer än vanlig hösttrötthet. Och var väldigt skönt för psyket att få se att bönan lever och få bra på KUB.
  • Sat 9 Nov 2019 09:59
    Snurre skrev 2019-11-08 08:15:15 följande:

    Började med sprutor i går och är totalt livrädd inför plock, får mest bara pankikänslor när jag tänker på det. 

    Hur mår du?


    Går sprutorna bra?

    Ja jag förstår dig hundra procent men försök mätbara fokusera på målet men vet det är svårt. Jag tror dessutom man blir uppskrämd av familjeliv för alla skriver hur ont det gör. Det är som den äggledarskäljningen jag var sååå nervös för alla på FL skrev hur det gjorde men kände seriöst ingenting! Hoppas det går bra! <3

    Jag mår bra mår illa från och till men är så glad men svårt att fatta och ta in liksom!
  • Wed 13 Nov 2019 11:19
    Aryzza skrev 2019-11-08 15:08:53 följande:
    Ja precis, när man först får plusset så är allt värt det :) när man förhoppningvis får slutresultatet så blir det säkert ännu mer värt det. Det är också så kort period. Jag sprutade ju länge och det var väl typ 14-15 dagar eller ngt.

    Jag har börjat må bättre, så himla skönt! Nu är det stunder under dagen jag mår illa istället för hela dagarna. Inte särskilt trött heller mer än vanlig hösttrötthet. Och var väldigt skönt för psyket att få se att bönan lever och få bra på KUB.
    Men vad skönt att du mår bättre! Och att ni fått se, så himla roligt!
  • Wed 13 Nov 2019 11:21
    mariagejan skrev 2019-11-09 09:59:09 följande:
    Går sprutorna bra?

    Ja jag förstår dig hundra procent men försök mätbara fokusera på målet men vet det är svårt. Jag tror dessutom man blir uppskrämd av familjeliv för alla skriver hur ont det gör. Det är som den äggledarskäljningen jag var sååå nervös för alla på FL skrev hur det gjorde men kände seriöst ingenting! Hoppas det går bra! <3

    Jag mår bra mår illa från och till men är så glad men svårt att fatta och ta in liksom!
    Nja, ingen vidare.. var på vul i måndags och ingenting hade växt till sig. jag fick ju en låg dos, 112,5 med tanke på min pcos och risken för överstimulering, dosen var ju uppenbarligen för låg, hur som så höjdes den till 131, och nytt vul imorgon. Så hoppas hoppas att det växt till sig! Börjar med fyremadelen idag. 

    Är så sjukt nojig över att inget växt till sig för jag känner ingenting direkt :(

    Skönt ändå att du mår relativt bra! Klart svårt att få in, men så himla roligt!!
  • Wed 13 Nov 2019 14:03
    Snurre skrev 2019-11-13 11:21:23 följande:

    Nja, ingen vidare.. var på vul i måndags och ingenting hade växt till sig. jag fick ju en låg dos, 112,5 med tanke på min pcos och risken för överstimulering, dosen var ju uppenbarligen för låg, hur som så höjdes den till 131, och nytt vul imorgon. Så hoppas hoppas att det växt till sig! Börjar med fyremadelen idag. 

    Är så sjukt nojig över att inget växt till sig för jag känner ingenting direkt :(

    Skönt ändå att du mår relativt bra! Klart svårt att få in, men så himla roligt!!


    Håller alla tummar för imorgon!! Det går säkert bra:)
  • Sat 16 Nov 2019 17:10
    Snurre skrev 2019-11-13 11:21:23 följande:

    Nja, ingen vidare.. var på vul i måndags och ingenting hade växt till sig. jag fick ju en låg dos, 112,5 med tanke på min pcos och risken för överstimulering, dosen var ju uppenbarligen för låg, hur som så höjdes den till 131, och nytt vul imorgon. Så hoppas hoppas att det växt till sig! Börjar med fyremadelen idag. 

    Är så sjukt nojig över att inget växt till sig för jag känner ingenting direkt :(

    Skönt ändå att du mår relativt bra! Klart svårt att få in, men så himla roligt!!


    Åh förstår, hur Hr det gått nu? Håller alla tummar och tår :)
  • Sat 16 Nov 2019 17:54
    mariagejan skrev 2019-11-16 17:10:15 följande:
    Åh förstår, hur Hr det gått nu? Håller alla tummar och tår :)
    Skit......har varit på vul idag och vår ivf avbröts. Jag var ju på vul i torsdags, fanns bara tre äggblåsor så dosen höjdes ytterligare till 150. Men på vulet idag så hade det inte utvecklats nå mer. Dosen var alltså alldeles för låg från början och nu har det gått för långt för att höja igen så vi fick två alternativ, antigen plocka de tre små eller avbryta, vi blev starkt rådda att avbryta med tanke på att "jag har så mycket potential" dvs, med tanke på alla äggblåsor jag har tyckte de att det var bortkastat att plocka dessa. Så vi avbröt.. känns bara som jag sprutat i 10 dar för det här liksom? ah, blir så trött på att det aldrig funkar, alltid motgångar. 

    Hoppas ni har det bra
  • Sat 16 Nov 2019 20:06
    Snurre skrev 2019-11-16 17:54:01 följande:

    Skit......har varit på vul idag och vår ivf avbröts. Jag var ju på vul i torsdags, fanns bara tre äggblåsor så dosen höjdes ytterligare till 150. Men på vulet idag så hade det inte utvecklats nå mer. Dosen var alltså alldeles för låg från början och nu har det gått för långt för att höja igen så vi fick två alternativ, antigen plocka de tre små eller avbryta, vi blev starkt rådda att avbryta med tanke på att "jag har så mycket potential" dvs, med tanke på alla äggblåsor jag har tyckte de att det var bortkastat att plocka dessa. Så vi avbröt.. känns bara som jag sprutat i 10 dar för det här liksom? ah, blir så trött på att det aldrig funkar, alltid motgångar. 

    Hoppas ni har det bra


    Usch så trist! Beklagar. Men får du ta ovitrelle och så ändå och försöka naturligt iaf? Tre är ju då ganska god chans på naturlig väg :)
  • Mon 18 Nov 2019 07:55
    Aryzza skrev 2019-11-16 20:06:03 följande:
    Usch så trist! Beklagar. Men får du ta ovitrelle och så ändå och försöka naturligt iaf? Tre är ju då ganska god chans på naturlig väg :)
    Nej, väntar på naturlig äl - skulle hända måndag/tisdag. Blev rådd att ha skydd, kändes som ett hån...det har ju funkat så många gånger innan liksom..de vill ju undvika flerböd. 

    äh, alltihop känns bara som ett stort finger i ansiktet. 
  • Tue 19 Nov 2019 06:47
    Snurre skrev 2019-11-16 17:54:01 följande:

    Skit......har varit på vul idag och vår ivf avbröts. Jag var ju på vul i torsdags, fanns bara tre äggblåsor så dosen höjdes ytterligare till 150. Men på vulet idag så hade det inte utvecklats nå mer. Dosen var alltså alldeles för låg från början och nu har det gått för långt för att höja igen så vi fick två alternativ, antigen plocka de tre små eller avbryta, vi blev starkt rådda att avbryta med tanke på att "jag har så mycket potential" dvs, med tanke på alla äggblåsor jag har tyckte de att det var bortkastat att plocka dessa. Så vi avbröt.. känns bara som jag sprutat i 10 dar för det här liksom? ah, blir så trött på att det aldrig funkar, alltid motgångar. 

    Hoppas ni har det bra


    Åh fy fan vad frustrerande :( fattar verkligen att det känns surt men bra ni avbröt ändå och kör när det är högst chans istället! Håller verkligen alla tummar och tår att nästa blir er tur <3
  • Tue 19 Nov 2019 06:55
    Snurre skrev 2019-11-18 07:55:21 följande:

    Nej, väntar på naturlig äl - skulle hända måndag/tisdag. Blev rådd att ha skydd, kändes som ett hån...det har ju funkat så många gånger innan liksom..de vill ju undvika flerböd. 

    äh, alltihop känns bara som ett stort finger i ansiktet. 


    Fy så tråkigt! Förstår verkligen frustrationen. Mm skydda sig. Visstvisst... har ju behövts innan som du säger.

    Sen är det ju bättre att inte ?slösa? ett försök på dåligt resultat men jag vet hur jävla less jag hade blivit om det hade hänt oss. Ni får försöka ladda om och hoppas på nästa försök som kommer ge bättre resultat. Och man får vara ledsen och skitförbannad ett tag också!
  • Sun 15 Dec 2019 19:31

    Hej,

    Är helt ny här och vet inte om den här tråden är aktuell längre men jag testar. I början av förra veckan skickades vår remiss för IVF till RMC. Vi har gjort utredningen på ett annat ställe och man hittar inget fel på oss. Såg idag på 1177 att de tagit emot vår remiss. Hur lång tid tog det för er att bli kallade från det att remissen tagits emot? Jag blir galen av att allt ska ta sån tid...

  • Sun 15 Dec 2019 19:57
    agnianits skrev 2019-12-15 19:31:43 följande:

    Hej,

    Är helt ny här och vet inte om den här tråden är aktuell längre men jag testar. I början av förra veckan skickades vår remiss för IVF till RMC. Vi har gjort utredningen på ett annat ställe och man hittar inget fel på oss. Såg idag på 1177 att de tagit emot vår remiss. Hur lång tid tog det för er att bli kallade från det att remissen tagits emot? Jag blir galen av att allt ska ta sån tid...


    Hej.

    Vi var på första mötet ganska exakt två månader efter att remissen skickats. Kallelsen kom kanske tre veckor innan mötet? Minns inte exakt.. Det är en långsam process och det är skitjobbigt och tråkigt men det är ju tyvärr inte något man kan göra åt :/
  • Mon 16 Dec 2019 10:58
    Aryzza skrev 2019-12-15 19:57:54 följande:

    Hej.

    Vi var på första mötet ganska exakt två månader efter att remissen skickats. Kallelsen kom kanske tre veckor innan mötet? Minns inte exakt.. Det är en långsam process och det är skitjobbigt och tråkigt men det är ju tyvärr inte något man kan göra åt :/


    Okej, då är det bara att vänta. Ringde dit imorse och frågade lite kring hur det funkade och som jag förstod så är det att kallelsen kommer inom tre månader, inte att man gör första besöket inom tre månader. Hoppas det går snabbare än så. Sa att vi gärna tar avbokade tider och kommer med kort varsel. Men antar att det bara är att vänta. De sa också att de tian bli aktuellt med inseminationer först, innan IVF. Men vi har redan testat det och vill inte göra fler.
  • Mon 16 Dec 2019 13:08
    agnianits skrev 2019-12-16 10:58:44 följande:

    Okej, då är det bara att vänta. Ringde dit imorse och frågade lite kring hur det funkade och som jag förstod så är det att kallelsen kommer inom tre månader, inte att man gör första besöket inom tre månader. Hoppas det går snabbare än så. Sa att vi gärna tar avbokade tider och kommer med kort varsel. Men antar att det bara är att vänta. De sa också att de tian bli aktuellt med inseminationer först, innan IVF. Men vi har redan testat det och vill inte göra fler.


    Ja precis, de ska ju följa vårdgarantin så man blir kallad inom tre månader. Sen så är det ju tyvärr så att de får neka er två ggr efter första besöket med sprutstart och så om de inte har plats. Sen är man garanterad att få börja. Vi blev nekade två ggr men vet andra som fått börja första mensen så det gäller att ha lite tur.

    Vi behövde inte testa inseminationer först. Låter ju konstigt att ni ska behöva det om ni redan gjort, oddsen att lyckas blir ju sämre ju fler man gör. Men det borde ju finnas dokumenterat om ni gjort så påpeka det om de vill ni ska göra det först. Stort lycka till, och fråga gärna mer om det är ngt du undrar :)

    Personalen på RMC i Malmö är fantastisk, har vart så nöjd även om allt tagit sån himla tid..
  • Sat 4 Jan 2020 14:57

    Hej

    2019-12-30 vår remiss har skickat till Malmö :)) äntligen händer något... så nu vi bara vänta när dem ska kalla oss på första besök :) Hoppas detta ska ta inte så långt tid.

    Tyvärr måste vi gå genom IVF på grund av utomkved 23/10 gjorde titthålsoperation och blir av båda äggledare.

    Kram

  • Sun 5 Jan 2020 23:10

    Hej. Helt ny här jag med.

    Fått veta innan jul att efter 1,5år av uteblivet syskon trots idoga försök troligen beror på högt DFI hos min sambo. Någon här som har sådana erfarenheter?

    Tydligen testas bara just DFI parametern på RMC i Malmö.

    1 miljon frågetecken och sjukt mkt skärmtid sen beskedet!

Svar på tråden RMC Malmö höst 2019