• Sat 17 Aug 2019 14:56
    1098 visningar
    45 svar
    45
    1098

    Lämna 2 katter medans pluggning

    Hej, bor ihop med en sambo idag å 2 katt systrar. Då de inte fungerar i förhållande längre så funderar jag på flytta hem till mig tar givetvis katterna med mig. Men jag är sjukt orolig att de inte klarar sig på dagarna då ja pluggar. Är i plugget måndag onsdag torsdag. Åker då hemifrån 06 40 å kommer hem på kvällen självklart kommer de finnas vatten och Mat framme. Men jag är så orolig att de inte klarar sig. Därav e ja rädd för flytta isär med med min sambo. Men de börjar gå för långt nu att min mag katarr har kommit tillbaka och de går inte bo ihop längre... MEN jag tänker på katterna OXÅ Då dom är mina allt .. gör allt för att dom ska ha de bra jag pluggar till undersköterska .. snälla ha ni nått råd ??? Jag går under snart och behöver verkligen flytta hem till mig igen med mina missor. Dom är 18 veckor.

  • Svar på tråden Lämna 2 katter medans pluggning
  • Sat 17 Aug 2019 15:07
    #1

    Tror inte du behöver oroa dig alls då jag förutsätter att katterna har stimulation (leksaker och kanske kan du sätta på tvn en stund när du går på en youtube-kanal med kattvideor på fåglar och möss som de brukar gilla), sällskap av varandra, mat och vatten samt nåt ställe att vila på. Katter anpassar sig till sina mattor/hussar så ni får leka och kela när du är hemma. Men om du är jätteorolig så finns kameror du kan ha hemma alternativt kanske du har nån fin granne som kan kika till dem mitt på dagen. Lycka till med plugget och kissarna :)

  • Sat 17 Aug 2019 15:08
    #2

    De klarar sig. Oroa dig inte. Se till så de har lite att aktivera sig med, bollar, klätterträd, titta ut genom fönstret osv. Jag har också två syskonkatter och ibland långa arbetsdagar men de fixar det fint. De har ju varandra. :)

  • neverp­reggo
    Sat 17 Aug 2019 15:13
    #3

    Lär inte vara något problem alls. Det enda är väl att de skulle kunna råka busa sönder något då de är kattungar. Inget ovanligt att lämna katter över dagen.

  • Sat 17 Aug 2019 15:18
    #4

    Okej tack för svaren alla :)

    Är ju jätte orolig för dom :( dom är mina allt.. Dom kommer ha leksaker å klös brädor samt kunna kolla ut igenom fönstren...

  • Sat 17 Aug 2019 15:19
    #5
    neverpreggo skrev 2019-08-17 15:13:36 följande:

    Lär inte vara något problem alls. Det enda är väl att de skulle kunna råka busa sönder något då de är kattungar. Inget ovanligt att lämna katter över dagen.


    Okej nej precis men är ju orolig som sagt :L
  • Sat 17 Aug 2019 15:19
    #6
    Totinona11 skrev 2019-08-17 15:07:33 följande:

    Tror inte du behöver oroa dig alls då jag förutsätter att katterna har stimulation (leksaker och kanske kan du sätta på tvn en stund när du går på en youtube-kanal med kattvideor på fåglar och möss som de brukar gilla), sällskap av varandra, mat och vatten samt nåt ställe att vila på. Katter anpassar sig till sina mattor/hussar så ni får leka och kela när du är hemma. Men om du är jätteorolig så finns kameror du kan ha hemma alternativt kanske du har nån fin granne som kan kika till dem mitt på dagen. Lycka till med plugget och kissarna :)


    Okej Ja ja får skaffa kamera :P
  • Sat 17 Aug 2019 15:37
    #7

    De har varandra och klarar sig bra.

  • Sat 17 Aug 2019 16:01
    #8
    Drottningen1970 skrev 2019-08-17 15:37:25 följande:

    De har varandra och klarar sig bra.


    Okej ????
  • Sat 17 Aug 2019 16:09
    #9

    Jag jobbar heltid och lämnar då min kisse ensam hemma över dagen och det funkar fint. Självklart har hon mat & vatten så hon klarar sig. Ibland när jag kommer hem får jag intrycket hon mest har sovit och att maten är så gott som orörd. Tror hon anpassar sin dygnsrytm rätt mycket efter mig. Ska understryka jag är hemma mycket med henne, vi umgås, leker, gosar och så. Så jag tror inte alls det ska va nån fara med dina katter heller. Det kommer säkert gå bara bra ska du se.

  • Sat 17 Aug 2019 16:42
    #10

    Så länge de har varandra och saker att leka med (bollar, träd, tunnlar), gärna något spännande att titta på (fågelmatare utanför fönstret t. ex.) och får leka med dig när du kommer hem/innan du går så ska det gå finfint. Katter sover/vilar jättemycket, även om just kattunge-tiden känns som de inte sover alls utan bara har ett läge: BUSA!

Svar på tråden Lämna 2 katter medans pluggning