• Anonym (Yogaf­undera­re)
    Sun 18 Aug 2019 00:45
    1658 visningar
    23 svar
    23
    1658

    Tjejen var så trång att jag knappt fick in ett finger, yoga?

    Hej
    Träffade en tjej i somras när jag semestrade i södra europa. En svenska som var 40+. Hon var super vältränad och sa att hon kör yoga 3 ggr per vecka. När vi hade sex så smekta jag henne med fingrarna och döm om min förvåning vad trång hon var. Jag fick knappt in ett finger i musen, vet inte om hon knep med flit eller om det var att hon inte haft sex på flera år. Någon som varit med om något liknande? Finns något som heter rotlås inom yoga, kan det var det jag kände? Tjejer förklara, pleaseFörvånad

  • Svar på tråden Tjejen var så trång att jag knappt fick in ett finger, yoga?
  • Sun 18 Aug 2019 00:50
    #1
    -1 +3

    Följer! Vill gärna oxå veta, om jag ska skriva in sambon på yoga.... :)

  • Anonym (Kk)
    Sun 18 Aug 2019 01:08
    #2

    Vaginism eller framfall. Eller så knep hon.

  • Anonym (Yogaf­undera­re) Trådstartaren
    Sun 18 Aug 2019 01:26
    #3

    Ja inte omöjligt, jag läste på om vaginism, fast svårt att säga, mer input tack

  • Anonym (daf)
    Sun 18 Aug 2019 02:14
    #4

    Om hon var ordentligt våt och ändå så trång så ja, då knep hon antagligen. Men är man inte våt kan det vara svårt att stoppa in något, jag måste t.ex. ofta använda minitamponger i slutet av mensen för att det är jobbigt att få in de större tampongerna när jag inte blöder lika mycket. Det är inte för att jag är supertrång.

    Men hur i hela friden kommer det sig att du tror att kvinnor blir trängre av att inte ha haft sex på länge? 

  • Anonym (Yogaf­undera­re) Trådstartaren
    Sun 18 Aug 2019 03:08
    #5

    Vet inte det är därför jag frågar er. Hon fick nästan orgasm strax innan jag försökte med fingret så hon var både upphetsad och våt..... ett mysterium. Ja men som du säger så kan man var olika "öppen" beroende på situation, men yoga teori blir allt svalare...

  • Anonym (Trång­)
    Sun 18 Aug 2019 07:44
    #6

    Lyckades du få in kuken i henne trots att hon var så trång.?

  • Anonym (Kegel­s och rotlås­)
    Sun 18 Aug 2019 10:16
    #7

    Kvinnor är så klart olika trånga beroende på både, gener, barnafödande och ifall de håller på med träning tex, som ridning, viss yoga och andra sporter  inom gymnastik som kan stärka bålen och bäckenmuskulaturen. Det behövs inte att man är sjuk som framfall eller slidkramp (vaginism) för att man ska vara trång. Jag är själv ett levande bevis på att min träning och knipmuskler hade så stark påverkan att det nästan blev för trångt för min partner när jag låg i som mest. Kunde knappt få in ett finger själv. Googla Kegels!!!

    Rotlås i yoga är en kniprörelse med bäckenet man gör i slutet på en utandning
    för att samla upp energin i kroppen. Upprepade sådana har påverkan på musklerna. I alla tider har kvinnor använt knipkulor tex för att bli trängre och de har stor effekt.

  • Anonym (Orgas­m)
    Sun 18 Aug 2019 11:36
    #8

    Säker på att hon inte fick orgasm så tog du bort fingret precis när hon hade det som skönast? Alla kvinnor kröker inte ryggen och skriker ut sin orgasm.

    Eller så var orgasmen super super nära så musklerna hade hunnit spännas. Det tar ju en stund efter en orgasm innan musklerna är helt avslappnade så man kan köra på som innan.

  • Anonym (Olika­)
    Sun 18 Aug 2019 12:56
    #9

    Träffade en kvinna för några år sen, också 40+, som var riktigt trång, hon tyckte tom att det blev för mycket att använda 2 fingrar, vilket jag aldrig varit med om med någon annan.

    Hon var rätt överviktigt och höll definitivt inte på med några Yoga-övningar.

    Så det är nog mer genetiskt än träningsbaserat, även om man naturligtvis kan träna upp muskulaturen också.

  • Anonym (Kegel­s +1)
    Sun 18 Aug 2019 13:08
    #10
    Anonym (Yogafunderare) skrev 2019-08-18 03:08:10 följande:

    Vet inte det är därför jag frågar er. Hon fick nästan orgasm strax innan jag försökte med fingret så hon var både upphetsad och våt..... ett mysterium. Ja men som du säger så kan man var olika "öppen" beroende på situation, men yoga teori blir allt svalare...


    Anonym (Kegels och rotlås) skrev 2019-08-18 10:16:47 följande:

    Kvinnor är så klart olika trånga beroende på både, gener, barnafödande och ifall de håller på med träning tex, som ridning, viss yoga och andra sporter  inom gymnastik som kan stärka bålen och bäckenmuskulaturen. Det behövs inte att man är sjuk som framfall eller slidkramp (vaginism) för att man ska vara trång. Jag är själv ett levande bevis på att min träning och knipmuskler hade så stark påverkan att det nästan blev för trångt för min partner när jag låg i som mest. Kunde knappt få in ett finger själv. Googla Kegels!!!

    Rotlås i yoga är en kniprörelse med bäckenet man gör i slutet på en utandning

    för att samla upp energin i kroppen. Upprepade sådana har påverkan på musklerna. I alla tider har kvinnor använt knipkulor tex för att bli trängre och de har stor effekt.


    Jag håller med ovanstående. Hon hade till 100% en väldigt vältränad bäckenbottenmuskulatur- starkt knip. Om man tränar bäckenbotten regelbundet så kan man få till ett ordentligt knip även om man har fött barn. Det är för att det är musklerna som stärks och det har inte att göra med själva slemhinnorna och övriga vävnader i slidan som kan bli uttänjda vid förlossning.vissa blir till och med starkare än innan graviditet eftersom inte så många kvinnor tränar bäckenmuskulaturen aktivt när de är yngre.

    Det kan också en effekt på hur lätt man får orgasm eftersom man får bättre kontakt med underlivet.

    Slidkramp/vaginism är något helt annat- då smärtar underlivet när man försöker föra in något i slidan och det är inte något kvinnan kan kontrollera med vilja.
Svar på tråden Tjejen var så trång att jag knappt fick in ett finger, yoga?