• Kverul­ant67
    Sun 18 Aug 2019 02:19
    1993 visningar
    41 svar
    41
    1993

    Champinjoner i Köttfärssås?

    Som älskande av det Italienska köket och har besökt Italien knappt 15 ggr undrar jag en sak.varför har ni champinjoner i eran köttfärssås? Jag tycker det bara förtar smaken. Och jag har aldrig fått champinjoner i en köttfärssås i Italien! Så min fråga varför förstöra med champinjoner?

  • Svar på tråden Champinjoner i Köttfärssås?
  • Sun 18 Aug 2019 02:32
    #1
    -1

    Innan jag träffade min sambo tyckte jag det kunde vara trevligt med champinjoner i maten ibland. Men skulle han få välja skulle svampen vara i VARJE maträtt. Nu kan jag inte äta det alls längre pga detta. Tycker som dig, den förpestar maten fullständigt. Ska jag också äta får det abslout inte vara några champinjoner med, det passat inte till allt. Bland annat köttfärssås. Men envist ska dessa hemska rivna morötter i sås (urk).

  • Sun 18 Aug 2019 02:38
    #2
    +1

    Jag har fått svamp i köttfärssås i Italien. En klassisk bolognese har ju förvisso inga i sig, men finns andra köttfärssåser. Sedan är det väl inte jättesvårt att klura ut varför många har svamp i sin sås. För att de tycker att det är gott, såklart.  

  • Kverul­ant67
    Sun 18 Aug 2019 02:49
    #3
    -1
    freja231 skrev 2019-08-18 02:38:40 följande:

    Jag har fått svamp i köttfärssås i Italien. En klassisk bolognese har ju förvisso inga i sig, men finns andra köttfärssåser. Sedan är det väl inte jättesvårt att klura ut varför många har svamp i sin sås. För att de tycker att det är gott, såklart.  


    Var i Italien fick du det? Har aldrig fått svamp i mat i Italien och ändå varit i olika delar ca 15ggr.
    Svampen smakar ju inget i en köttfärssås så jag har svårt att förstå ditt resonemang....
  • Sun 18 Aug 2019 02:57
    #4
    -1
    Kverulant67 skrev 2019-08-18 02:49:20 följande:

    Var i Italien fick du det? Har aldrig fått svamp i mat i Italien och ändå varit i olika delar ca 15ggr.

    Svampen smakar ju inget i en köttfärssås så jag har svårt att förstå ditt resonemang....


    Jo, det blir en unken äcklig smak i hela maten med den hemska svampen. Känner av lukten direkt numera.
  • Sun 18 Aug 2019 04:46
    #5
    +2
    Kverulant67 skrev 2019-08-18 02:49:20 följande:
    Var i Italien fick du det? Har aldrig fått svamp i mat i Italien och ändå varit i olika delar ca 15ggr.
    Svampen smakar ju inget i en köttfärssås så jag har svårt att förstå ditt resonemang....
    Florens.

    Svampen påverkar ju smaken på såsen, det kan vi väl vara överens om? Så det är väl rimligt att en del tycker att den påverkar på ett positivt sätt.
  • Sun 18 Aug 2019 04:57
    #6
    -1 +1

    Eftersom jag inte tycker om champinjoner skulle jag ju aldrig ha det i mat men jag har ofta knaperstekta kantareller eller svart trumpetsvamp i pasta carbonara vilket är helt fel enl många men jag gillar det.

  • sextio­talist
    Sun 18 Aug 2019 06:48
    #7
    +1

    Det bästa med köttfärssås är att det finns inget rätt eller fel. Det finns lika många recept som de som gör såsen.

    Vi har champinjoner i köttfärssåsen, riven morot, lök, passerade tomater och köttfärs Kryddar med vin, timjan, oregano och basilika (salt och peppar).

  • Pentra
    Sun 18 Aug 2019 07:08
    #8
    +2

    Om man hackar/skivar champinjonerna och slänger dem direkt i grytan så tycker jag att det får anrättningen att smaka äckligt, men om man steker/bryner svampen innan så tycker jag att grytan/såsen smakar gott. ... /Pentra

  • Sun 18 Aug 2019 10:44
    #9

    Jag lägger i en burk kantareller i min köttfärssås. Inga morötter.

  • Sun 18 Aug 2019 10:49
    #10
    +1

    Har man turistat några gånger i landet så kan man så klart allt om deras matlagning. ;)

    blog.giallozafferano.it/cuordinutella/fusilli-al-ragu-di-bolognese-e-funghi/

Svar på tråden Champinjoner i Köttfärssås?