• Sun 18 Aug 2019 19:23
    422 visningar
    9 svar
    9
    422

    Positivt sen neg?!?

    Hej, jag behöver lite hjälp att läsa av tester.

    För 3 dagar sen ungefär fick jag två positiva tester från apotekets egna tester, men när jag testade mig igår och idag så har det varit neg.

    Jag är bara 7 dagar efter ågglossning vilket jag vet är jääätte tidigt, men hade tester hemma därav kände jag för att testa mig ändå.

    Så till min fråga, är det någon som har fått pos och sen neg?

    Inga påhopp tack och håll en god samtalston !

    Tack :)

  • Svar på tråden Positivt sen neg?!?
  • Anonym (Mamma­aan)
    Sun 18 Aug 2019 19:32
    #1

    De där billiga testerna kanske kände av ägglossningshormonet. Vettiga tester känner inte av så tidigt.

  • Sun 18 Aug 2019 19:37
    #2

    Dem är ju inga ?billiga? tester?!

    Vilka är vettiga då?

  • Anonym (Ellie­)
    Sun 18 Aug 2019 19:49
    #3

    Svårt att veta varför det blivit så. Om du fick positivt redan fyra dagar efter ägglossning så känns det för tidigt, jag tror att det är först efter ca 7 dagar som kroppen ens börjar producera hcg och då är det väl endast de allra känsligaste testen som kan registrera så lite. Men det finns ju alltid möjligheten att du har haft ägglossning tidigare än du tror.

    Om jag var du så hade jag väntat minst en vecka till och sen ta ett nytt test.

  • Anonym (Mamma­aan)
    Sun 18 Aug 2019 19:49
    #4

    Clearblue digitala. Vet inte vad de där är för märke men som sagt inga vettiga visar positivt redan. Lite väntan måste man kunna stå ut med.

  • Anonym (Å)
    Sun 18 Aug 2019 19:55
    #5
    Anonym (Mammaaan) skrev 2019-08-18 19:32:12 följande:

    De där billiga testerna kanske kände av ägglossningshormonet. Vettiga tester känner inte av så tidigt.


    Skitsnack. Jag har plussat på motsvarande äl+6 efter en fryst embryoåterföring där jag inte ens hade haft ägglossning (borttryckt medicinskt). Snarare är det så att vettiga tester visar plus när det hittar tillräckligt hcg, och det kan det defintivt finnas så tidigt jo. Att det är ovanligt att plussa så tidigt (för det är det) betyder inte att det är omöjligt.

    TS, eftersom det är så tidigt kan det bero på att urinen är för utspädd för att testet ska visa plus. Det kan också variera hur känsloga testen är, även om de kommer från samma låda (det ska egentligen inte göra det men det gör det ändå). Om pluset inte kommer tillbaka är det dock tyvärr ett väldigt tidigt missfall du varit med om. En så kallad kemisk graviditet, det är tyvärr vanligt. Då kan man få plus och sedan någon/några dagar senare minus. Ofta kommer mensen när den ska eller är bara något försenad, så de flesta sådana fall upptäcks inte. Man vet inte ens om att man varit gravid eftersom man inte testat så tidigt så mörkertalet är nog stort.
  • Sun 18 Aug 2019 19:57
    #6

    Tycker inte apotekets egna märke är av det ?billiga? alt.

    Absolut väntan kan jag stå ut med !

  • Anonym (Bra)
    Sun 18 Aug 2019 20:16
    #7

    Jag tycker apotekens tester är bra. Jag har alltid plussat starkt utan tvivel men det har vart 2 dagar efter BIM då jag inte set någon mening att testa innan pga stress, förhoppningar, otydliga resultat etc.

    Men min erfarenhet av dom är bra. Har alltid köpt dom först och efter det har jag köpt clearblue digital

  • Sat 24 Aug 2019 18:53
    #8

    Det stämde!! Gravid ????

  • Anonym (Ellie­)
    Tue 27 Aug 2019 20:22
    #9
    Lilledvärgen skrev 2019-08-24 18:53:15 följande:

    Det stämde!! Gravid ????


    Grattis!!!
Svar på tråden Positivt sen neg?!?