• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55901 visningar
    3640 svar
    3640
    55901

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 28 Aug 2019 10:57
    Agronomen skrev 2019-08-28 09:16:52 följande:

    Har ni alla lämnat den här tråden nu och hoppat in i FB-gruppen? :)


    Nej, vi är 3 personer i FB-gruppen
  • Wed 28 Aug 2019 11:02
    vinmonster skrev 2019-08-28 10:57:35 följande:

    Nej, vi är 3 personer i FB-gruppen


    Ok :) Jag hör av mig när det gått några veckor till, vill komma lite längre in än v.6 :) Hoppas att man fortfarande kan bolla med några här i tråden också :)
  • Wed 28 Aug 2019 11:05

    Jag stannar här några veckor till!

    Hur mår ni?

    Jag har molande värk, lite illamående och är tröttare än vanligt.

  • Wed 28 Aug 2019 11:46

    Hänger gärna med här! Plussat för några dagar sen och har bf 4/5 enligt Preglife men kommer antagligen bli framflyttad. Jag har ett barn sen innan som vi försökt i 1,5 år att få till ett syskon till, fick också ett tidigt missfall i mars så är ganska nojjig nu för att detta ska bli ännu ett missfall

  • Wed 28 Aug 2019 12:14
    Mammmamuuu skrev 2019-08-28 11:05:42 följande:

    Jag stannar här några veckor till!

    Hur mår ni?

    Jag har molande värk, lite illamående och är tröttare än vanligt.


    Jag mår oväntat bra, eller i alla fall bättre än jag föreställde mig... nästan så att jag blivit nojjig då och då att det inte är på riktigt. Men testade senast igår och strecket var superstarkt direkt, så det tuffar väl på där inne :) Det jag känner av är att jag kissar ofta, och måste gå upp 2-3 ggr på natten och då kissar jag dessutom mycket varje gång, brösten känns fylliga, men inte direkt ömma och jag har en diffus molvärk då och då, men inget som på riktigt får mig att ?känna mig? gravid.
  • Wed 28 Aug 2019 13:11

    BF 5 maj här :)

    Efter två års väntan, då det slutade med MF så man håller tummarna nu och vill att tiden ska hå snabbt.

    Har två barn sedan innan i mellanstadie-skol åldern.

    Haft feber två dagar nu så hoppas inte det är någon fara och som påverkar nåt!

    Jag har inte FB så stannar gärna här ett tag.

    Molvärk till o från är mina symtom, kräktes igår men det är möjligen nåt med febern, ömma onda tuttar :o lite uppsvällda.

    Denna eviga väntan innan inskrivning osv är ju så hemsk :p

  • Wed 28 Aug 2019 13:27
    Agronomen skrev 2019-08-28 09:16:52 följande:

    Har ni alla lämnat den här tråden nu och hoppat in i FB-gruppen? :)


    Jag är också gärna kvar här. Är skeptisk till fb och att de sparar så mycket info om en! :)
  • Wed 28 Aug 2019 14:44

    Är i mitten av vecka 6, har egentligen inte så mycket symtom och känner mig nästan som vanligt förutom ömma bröstvårtor, svullna bröst, trötthet och molvärk. Är just nu utomlands och ser hela tiden en massa gravida tjejer och känner mig avundsjuk och önskar att jag också var gravid, även fast jag redan är det också haha... Men jag tycker nästan att det känns som att man inte är gravid förens man passerat vecka 12/13 och jag kan inte ens förställa mig att jag ens kommer att komma dit! Är det fler som känner som jag? Vill bara snabbspola tiden nu, håller på att bli galen och läser hela tiden om folk som får missfall hit och dit så det känns som att det redan är bestämt att man måste få det.. men vet ju ändå att det är större sannolikhet att det går bra än att det blir missfall i slutändan <3

  • Wed 28 Aug 2019 15:10
    jhms skrev 2019-08-28 14:44:12 följande:

    Är i mitten av vecka 6, har egentligen inte så mycket symtom och känner mig nästan som vanligt förutom ömma bröstvårtor, svullna bröst, trötthet och molvärk. Är just nu utomlands och ser hela tiden en massa gravida tjejer och känner mig avundsjuk och önskar att jag också var gravid, även fast jag redan är det också haha... Men jag tycker nästan att det känns som att man inte är gravid förens man passerat vecka 12/13 och jag kan inte ens förställa mig att jag ens kommer att komma dit! Är det fler som känner som jag? Vill bara snabbspola tiden nu, håller på att bli galen och läser hela tiden om folk som får missfall hit och dit så det känns som att det redan är bestämt att man måste få det.. men vet ju ändå att det är större sannolikhet att det går bra än att det blir missfall i slutändan <3


    Jag känner precis som du! Jag har en bekant som fött nyligen efter att bara ha ?råkat? bli gravid och där pappan inte ens skulle involveras och jag började gråta när jag såg en bild på barnet för det kändes så orättvist när jag har kämpat i flera år och längtat efter barn. Men så kommer man på att man ju faktiskt är gravid själv och att jag förhoppningsvis också har en liten o famnen i vår. Men det är så svårt att ta in ä, speciellt när inte kroppen skriker ?gravid? heller...!
  • Wed 28 Aug 2019 15:17

    Jag känner också samma!! Är också utomlands just nu och ser bebisar och gravida överallt tycker jag, men kan inte föreställa mig att jag faktiskt också är gravid. Att jag dessutom inte känner några symptom alls längre, förutom liite molvärk då och då, gör ju inte saken bättre.. åh denna oro att något ska vara fel.. vågar liksom inte vara glad på nått vis.. önskar nästan att jag kände mig lite illamående eller något bara för att få lite bevis på att jag faktiskt är gravid :)

Svar på tråden BF MAJ 2020