• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55836 visningar
    3640 svar
    3640
    55836

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 28 Aug 2019 16:44

    Jag hoppar in i snacket om att inte känna sig gravid. Visserligen tidigt (vecka 5) men jag har så svårt att tro att det är så fast jag fick ett plus på stickan, mår lite lätt illa nu och känner molvärken. Kan inte minnas hur det var förra graviditeten för den började 2007 och sonen är född maj 2008. Känns som att jag vill ha ett "kvitto" på att det är så och att allt är bra i magen innan jag kan känna mig tillfreds med att lita på att det är så.

    Skönt endå att jag inte är ensam om att inte känna mig gravid ????

  • Wed 28 Aug 2019 17:16

    Nej vi verkar ju vara flera stycken som inte känner oss speciellt gravida och som inte kan förstå att vi faktiskt är det också! Känner att jag gärna tar emot alla symtom just nu bara som ett bevis på att jag faktiskt är gravid, även fast alla graviditetstest visar jättepositivt och clearblue digital har ökat varje vecka till att för några dagar sedan visa 3+ så kan jag inte förstå det ändå. Är så rädd för att jag inte ska få min lilla bebis så försöker tänka att jag inte är gravid typ och har inte ens vågat kontakt MVC än...

  • Wed 28 Aug 2019 17:37

    Precis så är det för mig med, har inte heller vågat kontakta dem än! Men som sagt lite skönt att höra att vi är fler som känner samma...

  • Wed 28 Aug 2019 20:45

    Fick precis två streck. Försökt bli gravida länge och står på kö för utredning. Är i chocktillstånd och vet inte vad jag ska tro... Gjort tre test varav två är ganska tydliga och ett lite svagare. Vad gör man nu? Har fått så många negativa test innan så nu vet jag knappt hur man ska reagera, va så säker på att det skulle bli likadant denna gången.

    Har haft molande värk till och från sen 3 dagar efter äl & ömma bröst (vilket jag alltid har inför mens också). Har dock varit väldigt känslosam, mer än vanligt. Gråtit mycket (när man ser andra barn/får höra om andra graviditeter) samt stressad/trött...

    Om nu alla appar stämmer är det bf 8 maj. Och om det faktiskt ligger ett embryo där inne. Och om det får leva vidare ?

  • Thu 29 Aug 2019 00:44

    åh, Grattis! jag plussade för en vecka sen, BF 3 maj. Dock har jag 2 upprepade missfall på rad så denna gång känner jag ingen glädje direkt ????

  • Thu 29 Aug 2019 07:43

    Hej! Jag undrar om jag får vara med här? Enligt Preglife har jag BF 28 April men risken att gå över är ju ganska stor och eftersom det är sent i april så ligger vi ju nära i dagar också. Men det är okej om det inte är okej. :)

  • Thu 29 Aug 2019 08:10

    Har också svårt att ta in det här denna gång. Är 37 år så har inte tagit det som självklart att det skulle bli en 3:a. Har stickor kvar så va tvungen att ta ett till test i morse och det är ju i alla fall ingen tvekan om att det händer nåt där inne.

    Nu längtar jag bara tills vi ska berätta för de blivande syskonen. Skulle gärna vilja gjort det tidiga ultraljudet först. Hur gör ni andra som har barn innan?

  • Thu 29 Aug 2019 08:12

    BF 7 Maj än så länge.

    Men jag NJUTER av att inte känna mig gravid än (bortsett från molande i mage & rygg, så känner lite). Detta blir mitt tredje om det går vägen, och mina andra två graviditeter har jag börjat må illa 24/7 och spytt som en gris i vecka 7 (fram till vecka 13 respektive 15). Förväntar mig inget annat än att det blir samma denna gång, så jag njuter varenda minut jag är fri från illamående och spyor :')

  • Thu 29 Aug 2019 08:16
    Bkn87 skrev 2019-08-29 07:43:15 följande:

    Hej! Jag undrar om jag får vara med här? Enligt Preglife har jag BF 28 April men risken att gå över är ju ganska stor och eftersom det är sent i april så ligger vi ju nära i dagar också. Men det är okej om det inte är okej. :)


    Välkomna hit alla ni nytillkomna! Jag räknade fram 27:e april som BF, men gick med här av samma tanke som du, så såklart är du välkommen! :)

    Är du också i vecka 6 nu då? :)
  • Thu 29 Aug 2019 08:22

    Jag är gravid och har fått BF 1-6 maj beroende på app. Är vårt andra barn om allt går som de ska :)

Svar på tråden BF MAJ 2020