• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56695 visningar
    3640 svar
    3640
    56695

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Mon 2 Sep 2019 13:02

    Är alla med i facebook gruppen eller är det några som tänkt stanna här på familjeliv? Vill gärna vara privat.

    Är det någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag är i v 5 nu enligt gravidapparna men är så jäkla nojig över om det är något... Så jag tänker gå till en privat och göra tidigt ultraljud...

  • Mon 2 Sep 2019 14:14
    Billabellan skrev 2019-09-02 13:02:51 följande:

    Är alla med i facebook gruppen eller är det några som tänkt stanna här på familjeliv? Vill gärna vara privat.

    Är det någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag är i v 5 nu enligt gravidapparna men är så jäkla nojig över om det är något... Så jag tänker gå till en privat och göra tidigt ultraljud...


    Jag stannar här ett bra tag till iaf! Jag funderar också på tidigt ultraljud men har inte bestämt mig. Nojar inte alltför mycket för tillfället men är nyfiken!
  • Mon 2 Sep 2019 14:27

    Hej!

    Alltid kul att hänga i trådar här

    Vi är också gravida med bf 2e maj... så vecka 6 nu

    Tänkt ringa i veckan alt nästa vecka och boka ett ultraljud.. vill ju inte vara för tidigt ute så dom ändå inte ser något..

  • Mon 2 Sep 2019 14:37

    En till här! ???? Vi plussade i lördags, och gjorde ett clearblue digital imorse också för att vara helt säkra.

    Första graviditeten, på första försöket dessutom. Så jag har inte riktigt kommit ikapp i huvudet än. Idag slog illamåendet till efter lunch så jag gick hem. Varför har jag aldrig tänkt på hur äckligt det luktar på busshållplatser? Hur döljer en sånt på arbetsplatsen?

    Har fått tid hos barnmorska om 3 veckor. Men fram tills dess då? Ska jag bara gå runt och vara gravid i hemlighet? Följa Livsmedelsverkets kostrekommendationer och äta folsyra förstår jag är bra grejer. Andra vitaminer? Något annat bra att tänka på?

  • Mon 2 Sep 2019 14:54
    Vavava skrev 2019-09-02 14:37:50 följande:

    En till här! ???? Vi plussade i lördags, och gjorde ett clearblue digital imorse också för att vara helt säkra.

    Första graviditeten, på första försöket dessutom. Så jag har inte riktigt kommit ikapp i huvudet än. Idag slog illamåendet till efter lunch så jag gick hem. Varför har jag aldrig tänkt på hur äckligt det luktar på busshållplatser? Hur döljer en sånt på arbetsplatsen?

    Har fått tid hos barnmorska om 3 veckor. Men fram tills dess då? Ska jag bara gå runt och vara gravid i hemlighet? Följa Livsmedelsverkets kostrekommendationer och äta folsyra förstår jag är bra grejer. Andra vitaminer? Något annat bra att tänka på?


    Grattis

    Hahaha Ja man får bara gå runt och försöka smälta det hela i dessa veckor innan något överhuvudtaget händer

    Jag käkar enbart gravidvitaminer från apoteket, då är det ju bara en sort man behöver äta för däri är även en massa folsyra Räckt att äta enligt bm dom andra gångerna iaf
  • Mon 2 Sep 2019 15:10
    EmmaAF skrev 2019-09-02 14:54:01 följande:

    Grattis

    Hahaha Ja man får bara gå runt och försöka smälta det hela i dessa veckor innan något överhuvudtaget händer

    Jag käkar enbart gravidvitaminer från apoteket, då är det ju bara en sort man behöver äta för däri är även en massa folsyra Räckt att äta enligt bm dom andra gångerna iaf


    Tack! :)

    Köpte folsyra när vi började försöka, så det äter jag redan - men bara det. Borde jag byta till en variant med flera olika vitaminer i samma tablett tro?
  • Mon 2 Sep 2019 15:17

    Hej!! Jag plussade idag på jobbet och jag är fortfarande i chocktillstånd. Massor med könslor och tankar men jag och min man är sååå glada och ser sååå fram emot allt. Min beräknade BF är 2020/05/10. Lycka till alla och ska bli kul att följas fram till våra små mirakel <3

  • Mon 2 Sep 2019 15:41

    Jag hoppar in här oxå! Plussade för 1.5 vecka sen :D

    Har ni bokat in tid hos bm än? Vilken vecka kommer ni va i vid första besöket?

  • Mon 2 Sep 2019 15:41
    Vavava skrev 2019-09-02 15:10:30 följande:

    Tack! :)

    Köpte folsyra när vi började försöka, så det äter jag redan - men bara det. Borde jag byta till en variant med flera olika vitaminer i samma tablett tro?


    Det är ju jätte bra Folsyra är väl det primära i graviditeten och innan för att förebygga ryggmärgsbråck om jag inte missminner mig Nu tar jag ju enbart gravidvitaminerna så jag vet att jag får i mig bra vitaminer och även bebisen såklart
  • Mon 2 Sep 2019 16:48

    Hej och grattis till alla som plussat. Om man kan lita på RFSU så ser det ut som att jag också får kliva in här <3



    Erfarenheter av RFSU? Läste just i en nyligen startad tråd att de på senare tid gett falska positiva men hittar ingen mer info om det..

Svar på tråden BF MAJ 2020