• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55926 visningar
    3640 svar
    3640
    55926

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Tue 3 Sep 2019 10:46
    EmmaAF skrev 2019-09-03 08:50:22 följande:

    Tack och grattis själv

    Hihi ja detta med veckor alltså Jag är 5+2, alltså vecka 6.. och ditt bf är ju 6 dagar efter mitt, alltså nästan en vecka så då stämmer ju det att du är i vecka 5


    Men gud, jag läste helt fel. Trodde du va en vecka efter... Ja jisses, så trött så har både läst o hört fel ganska ofta det senaste... Sorry :)
  • Tue 3 Sep 2019 10:55
    Billabellan skrev 2019-09-03 08:42:42 följande:

    Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p


    Tack! Jag tror vecka 4 (3+6), men möjligtvis vecka 5 beroende på vilken dag jag hade ÄL.

    Jag har turen att ha ett rätt så flexibelt jobb där jag kan jobba hemma eller gå in senare. Men ändå, jag känner mig som en alien med världens största hemlighet. Fast egentligen har jag inte fattat det än... När gör en det?
  • Tue 3 Sep 2019 10:56
    Billabellan skrev 2019-09-03 08:46:40 följande:

    Jag åt folsyra tills dess att jag fick positivt gravtest, nu äter jag dessa (se bild). I dem ska det finnas alla vitaminer, folsyra samt omega 3 som man behöver :)


    Tack för tips! :)
  • Tue 3 Sep 2019 11:05
    Vavava skrev 2019-09-03 10:55:56 följande:

    Tack! Jag tror vecka 4 (3+6), men möjligtvis vecka 5 beroende på vilken dag jag hade ÄL.

    Jag har turen att ha ett rätt så flexibelt jobb där jag kan jobba hemma eller gå in senare. Men ändå, jag känner mig som en alien med världens största hemlighet. Fast egentligen har jag inte fattat det än... När gör en det?


    Ja när sjutton kommer man förstå helt? Jag kikar runt massor på barngrejer, det är nog mitt sätt att få in att det ligger en liten varelse i kroppen som (om allt går bra) ska komma om 9 månader ;)
  • Tue 3 Sep 2019 11:38
    Billabellan skrev 2019-09-03 10:46:00 följande:

    Men gud, jag läste helt fel. Trodde du va en vecka efter... Ja jisses, så trött så har både läst o hört fel ganska ofta det senaste... Sorry :)


    Haha

    Vet precis va du menar

    Alltså vi har ju en 5 månaders liten flicka här hemma och det känns så sjukt overkligt att hon ska bli storasyster.. har inte heller riktigt fattat att vi nu väntar in dessa veckor igen
  • Tue 3 Sep 2019 20:48

    Hoppar in här :) Plussade i förrgår 4+0. Tror jag har BF 9-10 maj.

    Har haft ett MA i vecka 7 förra året och en kemisk graviditet detta året. Nu håller jag tummarna för att det ska gå hela vägen denna gången!

    Trodde inte det skulle bli ett plus denna månaden, men efter flera dagar av illamående så gav jag med mig och testade..

    Nu är symptomen trötthet, ömma bröst och illamående.

    Lite orolig för att brösten inte ömmar lika mycket som förra gravidteten. Fick starkare streck på graviditetstestet denna graviditeten (då fick aldrig gravidtestet "full" styrka) än den förra så hcg kanske stiger bra ändå. Vid mitt MA så slutade brösten att ömma när missfallet kom så därför jag oroar mig lite...

  • Tue 3 Sep 2019 22:07
    Billabellan skrev 2019-09-03 08:42:42 följande:

    Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p


    Jag börjar också känna av illamående, sedan i fredags. Och så fruktansvärt trött! Idag var jag tvungen att smita iväg en liten stund till vilorummet på jobbet, jag däckade direkt och han snabbsova i ungefär 10 minuter. Jag är som en illamående, förvirrad zombie. Snart börjar väl kollegorna undra! Jobbar på kontor och är rätt fast vid datorn, vilket inte hjälper så bra när man håller på att somna sittande...
  • Tue 3 Sep 2019 22:08
    Billabellan skrev 2019-09-03 08:42:42 följande:

    Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p


    Jag börjar också känna av illamående, sedan i fredags. Och så fruktansvärt trött! Idag var jag tvungen att smita iväg en liten stund till vilorummet på jobbet, jag däckade direkt och han snabbsova i ungefär 10 minuter. Jag är som en illamående, förvirrad zombie. Snart börjar väl kollegorna undra! Jobbar på kontor och är rätt fast vid datorn, vilket inte hjälper så bra när man håller på att somna sittande...
  • Tue 3 Sep 2019 22:09
    Billabellan skrev 2019-09-03 08:42:42 följande:

    Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p


    Jag börjar också känna av illamående, sedan i fredags. Och så fruktansvärt trött! Idag var jag tvungen att smita iväg en liten stund till vilorummet på jobbet, jag däckade direkt och han snabbsova i ungefär 10 minuter. Jag är som en illamående, förvirrad zombie. Snart börjar väl kollegorna undra! Jobbar på kontor och är rätt fast vid datorn, vilket inte hjälper så bra när man håller på att somna sittande...
  • Tue 3 Sep 2019 22:11
    Trostar skrev 2019-09-03 20:48:04 följande:

    Hoppar in här :) Plussade i förrgår 4+0. Tror jag har BF 9-10 maj.

    Har haft ett MA i vecka 7 förra året och en kemisk graviditet detta året. Nu håller jag tummarna för att det ska gå hela vägen denna gången!

    Trodde inte det skulle bli ett plus denna månaden, men efter flera dagar av illamående så gav jag med mig och testade..

    Nu är symptomen trötthet, ömma bröst och illamående.

    Lite orolig för att brösten inte ömmar lika mycket som förra gravidteten. Fick starkare streck på graviditetstestet denna graviditeten (då fick aldrig gravidtestet "full" styrka) än den förra så hcg kanske stiger bra ändå. Vid mitt MA så slutade brösten att ömma när missfallet kom så därför jag oroar mig lite...


    Välkommen :) Håller tummarna för att det går hela vägen den här gången!
Svar på tråden BF MAJ 2020