• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • höstmamma

    Fler med extremt dåligt humör i vågor? Haha...

    bölar för allt och ingenting me.

    Eller kanske är för jag slutade röka dagen jag fick pluss.... tvär slutade så kanske inte är så konstigt heller med humöret ..

    är på 5+0 idag :)

  • Annie14

    Fick ett plus i måndags, bf 9-10 maj. Men första barnet var jag aldrig så här rädd för missfall, nu är det det ända jag tänker på.. Jobbiga veckor framöver.

  • Billabellan
    höstmamma skrev 2019-09-03 23:47:57 följande:

    Fler med extremt dåligt humör i vågor? Haha...

    bölar för allt och ingenting me.

    Eller kanske är för jag slutade röka dagen jag fick pluss.... tvär slutade så kanske inte är så konstigt heller med humöret ..

    är på 5+0 idag :)


    Extremt va ordet ;) Jag fick reda på detta efter att ha brutit ihop hos chefen. Gråter för minsta lilla (grät av en låt på radio häromdagen, inte för att den va fin utan för att två artister gjort ett sammarbete....) o sen är jag skiiitsur och arg. Också trött och illamående då. Haha, ändå väldigt glad såklart, men har oerhört svårt att tro på allt :)
  • Billabellan
    Annie14 skrev 2019-09-04 07:28:45 följande:

    Fick ett plus i måndags, bf 9-10 maj. Men första barnet var jag aldrig så här rädd för missfall, nu är det det ända jag tänker på.. Jobbiga veckor framöver.


    Förstår precis. Detta är min första men är livrädd. Går konstant och kollar efter blod i trosorna, gör gravtest nästan varje dag för att se så det inte blir "mindre" streck... Usch. Har iaf bokat in ett tidigt UL om två veckor, hoppas tiden går snabbt tills dess o de resterande veckorna fram till "gränsen"...
  • Billabellan
    Annie14 skrev 2019-09-04 07:28:45 följande:

    Fick ett plus i måndags, bf 9-10 maj. Men första barnet var jag aldrig så här rädd för missfall, nu är det det ända jag tänker på.. Jobbiga veckor framöver.


    Glömde skriva, att som tur är har jag många stöttande runtomkring. Plus att 75% av alla graviditeter blir bebisar, det är också tröstande att det ändå är så många.
  • Rebeckall

    Jag inbillade mig inte! Jag plussade idag på bim med ett CB test :) :) det blir mitt andra barn om det går vägen, och jag måste säga att jag är mer rädd och orolig över allt den här gången men såå lycklig!!

    Alla appar säger olika då jag har en menscykel på cirka 35 dagar så jag vet inte vilken vecka jag är i. Jag har 3 olika appar och alla dom säger olika 4,5 och 6 säger dom. Menmen de hjälpte ändå inte att följa apparna förra gången för då blev jag flyttad 2 veckor efter ultraljudet haha. Men alla appar säger iallafall bf 12 eller 13 maj :)

  • Hejåhå

    Hej hej! Jag är gärna med i en hemlig fb grupp. Hur gör jag för att gå med, någon som skickar en inbjudan i pm? Jag har bf 4 maj ish. Kommer göra moderkaksprov pga genetisk sjukdom. Känns läskigt och jobbigt att ev behöva göra en abort pga provsvaret. Någon mer som redan nu vet att de ska göra mkp?

  • vinmonster
    Hejåhå skrev 2019-09-04 11:26:11 följande:

    Hej hej! Jag är gärna med i en hemlig fb grupp. Hur gör jag för att gå med, någon som skickar en inbjudan i pm? Jag har bf 4 maj ish. Kommer göra moderkaksprov pga genetisk sjukdom. Känns läskigt och jobbigt att ev behöva göra en abort pga provsvaret. Någon mer som redan nu vet att de ska göra mkp?


    Skicka ett PM till mig så fixar vi in dig i gruppen! :)
  • carolajne

    Hoppar in här jag med! Gjorde clearblue digital i fredags visade då 2-3v. Idag skrev jag in mig hos barnmorskan och går även in i vecka 6 idag 5+1, bf 4/5 2020 :) 

    Kan man lita på dem digitala testen? Var lite orolig ifall jag vart gravid längre även fast jag haft regelbunden mens osv...har bara tusen tankar i huvudet. Men eftersom det visade 2-3 så borde jag blivit gravid denna månad? :) Är orolig då jag har tagit mediciner för reumatism! 

Svar på tråden BF MAJ 2020