• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55820 visningar
    3640 svar
    3640
    55820

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 4 Sep 2019 19:22
    Agronomen skrev 2019-09-04 18:09:51 följande:

    Nu har jag varit på första besöket hos barnmorskan! Det börjar långsamt kännas mer på riktigt nu :)


    Åh berätta! Hur gick det? Jag ska dit på fredag!!
  • Wed 4 Sep 2019 19:31
    viljaa skrev 2019-09-04 19:22:44 följande:
    Åh berätta! Hur gick det? Jag ska dit på fredag!!
    Det gick bra! :) Idag var det mest ett samtal med information om hur besöken hos barnmorskan kommer att se ut under graviditeten, vi fick med oss lite material hem att läsa och hon gick igenom kost och hälsa och frågade hur jag mådde osv. Vi hade också chansen att ställa de frågor vi hade nu. Hela besöket tog ungefär 45 minuter och innan idag har jag fått lämna sköldkörtelprover. Till nästa gång skall jag ha med ett litet urinprov samt att de skall ta blodprov, antar för att kolla eventuella infektioner och blodvärden. Nästa besök är i v.10 och vi skall inför det mötet också ha tagit ställning till om vi vill göra KUB eller inte :) 
  • Thu 5 Sep 2019 15:09

    Nojig eftersom jag haft ett X tidigare. Fick idag remiss till VUL men får vänta på att de hör av sig om tid. Förhoppningsvis inom 2v iaf. Tog det andra testet i förpackningen idag för att kolla om det blivit starkare sen i måndags och jag tycker minsann det ser rätt så lovande ut! Med x ökade hcg alldeles minimalt.

    Hur mår ni? Molvärk och stickningar i brösten här..

  • Thu 5 Sep 2019 15:13
    Rebeckall skrev 2019-09-04 08:33:20 följande:

    Jag inbillade mig inte! Jag plussade idag på bim med ett CB test :) :) det blir mitt andra barn om det går vägen, och jag måste säga att jag är mer rädd och orolig över allt den här gången men såå lycklig!!

    Alla appar säger olika då jag har en menscykel på cirka 35 dagar så jag vet inte vilken vecka jag är i. Jag har 3 olika appar och alla dom säger olika 4,5 och 6 säger dom. Menmen de hjälpte ändå inte att följa apparna förra gången för då blev jag flyttad 2 veckor efter ultraljudet haha. Men alla appar säger iallafall bf 12 eller 13 maj :)


    Grattis! Har också längre menscykel (34) så hade själv räknat ut bf till 10.5, det ville de dock inte alls räkna med då jag ringde och bokade tid för samtal, 28 är vad som räknas med tills ultraljud bevisar annat.. Irriterande att bli bakåtflyttad en vecka sedan när v13 hägrar :D
  • Thu 5 Sep 2019 16:28
    jevana skrev 2019-09-05 15:13:11 följande:

    Grattis! Har också längre menscykel (34) så hade själv räknat ut bf till 10.5, det ville de dock inte alls räkna med då jag ringde och bokade tid för samtal, 28 är vad som räknas med tills ultraljud bevisar annat.. Irriterande att bli bakåtflyttad en vecka sedan när v13 hägrar :D


    Men va konstigt om man själv vet hur lång menscykeln är haha... Men jag ställer in mig på 2 veckor kortare så slipper jag bli besviken när dom flyttar bak mig. Grattis till dig med förresten :D
  • Thu 5 Sep 2019 16:50

    Fin stegring på testent Jevana :) Får jag fråga hur ditt X kändes? Jag har stickningar/dragningar enbart på vänster sida i nedre delen av magen och blir såklart livrädd för det... :( det gör liksom inte ont på något vis, men det är obehagligt..

    Mycket mer symptom av graviditeten än det har jag inte, nååågot illamående bara.. hur mår ni andra? <3

  • Thu 5 Sep 2019 18:39
    Novizen skrev 2019-09-05 16:50:54 följande:

    Fin stegring på testent Jevana :) Får jag fråga hur ditt X kändes? Jag har stickningar/dragningar enbart på vänster sida i nedre delen av magen och blir såklart livrädd för det... :( det gör liksom inte ont på något vis, men det är obehagligt..

    Mycket mer symptom av graviditeten än det har jag inte, nååågot illamående bara.. hur mår ni andra? <3


    Det gjorde ont stundvis. Inte molande utan rejält ont. Tryck, inte drag..vet inte hur jag ska förklara det. Jag var i vecka 6 tror jag då det upptäcktes så det var i god tid, behövde inte opereras. Då ansåg de att det var ovanligt att känna av det så tidigt, men jag verkar vara känslig. Känner varje ägglossning rejält också..
  • emelii­iiiie
    Thu 5 Sep 2019 20:32

    Hej på er! Jag är beräknad till i början av maj :) Har också haft ett X (utomkveds) , ska på vul nästa vecka. Molvärk och ömmande bröst verkar flera ha, samma här.

  • Thu 5 Sep 2019 21:46
    emeliiiiiie skrev 2019-09-05 20:32:38 följande:

    Hej på er! Jag är beräknad till i början av maj :) Har också haft ett X (utomkveds) , ska på vul nästa vecka. Molvärk och ömmande bröst verkar flera ha, samma här.


    Grattis, håller tummarna att det går bra den här gången :)
  • Fri 6 Sep 2019 06:55

    Är på äl+19 idag och testade igen för att se en stegring. När blir teststrecket lika starkt som kontrollstrecket?

    Bilden där det är fyra gravtest är tagen ca 1 timme efter testning. De svagare är tagna på äl+14 och äl+15. De två starkare idag.

    Bilden med två gravtest är tagen inom 5 minuter. Blir de starkare eller är detta max?

Svar på tråden BF MAJ 2020