• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55854 visningar
    3640 svar
    3640
    55854

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 6 Sep 2019 07:10

    Hur har era symptom varit?

    I vecka 4+5 nu och symptomen varierar väldigt mycket. Ibland hårda coh svullna bröst, ibland mindre svullna. Ibland väldigt öm i dem, ibland knappt alls. Ibland illamående, ibland inte. Sedan före jag visste att jag var gravid har jag vaknat av att jag behöver kissa 1-2 gånger på natten. Inatt var första gången på en vecka som jag inte vaknade. Har också yrsel ganska ofta

    Det enda som är konstant är tröttheten.Somnar sittandes i soffan nu på kvällarna och det är inte likt mig.

  • Fri 6 Sep 2019 08:23

    Jag fick en blödning imorse, har haft mensvärk under natten. Kan nidblödning komma så här sent? Är i vecka 4+6. Blää ingen rolig känsla.

  • Fri 6 Sep 2019 08:27
    Annie14 skrev 2019-09-06 08:23:07 följande:

    Jag fick en blödning imorse, har haft mensvärk under natten. Kan nidblödning komma så här sent? Är i vecka 4+6. Blää ingen rolig känsla.


    Nidblödning kommer alltid före BIM eftersom den uppstår då ägget fäster (ca 7-10 dagar efter ägglossningsdagen). Så är du i vecka 5-6 är det inte en nidblödning, men blödningar är vanliga under första tiden så det behöver absolut inte vara någon fara! Hade du mycket växtvärk i livmodern inatt kan det vara ett blodkärl som spruckit när livmodern vuxit.

    Men förstår din känsla. Har haft missfall tidigare och vågar knappt titta i trosorna på grund av att jag är så rädd för att se blod...
  • Fri 6 Sep 2019 08:30
    Trostar skrev 2019-09-06 08:27:32 följande:

    Nidblödning kommer alltid före BIM eftersom den uppstår då ägget fäster (ca 7-10 dagar efter ägglossningsdagen). Så är du i vecka 5-6 är det inte en nidblödning, men blödningar är vanliga under första tiden så det behöver absolut inte vara någon fara! Hade du mycket växtvärk i livmodern inatt kan det vara ett blodkärl som spruckit när livmodern vuxit.

    Men förstår din känsla. Har haft missfall tidigare och vågar knappt titta i trosorna på grund av att jag är så rädd för att se blod...


    Åh tack för ditt svar. Såklart är första tanken missfall. Blödde aldrig min förra graviditet. Får avvakta och se hur det utvecklar sig.
  • Fri 6 Sep 2019 08:36
    Trostar skrev 2019-09-06 07:10:35 följande:

    Hur har era symptom varit?

    I vecka 4+5 nu och symptomen varierar väldigt mycket. Ibland hårda coh svullna bröst, ibland mindre svullna. Ibland väldigt öm i dem, ibland knappt alls. Ibland illamående, ibland inte. Sedan före jag visste att jag var gravid har jag vaknat av att jag behöver kissa 1-2 gånger på natten. Inatt var första gången på en vecka som jag inte vaknade. Har också yrsel ganska ofta

    Det enda som är konstant är tröttheten.Somnar sittandes i soffan nu på kvällarna och det är inte likt mig.


    Ja kissnödigheten är inte att leka med just nu :D stickningar i brösten, molvärk i livmodern och kring 14 blir jag astrött, brukar gå över efter en stund igen men just då skulle jag vilja bälga i mig en tunna kaffe. Kaffe är förövrigt jättegott nu - snopet att inte få dricka så mycket. Sött däremot lockar inte det minsta, vilket är mycket ovanligt för mej.
  • Fri 6 Sep 2019 08:59
    Trostar skrev 2019-09-06 06:55:04 följande:

    Är på äl+19 idag och testade igen för att se en stegring. När blir teststrecket lika starkt som kontrollstrecket?

    Bilden där det är fyra gravtest är tagen ca 1 timme efter testning. De svagare är tagna på äl+14 och äl+15. De två starkare idag.

    Bilden med två gravtest är tagen inom 5 minuter. Blir de starkare eller är detta max?


    Dom är väääääldigt sega med sina maxade utslag kan jag tycka.. jag fick maxat 1,5 vecka efter bim.. och då hade jag testat positivt redan på bim-7..

  • emelii­iiiie
    Fri 6 Sep 2019 09:07
    Annie14 skrev 2019-09-06 08:30:25 följande:

    Åh tack för ditt svar. Såklart är första tanken missfall. Blödde aldrig min förra graviditet. Får avvakta och se hur det utvecklar sig.


    I min första grav. fick jag världens blödning tidigt, trodde de va missfall men så var inte fallet, födde en fin pojke :)
  • emelii­iiiie
    Fri 6 Sep 2019 09:10

    Jag har oxå en himla molvärk, stickningar i brösten och är super trött. Somnar kl.9 varje kväll.

    Nån mer än jag som redan har barn? Jag väntar mitt tredje (och sista!) ;)

    Så vet hur det funkar men är rädd att denna graviditet ska skilja sig mycket från de förra.

    Tidigare mådde jag illa, hade lätta foglossningar och liten mage - vilket jag har tyckt har varit väldigt skönt så jag hoppas den lilla magen håller insåg nu med. Är 4 år sen jag var gravid sist.

  • Fri 6 Sep 2019 09:58
    emeliiiiiie skrev 2019-09-06 09:10:21 följande:

    Jag har oxå en himla molvärk, stickningar i brösten och är super trött. Somnar kl.9 varje kväll.

    Nån mer än jag som redan har barn? Jag väntar mitt tredje (och sista!) ;)

    Så vet hur det funkar men är rädd att denna graviditet ska skilja sig mycket från de förra.

    Tidigare mådde jag illa, hade lätta foglossningar och liten mage - vilket jag har tyckt har varit väldigt skönt så jag hoppas den lilla magen håller insåg nu med. Är 4 år sen jag var gravid sist.


    Jag har barn, en grabb som är född 2018. 

    Tycker att magen börjat växa redan så antar på svullna tarmar eller nått sånt. Men känns som att de börjar var svårt att dölja :P 
    Har dock halsbränna from hell och fått njursten.. 
  • Fri 6 Sep 2019 10:10
    emeliiiiiie skrev 2019-09-06 09:10:21 följande:

    Jag har oxå en himla molvärk, stickningar i brösten och är super trött. Somnar kl.9 varje kväll.

    Nån mer än jag som redan har barn? Jag väntar mitt tredje (och sista!) ;)

    Så vet hur det funkar men är rädd att denna graviditet ska skilja sig mycket från de förra.

    Tidigare mådde jag illa, hade lätta foglossningar och liten mage - vilket jag har tyckt har varit väldigt skönt så jag hoppas den lilla magen håller insåg nu med. Är 4 år sen jag var gravid sist.


    Har en tjej som snart blir 3 år <3 Liknande molvärk hade jag då också, ömma bröst och mådde illa tills v. 10 men spydde inte förrän på förlossningen.
Svar på tråden BF MAJ 2020