• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55829 visningar
    3640 svar
    3640
    55829

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 6 Sep 2019 10:22
    EmmaAF skrev 2019-09-06 08:59:04 följande:

    Dom är väääääldigt sega med sina maxade utslag kan jag tycka.. jag fick maxat 1,5 vecka efter bim.. och då hade jag testat positivt redan på bim-7..


    Skönt att höra. Vid mitt missfall så ökade styrkan på strecken väldigt långsamt och nådde aldrig full styrka utan stannade av runt BIM+5.

    Har (såklart...) sparat mina gamla stickor från den graviditeten och styrkan på mitt gravtest på BIM är lika starkt som styrkan på mitt gravtest Bim+5 var då. Hoppas på att det är ett bra tecken.

    Vet att det inte hjälper att testa och försöker att tänka att de flesta graviditeter går ju faktiskt bra, men väldigt svårt när man har haft missfall...
  • Fri 6 Sep 2019 10:40

    Hej! Bf 11:e maj! Testade tredje testet imorse (bim +6). 4:e barnet. Dock en jobbig resa, två stycken ma för några år sedan och ett mf i januari i år. Jag har ju tre friska barn och minsta kom sept 2017. Men trots det så är det jobbigt med denna väntan, dom gånger som grav inte har gått som det ska så har min kropp sagt det till mig. Vid mf i år så kände jag det redan när jag plussade och det är ju sjukt tycker jag. Nu får jag för mig att kroppen säger samma nu med och då blir man ju mindre glad på att kroppen är så fenomenal. Ja framtiden lär ju tala om för mig ändå, så lets go! Jag hakar gärna på er :)

  • Fri 6 Sep 2019 11:05

    Jag har 3 pojkar och min man har 1 pojk och 3 tjejer sen innan och vi har nu tillsammans en liten dotter som är född i april iår.. Hon kom dock i vecka 26 så Nu är hon 2 månader korrigerad Känns otroligt konstigt att hon redan ska bli storasyster men tror dom kommer få det jätte roligt ihop senare

  • Fri 6 Sep 2019 11:17

    Imorse fick vi ett plus! Som vi längtat. BF 13/5.

  • Fri 6 Sep 2019 11:46

    Nä!! Jag är så orolig. Nu har testen torkat helt och jag tycker inte det är någon skillnad på det från äl+15 och det äl+19!! Borde inte stegringen vara större?

    Så trött på att vara orolig, men kan inte vara annat efter mina missfall.

  • Fri 6 Sep 2019 13:00
    emeliiiiiie skrev 2019-09-06 09:10:21 följande:

    Jag har oxå en himla molvärk, stickningar i brösten och är super trött. Somnar kl.9 varje kväll.

    Nån mer än jag som redan har barn? Jag väntar mitt tredje (och sista!) ;)

    Så vet hur det funkar men är rädd att denna graviditet ska skilja sig mycket från de förra.

    Tidigare mådde jag illa, hade lätta foglossningar och liten mage - vilket jag har tyckt har varit väldigt skönt så jag hoppas den lilla magen håller insåg nu med. Är 4 år sen jag var gravid sist.


    Jag har en pojke som föddes i november förra året :) jag är också lite orolig över hur denna graviditet ska bli. Det kan ju vara så olika. Skillnaden denna gång är att tröttheten kommit mycket tidigare. Kan somna var som helst, när som helst känns det som. Förra gången sov jag 4 dagar i sträck. Det går ju dock inte nu när man måste va igång och ta hand om knodden haha.. Så jag hoppas tröttheten inte blir lika maximal iallafall..

    Har ni allihopa berättat för era nära och kära? Förra graviditeten berättade jag för mina föräldrar nästan på en gång för jag kände att jag behövde stöd och tips från min mamma men nu när det är barn nr 2 så har jag inte samma behov, och är dessutom så mycket räddare att något ska gå fel, så jag vill typ suga på karamellen lite först och berätta på nåt kul sätt. Tips någon hur jag ska berätta och även försöka dölja de nån vecka till? Min mamma vet typ om att jag är gravid innan jag själv ens vet så de kan bli svårt att dölja haha :)
  • Fri 6 Sep 2019 13:01
    Trostar skrev 2019-09-06 11:46:08 följande:

    Nä!! Jag är så orolig. Nu har testen torkat helt och jag tycker inte det är någon skillnad på det från äl+15 och det äl+19!! Borde inte stegringen vara större?

    Så trött på att vara orolig, men kan inte vara annat efter mina missfall.


    Jag ser stor skillnad så det går nog åt rätt håll :D
  • Fri 6 Sep 2019 13:45

    Hörrni. Fått KUB tid i v13+6. Är inte det otroligt sent????

  • Fri 6 Sep 2019 14:11
    viljaa skrev 2019-09-06 13:45:50 följande:

    Hörrni. Fått KUB tid i v13+6. Är inte det otroligt sent????


    Hmm ja för de gör man mellan vecka 11 och 14.. Jag gjorde i vecka 11 förra gången :) men du har ju gått 14 fulla veckor då så de kanske är inom ramen, dom kanske räknar att se är fram till 14+6 som det är okej :D
  • Fri 6 Sep 2019 14:12
    viljaa skrev 2019-09-06 13:45:50 följande:

    Hörrni. Fått KUB tid i v13+6. Är inte det otroligt sent????


    Hmm ja för de gör man mellan vecka 11 och 14.. Jag gjorde i vecka 11 förra gången :) men du har ju gått 14 fulla veckor då så de kanske är inom ramen, dom kanske räknar att se är fram till 14+6 som det är okej :D
Svar på tråden BF MAJ 2020