• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • vinmonster
    viljaa skrev 2019-09-06 13:45:50 följande:

    Hörrni. Fått KUB tid i v13+6. Är inte det otroligt sent????


    Tyckte min BM sa att de gärna gör i v13+ pga då kan de datera lättare, och att det datum en får stämmer bra.
  • viljaa
    vinmonster skrev 2019-09-06 17:05:23 följande:

    Tyckte min BM sa att de gärna gör i v13+ pga då kan de datera lättare, och att det datum en får stämmer bra.


    Hehe. Jag tänkte fel, det var visst 12+6 :)
  • Trostar
    Rebeckall skrev 2019-09-06 13:01:57 följande:

    Jag ser stor skillnad så det går nog åt rätt håll :D


    Tack för att du svarade! Jag testade att blanda testen några gånger och sedan plocka ut de starkare när jag inte visste vilket som var vilket och det var ju inte några problem... syntes vilka som var starkare men gillar ändå inte att de bleknade så myclet när de torkade då de såg ut såhär en timme efter testtid (de två mörkare testen på bilden):



    Vad tror ni andra?
  • jhms

    Hur går det för er andra med era symtom? Jag tycker det känns som jag har alldeles för lite symtom, är i vecka 7+1 idag. Jag har ömma bröstvårtor, molvärk lite då och då under dagen, lite mer trötthet än vanligtvis kanske (svårt att avgöra, har haft semester nu så får se hur det är när jag jobbar) och kanske ett litet illamående som smyger sig på ibland men verkligen inte så att det påverkar mig. Funderar verkligen på om det ens finns någonting i magen och hur ska man kunna stå ut i 5 veckor till KUB. Finns ingen möjlighet till privat vul på min ort och kommer aldrig få det beviljat från BM så bara att vänta och hålla tummarna :)

  • emeliiiiiie
    Rebeckall skrev 2019-09-06 13:00:49 följande:

    Jag har en pojke som föddes i november förra året :) jag är också lite orolig över hur denna graviditet ska bli. Det kan ju vara så olika. Skillnaden denna gång är att tröttheten kommit mycket tidigare. Kan somna var som helst, när som helst känns det som. Förra gången sov jag 4 dagar i sträck. Det går ju dock inte nu när man måste va igång och ta hand om knodden haha.. Så jag hoppas tröttheten inte blir lika maximal iallafall..

    Har ni allihopa berättat för era nära och kära? Förra graviditeten berättade jag för mina föräldrar nästan på en gång för jag kände att jag behövde stöd och tips från min mamma men nu när det är barn nr 2 så har jag inte samma behov, och är dessutom så mycket räddare att något ska gå fel, så jag vill typ suga på karamellen lite först och berätta på nåt kul sätt. Tips någon hur jag ska berätta och även försöka dölja de nån vecka till? Min mamma vet typ om att jag är gravid innan jag själv ens vet så de kan bli svårt att dölja haha :)


    Nej precis, man har inte tid att ha en jobbig graviditet haha. Sjukt trött är jag!

    Kommer inte berätta, brukar spara det tllls efter ultraljudet nångång (alltså runt v.20) men beror ju mkt på hur man mår och om de syns på magen.
  • almqvist

    Jag är i vecka 5 (4+3). Har haft korta men intensiva molvärk den senaste veckan. Bröstvårtorna är även lite ömma. Det mest framträdande har varit tröttheten som jag inte är van vid. Har inte mått illa än så länge men ändå spytt lite några mornar.


    jhms skrev 2019-09-06 18:49:31 följande:

    Hur går det för er andra med era symtom? Jag tycker det känns som jag har alldeles för lite symtom, är i vecka 7+1 idag. Jag har ömma bröstvårtor, molvärk lite då och då under dagen, lite mer trötthet än vanligtvis kanske (svårt att avgöra, har haft semester nu så får se hur det är när jag jobbar) och kanske ett litet illamående som smyger sig på ibland men verkligen inte så att det påverkar mig. Funderar verkligen på om det ens finns någonting i magen och hur ska man kunna stå ut i 5 veckor till KUB. Finns ingen möjlighet till privat vul på min ort och kommer aldrig få det beviljat från BM så bara att vänta och hålla tummarna :)


  • Rebeckall
    emeliiiiiie skrev 2019-09-06 18:53:10 följande:

    Nej precis, man har inte tid att ha en jobbig graviditet haha. Sjukt trött är jag!

    Kommer inte berätta, brukar spara det tllls efter ultraljudet nångång (alltså runt v.20) men beror ju mkt på hur man mår och om de syns på magen.


    Åh wow att du lyckas hålla en sån hemlighet så länge :D jag skulle definitivt råka försäga mig haha. Jag önskar jag kunde dölja de men jag har så platt mage så förra graviditeten syntes de redan ordentligt i vecka 10 och de sägs ju att magen växer fortare andra gången. Och de börjar jag tro på för jag har sån växtvärk i magen redan, återstår att se :)
  • Rebeckall
    jhms skrev 2019-09-06 18:49:31 följande:

    Hur går det för er andra med era symtom? Jag tycker det känns som jag har alldeles för lite symtom, är i vecka 7+1 idag. Jag har ömma bröstvårtor, molvärk lite då och då under dagen, lite mer trötthet än vanligtvis kanske (svårt att avgöra, har haft semester nu så får se hur det är när jag jobbar) och kanske ett litet illamående som smyger sig på ibland men verkligen inte så att det påverkar mig. Funderar verkligen på om det ens finns någonting i magen och hur ska man kunna stå ut i 5 veckor till KUB. Finns ingen möjlighet till privat vul på min ort och kommer aldrig få det beviljat från BM så bara att vänta och hålla tummarna :)


    Jag är bara i vecka 5 men mina symtom är molvärk/växtvärk i magen, extrem trötthet (somnar sittandes och även då kände min man igen symtomen o sa att jag va gravid), och värk på övre delen av skinkorna som vid min förra graviditet.

    Alla upplever de så olika, vissa har inga symtom alls så jag tror inte du behlver oroa dig men jag förstår att du blir otålig när de är 5 veckor kvar till ultraljud. Jag minns inte när man kan lyssna på barnets hjärta men kan du inte fråga bm om ni kan prova de så du kan få bekräftat att det är en liten bebis där inne? :)
  • jhms
    Rebeckall skrev 2019-09-06 20:10:15 följande:

    Jag är bara i vecka 5 men mina symtom är molvärk/växtvärk i magen, extrem trötthet (somnar sittandes och även då kände min man igen symtomen o sa att jag va gravid), och värk på övre delen av skinkorna som vid min förra graviditet.

    Alla upplever de så olika, vissa har inga symtom alls så jag tror inte du behlver oroa dig men jag förstår att du blir otålig när de är 5 veckor kvar till ultraljud. Jag minns inte när man kan lyssna på barnets hjärta men kan du inte fråga bm om ni kan prova de så du kan få bekräftat att det är en liten bebis där inne? :)


    Bokade ett privat tidigt ultraljud i början på vecka 10 i en närliggande stad, så om 2 veckor får jag se om det finns en liten i magen :)
  • Rebeckall
    jhms skrev 2019-09-06 21:43:25 följande:

    Bokade ett privat tidigt ultraljud i början på vecka 10 i en närliggande stad, så om 2 veckor får jag se om det finns en liten i magen :)


    Åh men va skönt, 2 veckor går fort :)
Svar på tråden BF MAJ 2020