• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55862 visningar
    3640 svar
    3640
    55862

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 6 Sep 2019 23:07
    Trostar skrev 2019-09-06 10:22:14 följande:

    Skönt att höra. Vid mitt missfall så ökade styrkan på strecken väldigt långsamt och nådde aldrig full styrka utan stannade av runt BIM+5.

    Har (såklart...) sparat mina gamla stickor från den graviditeten och styrkan på mitt gravtest på BIM är lika starkt som styrkan på mitt gravtest Bim+5 var då. Hoppas på att det är ett bra tecken.

    Vet att det inte hjälper att testa och försöker att tänka att de flesta graviditeter går ju faktiskt bra, men väldigt svårt när man har haft missfall...


    Jag har också haft missfall tidigare, två stycken denna sommar. Båda i v.6. Nu är jag gravid igen i v.6 och det är så fruktansvärt nervöst. Jag förstår dig fullt ut. När hade du missfall och hur långt gången var du då? Jag har precis som du tagit upprepade gravtest och denna gången sett att dom blivit starka och tydliga. I förra graviditeten som då slutade i missfall så hände det nästan ingenting med styrkan på testerna efter BIM och jag hade små blödningar ända från BIM till mitten på vecka 6 då jag slutligen fick missfall. Dessa två veckor i den nya graviditeten har varit så påfrestande psykiskt eftersom jag varit med om två missfall så nyligen. Det är en stress varje gång jag ska gå på toaletten, kommer det vara blod nu när jag torkar mig..? Skönt att vi ändå är två i detta.

    Kram
  • emelii­iiiie
    Sat 7 Sep 2019 07:39
    Rebeckall skrev 2019-09-06 20:04:52 följande:

    Åh wow att du lyckas hålla en sån hemlighet så länge :D jag skulle definitivt råka försäga mig haha. Jag önskar jag kunde dölja de men jag har så platt mage så förra graviditeten syntes de redan ordentligt i vecka 10 och de sägs ju att magen växer fortare andra gången. Och de börjar jag tro på för jag har sån växtvärk i magen redan, återstår att se :)


    Är väldigt liten i kroppen jag med men haft liten mage med båda och blivit skickad på tillväxtultraljud. Växer magen snabbare så kanske jag inte kan hålla de lika länge ;)
  • Sat 7 Sep 2019 07:42

    Hej allihopa!

    Gravid i vecka 6, beräknad till 5/5-20

    Fick ett missfall i våras i vecka 13 efter en oplanerad graviditet. Detta vad första gången vi testade ordentligt igen efter det och det tog sig uppenbarligen! Fick inte ett starkt plus förens 4 dagar efter bim så var några väldigt osäkra dagar. Känner mig konstigt lugn och trygg med allt, även om det gnager lite i en när man vet hur det är när det kan gå fel...

  • Sat 7 Sep 2019 08:17
    Saga92 skrev 2019-09-06 23:07:44 följande:

    Jag har också haft missfall tidigare, två stycken denna sommar. Båda i v.6. Nu är jag gravid igen i v.6 och det är så fruktansvärt nervöst. Jag förstår dig fullt ut. När hade du missfall och hur långt gången var du då? Jag har precis som du tagit upprepade gravtest och denna gången sett att dom blivit starka och tydliga. I förra graviditeten som då slutade i missfall så hände det nästan ingenting med styrkan på testerna efter BIM och jag hade små blödningar ända från BIM till mitten på vecka 6 då jag slutligen fick missfall. Dessa två veckor i den nya graviditeten har varit så påfrestande psykiskt eftersom jag varit med om två missfall så nyligen. Det är en stress varje gång jag ska gå på toaletten, kommer det vara blod nu när jag torkar mig..? Skönt att vi ändå är två i detta.

    Kram


    Jag började blöda i vecka 7 men fostret vsr dött sedan vecka 5. Har även haft ett missfall i vecka 5, men där visste jag redan från början att det skulle gå åt skogen eftersom testerna var svaga hela tiden. Önskar att man kunde slappna av men det går inte....
  • Sat 7 Sep 2019 09:23
    jhms skrev 2019-09-06 21:43:25 följande:

    Bokade ett privat tidigt ultraljud i början på vecka 10 i en närliggande stad, så om 2 veckor får jag se om det finns en liten i magen :)


    Jag fick också KUB sent och bokade ett tidigt för jag är verkligen sååå nyfiken!!! Kostade ju bara 800 kr med. Det är det värt :)
  • Sat 7 Sep 2019 11:23
    viljaa skrev 2019-09-07 09:23:14 följande:

    Jag fick också KUB sent och bokade ett tidigt för jag är verkligen sååå nyfiken!!! Kostade ju bara 800 kr med. Det är det värt :)


    Ja det känns verkligen värt det! Känns bara för länge att gå och vänta i 5 veckor till utan att veta om det ens finns någon liten som lever i magen :) Blev så himla nervös när jag bokade bara, vill ju så gärna att det ska se bra ut!!! Håller alla tummar och tår.
  • Sat 7 Sep 2019 12:25

    Hade ett test kvar så tog det idag på äl+20 när jag vaknade. Tänkte att antingen blir jag förtvivlad eller lugnad. Blev lite lugnad.



    Efter 5 min.



    Efter 1 timme.



    När testet torkat helt.

    Tycker strecket var lite starkare idag. Nu kommer jag inte att testa något mer utan jag får försöka lita på att min kropp fixar detta.

    Idag när jag åt frukost så gick första smörgåsen ner. Andra smörgåsen växte i munnen och till slut fick jag springa till toaletten och spotta ut det jag hade i munnen. Satt och hulkade men inget kom upp. Äckligt men lite lugnande ännu.

  • Sat 7 Sep 2019 12:32

    Ni som skall göra tidiga ul/vul, när gör ni dem?

    Vet att det inte gör från eller till för hur det går, men vill inte bara gå och vänta den här gången utan veta snabbare om allt går bra eller om det nu inte gör det.

    Såg att en privat klinik här gör from vecka 8, är det lika bra att boka in ett direkt from då?

  • Sat 7 Sep 2019 12:37
    ankan6 skrev 2019-09-07 12:32:39 följande:

    Ni som skall göra tidiga ul/vul, när gör ni dem?

    Vet att det inte gör från eller till för hur det går, men vill inte bara gå och vänta den här gången utan veta snabbare om allt går bra eller om det nu inte gör det.

    Såg att en privat klinik här gör from vecka 8, är det lika bra att boka in ett direkt from då?


    Jag ska gå privat, så bokade ett ultraljud i samband med inskrivning vecka 9 (8+), de gör inte vul utan bara vanligt ul så det är det tidigaste de gör.
  • Sat 7 Sep 2019 12:46
    fyrasnartfem skrev 2019-09-07 12:37:50 följande:

    Jag ska gå privat, så bokade ett ultraljud i samband med inskrivning vecka 9 (8+), de gör inte vul utan bara vanligt ul så det är det tidigaste de gör.


    Tack! Hittar bara vecka 8+ som alternativ för tidigt ul/vul på de kliniker jag hittat att boka på här så kör på det
Svar på tråden BF MAJ 2020